Itt a Volvo második villanyautója, a C40 Recharge

Elektromos hajtású és kizárólag online megvásárolható a Volvo C40 Recharge

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy SUV-kupé a Volvo második tisztán villanyhajtású autója, aminek érdekessége többek között az online vásárlási lehetőség. Pontosabban a kizárólagos internetes vásárlási módszer.

Lényegében az XC40 Recharge kupés tetővonallal megáldott változatának tűnik a C40. Illetve nem csak tűnik, hiszen annak alapjaira épül. Hosszúsága ugyanakkora, viszont alacsonyabb lett 6,9 centivel, a kupéságnak pedig a hátsó utasok isszák meg a levét, hiszen csökkent emiatt a fejterük. Kicsit más rajzolatú fényszórókat kap a C40, mint az XC40, illetve a lökhárítók sem teljesen ugyanolyanok, ennek ellenére letagadhatatlan a rokonság. A hátsó lámpák is nagyon hasonlóak, ám érdekes megoldás a légterelők felé nyúló szaggatott fényvonal. Büszke rá a cég, hogy a C40 az első Volvo, amely teljesen bőrmentes utasteret kap. Persze ettől függetlenül tengernyi dekorációs lehetőséget kínálnak hozzá, hogy a személyre szabhatóság megmaradjon. A műszerfal látványa a többi Volvóból ismerős, az infotainment rendszert pedig a Google-lel közösen fejlesztették, kevéssé meglepően Android operációs rendszer alapul. Így persze megtalálható benne mindenféle Google alkalmazás is, na meg persze a szoftverfrissítés is könnyen megoldható.
Hirdetés
Teljesítménye 408 lóerő, amihez 75 kWh kapacitású akkupakkból kapja az energiát. Ezzel a gyorsulása 4,9 másodperc álló helyzetből 100 km/h tempóra, a hatótávolsága pedig körülbelül 420 kilométer. Villámtöltővel pedig 40 perc alatt 80 százalékosra pumpálható az energiaszintje. Gyártása ősszel kezdődik a belgiumi Gentben, megvásárolni viszont csak online lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.03.03. at 10:31
    Permalink

    Ez az ablakvonal a B-oszloptól pont olyan, mint ha a tervező nem tudta volna eldönteni, hogy valami olcsó Toyota CH-R-ről koppintson vagy a Lancia Deltáról. Mondjuk Toyotától formatervet lopni elég ciki, úgyhogy maradjunk a jóindulatú feltételezésnél, hogy ez hommage Lancia, még ha annak elég gyatra is. A fara meg az orra mondjuk jópofa, csak közte rontották el. Mentségükre legyen mondva, az ugyanerre az ötletre épülő Citroën C4 is csak egy kicsit vonzóbb.

    • 2021.03.03. at 15:32
      Permalink

      A világ legnagyobb autógyártó konszernjétől formatervet lopni ciki, de egy kvázi döglött márkától meg menő és szerinted a siker kulcsa lehet? Gyógyszerre iszol? 😀

      • 2021.03.03. at 19:00
        Permalink

        Feleséget sem a világ legnagyobb háreméből választasz, az hogy valaki sok autót tud gyártani nem garantálja, hogy szépek is. A VW/Toyota kettősre ez hatványozottan igaz, a CH-R már-már Pontiac Aztek-i mélységekbe merészkedne, ha nem mentené meg egy-két részlet – mondjuk így meg fájóan túlzsúfolt, a Volvónál legalább minimalistára vették.

Vélemény, hozzászólás?