Itt az új Citroën C5 Aircross, várj, amíg meglátod a belsejét!

Leleplezte a Citroën a C5 Aircross új generációját, hibridként, villanyosként, és PHEV-ként is elérhető lesz!

Bemutatta a Citroën a C5 Aircross második generációját, amelynek utastere olyat hoz a piacra, amelyet még egyetlen Stellantis által gyártott autó sem! Mutatjuk miért, illetve az elérhető hajtásláncok pontos adatait is eláruljuk!

A Citroën nem most először mutatta meg a publikumnak a C5 Aircross második generációját. Tavaly a Párizsi Autószalonon is kiállították, ám akkor még csak koncepcióként. Az akkor prezentált példányhoz mérten érdemi változások már nem történtek, egyedül a kilincsek struktúrája változott (a tanulmányon a karosszériába süllyesztett megoldást alkalmaztak, a kész termékre viszont a hagyományosabb megoldás került).
    Na de mitől is olyan különleges az utastér? 2025-ben talán senki nem lepődik meg, ha a válasz a központi érintőképernyőben keresendő. A függőlegesen tájolt óriási panel jelenleg a Stellantis történetében a legnagyobb, amit valaha autóba építettek - bár a pontos méretet nem árulták el. A kormány mögött 10 colos digitális műszeregység kapott helyet, ami HUD-dal is kiegészíthető. A két ülés közötti konzolon a konszerntől megszokott módon az irányváltó, az üzemmódválasztó, illetve az elektromos kézifék kapcsolója található, mellettük pedig az indukciós telefontöltő.
Az új C5 Aircross a Stellantis STLA Medium platformjára épül (ezzel a Peugeot 3008/5008, Opel Grandland és DS No8 testvérjének tekinthető). A belépő szinten hibrid hajtásláncot kínál a Citroën, amelynek szívét 1,2 literes, háromhengeres, benzines erőforrás adja 134 lóerővel, amit a hatfokozatú váltóba épített 12 lovas villanymotor egészít ki. Egy szinttel fentebb adott a konnektoros hibrid is. Ebbe már 1,6 literes, négyhengeres turbós blokk kerül (ugyancsak benzines), amely 193 lóerőt szabadít az útra az első tengelyen. A hajtásláncot egy 21 kilowattórás akkumulátor teszi teljessé, amely 85 kilométert ígér lokálisan emissziómentesen. A tisztán elektromos modelleket nevükben is elkülöníti a Citroën, ezek hivatalosan e-C5 néven futnak. A gyengébb 207 lóerőt tud, 520 kilométeres ígért hatótávval, amelyről a 73 kilowattórás akkumulátor gondoskodik. A megnövelt hatótávúba már 97 kilowattórás aksit építenek, ez 679 kilométert tudhat két töltés között, a hajtásról pedig ebben az esetben 227 lovas villanyerőforrás gondoskodik. A közlemény szerint az első példányok 2025 második felében érkezhetnek meg az európai kereskedésekbe a franciaországi Rennes mellett található gyártósorról. Árat egyelőre nem közölt a márka.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?