Itt az új Porsche 911 GT3 szárnyaszegett kivitele

Viaszatér a népszerű Touring csomag a 992-es generációjú Porsche 911 GT3-on

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy utcai sportautó versenypályás kivitelének utcai verziója - ilyen kacifántos a 911 GT3 Touring, de nem számít, ameddig 9000-ig pörög a szívó boxer.

Sosem szabad azt gondolni, hogy minden bőrt lehúztak már a Porsche 911-ről. Mindig talál egy új piaci rést a stuttgarti márka - a GT3 persze már régóta szerves részét képezi a kínálatnak (sőt, régebbi darabjai még ma is jelentős összegekért cserélnek gazdát), de a Touring csomagot az előző, 991-es generációnál vezették be. Ez volt a válasza a Porschénak azon fogyasztói igényekre, hogy legyen egy igazi versenyautós vezetési élményt kínáló kocsi, ami a lemezek alatt tud mindent, amit kell, de kívülről mégsem hivalkodik a benne rejlő képességekről. Furcsállhatnánk, hogy pont a Porsche vásárlói akarnak diszkrétek lenni, elvégre a motorindító gomb után legelőször a hátsó szárnyat felemelő billentyűhöz nyúlnak a legtöbben. Illetve ezek szerint mégsem akar mindegyik Porsche-tulaj nagyzolni, a Touring csomag nagyon népszerű volt az előző generációnál is.
Hirdetés
A legegyértelműbb változás a "vadabb" GT3-hoz képest a hátsó szárny elhagyása. Azaz pontosabban hagyományosra való lecserélése, a sima GT3-on egy hatalmas, agresszív, hattyúnyakas szpojler termeli a leszorítóerőt, a Touring viszont az alap 911-esek karosszériába simuló, és csak szükség esetén kiemelkedő szárnyát kapja. Nem hagyták ki a logózós ziccert sem, a motorháztetőn (hátul) a GT3 felirat alatt a touring (kisbetűvel) szerepel. Alatta ugyanaz a négyliteres, szívó boxermotor dolgozik, mint a sima GT3-ban - 510 lóerővel és az izgalmakat fokozó 9000-es maximális fordulatszámmal. Funkcionális a hátsó diffúzor és megmaradtak az alapverziókhoz képest extra légbeömlők a csomagtérfedélen (elöl). A GT3-specifikus első lökhárító viszont teljes egészében a karosszéria fényezését kapja a Touringnál ahelyett, hogy a középső eleme fekete lenne, ezáltal is kerülve a feltűnősködést. Az oldalablakok kaphatnak krómozott kereteket, a kipufogóvégek pedig sötétszürke fényezéssel hirdetik az eleganciát. Az első fényszórók sötét foglalatot kapnak. Belül is csak apró módosítások különböztetik meg a Touringot a nem Touringtól. Több itt a fekete bőr, amihez fekete varrás jár (bár minden bizonnyal ezek a részletek variálhatók az ügyfél igényei szerint - ha akarja, a beltér lehet sokkal vadabb is). Van kagylóülés, és igazi élményautó lévén manuális a sebességváltó, mégpedig hatgangos. Csak kézivel lehetett kérni az előző generációs Touringot, most viszont felár nélkül a duplakuplungos PDK-val is rendelhető. Az igazán ínyencek bepipálják az opciós listán a Porsche Design divatmárka által Svájcban készített órát is, ami a műszerfal tetején trónol. Az úgynevezett flyback kronográf kialakítás miatt nem kell leállítani a stopperórát ahhoz, hogy újraindítsuk, így azonnal kezdhetjük az új köridő mérését. Kifinomult részlet, hogy az óramutató színe megegyezik a műszerblokk mutatójáéval. A sok finom módosítás összességében az 1973-as 911 Carrera RS Touring-ot hivatott megidézni, ami a legtisztább, legkifinomultabb 911-es élményt adta annak idején. Így van ez most is, a könnyű tömeget biztosító szénszálas alkatrészek és a bivalyerős motor együtt 3,4 mp alatt repíti 100 km/h-ra a túrakupét. Mindez ráadásul a "mezei" vásárlóknak is elérhető, a Touring ugyanis nem limitált széria.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?