Itt az új Mokka és vele az Opel új márkaarculata!

Az új Mokka az Opel formanyelv váltásának első fecskéje

Villanymotorral és méretcsökkenéssel debütált az új Opel Mokka. Merész, de ésszerű lépések!

Mintha a GT X Experimental tanulmányautó elevenedett volna meg, hiszen a Mokka rengeteget átmentett róla a dizájn terén. Az egyik legérdekesebb dizájnelem plexi mögé bújtatott álhűtőmaszk, amely igazán egyedivé varázsolja a Mokka orrát, Persze a többi részlet is stílusos, a Grandland X-eken már látott, a karosszéria színétől eltérő, fekete motorháztető is ott díszeleg rajta. Hátul szintén a tanulmányautó köszön vissza, egyszerű vonalakkal, de jól felismerhetően rajzolták meg a formatervezők az autó farát. Habár a Mokka tengelytávolsága minimálisan (2 mm) nőtt, a karosszéria hossza 12,5 centiméterrel rövidebb az elődnél, most 4,25 méter hosszú. Ettől függetlenül ugyanúgy ötszemélyes az utastér, a csomagtér pedig 350 literes.
Hirdetés
A műszerfalon sem bonyolították túl a dizájnt, a hatalmas, egybefüggőnek tűnő kijelzőegyüttes uralja a látképet. Magyarán a vezető is egy jó nagy, 12 colos, sallangmentes, digitális műszeregységről olvashatja le az adatokat.A méretcsökkenéssel a tömeget is sikerült kordában tartani, az új Mokka ugyanis modellváltozattól függően 120 kilogrammal könnyebb az előző generációnál. A villanymotoros modell akkucsomagja a padlóvázban kapott helyet, ezáltal 30 százalékkal nőtt a torziós merevség. Ez a változat rögtön a piaci bevezetéstől elérhető lesz.

Teljesítménye 100 kW/136 LE, nyomatéka 260 newtonméter. A vezető igénye szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között, míg a csúcssebességét 150 km/h-nál limitálták, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot. Normál módban a Mokka-e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus szerint, ám Eco módban tovább növelhető a hatótáv.

100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél (ami a Mokka-e-hez alapfelszereltség) 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. Természetesen a váltakozó áramú áramforrások minden típusával is tölthető az autó, egy- vagy háromfázisú váltóárammal, akár 11 kW teljesítményig tölthető, az akkumulátorra pedig nyolcéves garancia jár. A Mokka második generációját ősztől rendelhetik meg az érdeklődők és jövő év elején érkeznek meg az első példányok az új tulajokhoz. Persze a villanymotoros változat mellett dízel és benzinmotorokkal is forgalmazzák majd.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?