Itt vannak az első képek a villany-Astráról!

Pont olyan a villanyhajtású Astra, mint a többi

Az Astra Sports Tourer Electric a német autógyártás első akkumulátoros-elektromos kombija, de érkezik természetesen a ferdehátú változat is.

Az Opel első sorozatgyártású, tisztán elektromos Astrája egyszerre lép piacra ferdehátú és kombi karosszériával, amelyek alig különböznek a más hajtáslánccal felszerelt változatoktól. Sőt, a csomagtér-ajtóra ragasztott e-logón, illetve az egyedi könnyűfém keréktárcsákon kívül semmi nem árulkodik a villanyosságról. Villanymotorja 156 lóerős, fogatónyomatéka pedig 270 Nm, a gyorsulása pedig a villanyautókhoz méltóan lélegzetelállító. Végsebességét sem korlátozták túlzottan, hiszen 170 km/órás tempóval is képes haladni. Emellett a vezető három menetmód (Eco, Normal és Sport) közül is választhat. Akkumulátorának kapacitása 54 kWh, a gyáriak szerint ezzel 416 kilométeres hatótávolságot ad a villany-Astra. Az akkumulátor akár 100 kW-os egyenáramú töltést is elvisel, amellyel nagyjából 30 perc alatt 80%-ra tölthető. Persze mindkét modellhez alapáron jár az otthoni “wall box”-szal használható 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő is.
Hirdetés
Az akkumulátort a padlólemezbe integrálták, különös figyelmet fordítva a helykihasználásra. Kompakt akkumérettel sikerült elérniük, hogy ne veszítsenek sokat sem az utas-, sem pedig a csomagtérből. Az Astra Sports Tourer Electric csomagtere elektromos verziójával 516 literes alapból, támladöntéssel pedig 1553 literesre bővíthető a csúcsérték. Az árakról viszont még nem esett szó, illetve arról sem, hogy mikorra várható a piaci debütálás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?