Itthon a Peugeot 2008, alapára 3,79 millió forint
Nem kell ide 4x4 - első próbán a Peugeot 2008
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb kihívó ácsingózik az egyre népszerűbb kis crossoverek tortájára, s a Peugeot 2008-nak az első kóstoló alapján mindene megvan ahhoz, hogy ki tudja harapni a maga szeletét.
A Peugeot nem akart radikális irányba menni a kasztnival, így is elegáns, vonzó, uniszex a 2008 formája. Hasmagassága 25 mm-rel nagyobb a 208-asénál, 4x4 nincs, mert a vevők 98%-a beéri a normál fronthajtással. Síkos úton, hóban, sárban vagy homokban nem vészes felárért négyévszakos abroncsos és üzemmódválasztós Grip Control csomag adhat némi biztonságot. Az ESP ki is kapcsolható, ha úgy adja
Modern, tetszetős, a nagyobb 3008-nál emészthetőbb, polgáribb. Fiatalokat és idősebbeket is meg akar szólítani, fekete és ezüstös betétei is vannak, ahogy kell. Ebből a szögből is látszik, hogy a tetővonal ugrik egyet a hátsó ajtók magasságában
Krómszáj, akár 17 colos alukerék, alacsony orr. Nem terepjáró
Elöl szuper az Allure szint sportülése, hátul alig formázott a pad. Jó pénzért bőrkárpit, ülésfűtés is van. Isofix rögzítési pontokat a hátsó-szélső helyeken találni
Átlagtermetű sofőr mögött tényleg több mint elégséges a hátsó helykínálat, s a belmagasság is rendben van. A raktér 360 literes (ez 75 literrel übereli a 208-as, 12-vel a kompakt 308-as vonatkozó adatát), pereme alacsony (mindössze 60 centire van a földtől), nyílása széles, osztott támlahajtással egyszerűen és síkpadlósan 1,2 köbméteresre bővíthető, csúsztatósínekkel, gyűrűkkel szintén ellátott. A padló rejtekében még 22 liternyi helyre lehet rámolni.
Nem hatalmas, de elég nagy, 360 literes a csomagtartó, ráadásul könnyen és ügyesen bővíthető. A rakodóperem extra alacsonyan, a földtől 60 centire van. Extraként kifordítható szőnyeg, kutyás takaró, ketrec, biztonsági öv, szinte bármi kapható
Az Allure-féle sportülések elöl igen kényelmesek és kellően formázottak is, ami bár a hátsókra nem annyira igaz, de azért a második sorban sincs nagyon miért panaszkodni. A magas kardánalagút ellenére sem - öten úgyis ritkán utaznak egy ekkora autóban, s ha mégis, egyen-ketten ebből gyerekek, gyerekülésben.
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4159 x 1739 x 1556 |
Tengelytáv [mm] | 2538 |
Csomagtér [l] | 360-1194 |
Akár LED-es tetővilágítással is feldobható a hangulat. Ekkor persze a panorámatető opciójáról vérző szívvel le kell mondani - kemény az élet
Peugeot 2008 - benzinmotoros kínálat
1.2 VTi | 1.2 e-VTi 2TR | 1.6 VTi | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | 1199 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | robotizált/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 82/5750 | 82/5750 | 120/6000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118/2750 | 118/2750 | 160/4250 |
Végsebesség [km/h] | 169 | homologizáció alatt | 196 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5 | homologizáció alatt | 9,5 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9 | 4,3 | 5,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114 | 99 | 135 |
Saját tömeg [kg] | 1045 | 1055 | 1080 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1582 | 1593 | 1644 |
Műszerfala, mint a 208-asé. A 7 colos érintőképernyő a középső felszereltségi szinttől dukál. A műanyagok puhák, az általános minőségérzet kiváló
Utóbbi csak az Allure kivitelhez és csak a manuális váltósokhoz választható. És nem más, mint egy többféle ESP- és kipörgésgátló-hangolást kínáló, kerékfékezgetős 4x4-imitátor elektromos differenciálzár hóba, sárba, homokba. Négyévszakos abroncs is dukál mellé, az üzemmódok forgókapcsolóval aktiválhatóak. A röpke menetpróbán nem volt szükség a tudására, miként az "életben" sincs sokszor, de néha talán jól jöhet - vegye hát, kinek kell egy kis plusz biztonság.
Peugeot 2008 - dízelmotoros kínálat
1.4 HDi | 1.6 e-HDi 92 | 1.6 e-HDi 2TR 92 | 1.6 e-HDi 115 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1398 | 1598 | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | robotizált/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 68/4000 | 92/4000 | 92/4000 | 115/3600 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160/1750 | 230/1750 | 230/1750 | 270/1750 |
Végsebesség [km/h] | 159 | 181 | 180 | 188 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,9 | 11,5 | 13,3 | 10,4 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,0 | 4,0 | 3,8 | 4,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 104 | 103 | 98 | 105 |
Saját tömeg [kg] | 1090 | 1160 | 1170 | 1180 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1622 | 1684 | 1692 | 1708 |
Milyen motorok vannak? Kicsik, elég erősek, felettébb takarékosak. A belépő benzines az 1,2 literes VTi 82 lóval és 3 hengerrel - korrekt. Rövidesen robotizált váltóval és stop-start rendszerrel is jön, s úgy elvileg 4,3 litert eszik 100 km-en. Az azért nem egyszerű. (Apropó stop-start és típusnevek: ami e-VTi vagy e-HDi, az automatikus motorleállító és -újraindítóval szerelt.) Az 1.6 VTi-t jövőre turbós ezerkettes e-THP fogja nyugdíjazni 110-130 lóerővel.
Nyilván az e-HDi dízelmotorok a legjobbak és a legtakarékosabbak, csak a jelentős feláruk tántoríthat el sok vevőt. A kézifékkar dizájncsemege, az érintőképernyős multimédiás rendszer kezelése egyszerű, gyorsan tanulható
Dízelből 1,4 és 1,6 literes a kínálat, nyilván szerény fogyasztással és károsanyag-kibocsátással, a legizmosabbhoz már nem 5, de 6 fokozatú a különben egész jó kis váltó. A 115 lóerős és 270 (túltöltéssel 285) Nm nyomatékú gázolajos fölényesen viszi a nem túlsúlyos, 1045-1180 kg saját tömegű 2008-at, "csupán" a felára szól ellene. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű relatíve komfortosra hangolt, a kormány az átlagosnál közvetlenebb, mind a négy kereket féktárcsa lassítja.
Access | Active | Allure | |
1.2 VTi | 3 790 000 | 4 195 000 | |
1.2 e-VTi 2TR | 4 415 000 | ||
1.6 VTi | 4 545 000 | 5 045 000 | |
1.4 HDi | 4 330 000 | 4 735 000 | |
1.6 e-HDi 92 | 4 975 000 | 5 475 000 | |
1.6 e-HDi 115 | 5 170 000 | 5 670 000 | |
1.6 e-HDi 2TR 92 | 5 695 000 |
Egy jól felszerelt 2008 minimum 4,2 millió forintba kerül - nem olcsó, de versenyképes az ára