Itthon az új MINI, plusz világelső MINI bár nyílt Budapesten

Háromféle verzióban 5,6 milliótól itt az új MINI

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már nálunk is kapható az új MINI, Budapesten pedig olyasvalami nyílt, ami nincs még másutt sehol e világon.


Bemutatkozott itthon az új MINI, ami már nem is Mini azóta, hogy 2001-ben átvette a BMW – tudtuk meg a fővárosi premieren. Olyasmikkel együtt, minthogy az übertrendi és brit gyökerű márka népszerűsége a német anyacéget is meglepte: 2013-ig bezárólag 2,8 millió autó fogyott, míg a Facebookon közel 10 millióan, itthon is bő 17 ezren kedvelik a nagybetűs MINI-t. A sikerhez nyilván hozzátartozik, hogy a klasszikus háromajtós mellé számos egyéb modell is érkezett (Clubman, Clubvan, Countryman, Coupé, Roadster és Paceman), illetve hát rövidesen jön az ötajtós MINI, s messze még a beteljesedés.


A harmadik generációs, két közvetlen elődjénél picit, az ősnél sokkal nagyobb és tágasabb, továbbra is Angliában gyártott MINI-t Magyarországon háromféle motorral forgalmazzák. A Coopert 3 hengeres benzines hajtja közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és vezérműtengely-állítással, a Cooper D-t szintén 3 hengeres, TwinPower Turbo technikájú és 1,5 literes gázolajos, a John Cooper Works bevetéséig csúcs Coopers S gépteteje alatt pedig 2,0 literes, 4 hengeres, „természetesen” dettó feltöltött benzines dolgozik. Mind igen dinamikusan és takarékosan mozgatja a látszólag mélyen nem változó, de 3500 alkatrészével mégiscsak más kocsit. Az új váltó szériában 6 fokozatú manuális, extraként 6 sebességes automata. A takarékoskodást 0,28-as légellenállási együttható, stop-start automatika és Green (zöld) üzemmód is segítheti. A Mid alapbeállítás túlvégén Sport mód élesíti a gázrekciót és például az automata váltót is. Mindez a váltókar tövében található forgatókapcsolóval szabályozható. Green módban - automata sebességváltóval - a hajtásláncot leválasztó „vitorlázás” is lehetséges.
Hirdetés

Méretek[/b]"]
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
3821 (Cooper S: 3850)172714142495211

Adatok a táblázatokban, de jó tán még tudni, hogy a tömegcsökkentett MINI hosszában 98, széltében 44, magasságában 7, tengelyei közt 28 mm-t gyarapodott. A nyomtáv elöl 42, hátul 34 mm-t nőtt. A rajongók tudják-látják, hogy csöppet elöl-oldalt-hátul is megújult, frissességét új színek és felnik is hirdetik majd úton-útfélen. A tető - felár nélkül - kontrasztárnyalatú fényezéssel is kérhető. Új a feketére fényezett hűtőrács, az első rendszámtábla-tartó csík, a csomagtérajtó-fogantyú és a tükörház is. Az opciósan csupa LED-es fényszórók opciósan LED nappali menetfényesek, ahogy a hátsó lámpa is rendelhető diódásan. Nem meglepő, hogy a négyszemélyes utastér megvilágítása is lehet LED-es.

Benzinmotoros kínálat*[/b]"blabjegyzet="* Magyarországon a One-t nem forgalmazzák"]
OneCooperCooper S
Hengerűrtartalom (cm3)123314991998
Hengerek/szelepek száma3/123/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6 (aut/6)kézi/6 (aut/6)kézi/6 (aut/6)
Teljesítmény [LE]102 (4250-6000)136 (4500-6000)192 (4700-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]180 (1400-4000)220 (1250-4000)280 (1250-4750)
Végsebesség [km/h]195210235 (233)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,9 (10,2)7,9 (7,8)6,8 (6,7)
Fogyasztás − vegyes [l/100 km]4,6-4,7 (4,8-4,9)4,5-4,6 (4,7-4,8)5,7-5,8 (5,2-5,4)
CO2-kibocsátás [g/km]108-109 (112-114)105-107 (109-112)133-136 (122-125)
Saját tömeg [kg]1090 (1120)1085 (1115)1160 (1175)

Az ülés elöl tágabb tartományban állítható, hátul 23 mm-rel hosszabb az ülőlap. A hátsó-belső szélesség, a lábtér is nőtt, valamivel kényelmesebb a be-, illetve kiszállás. A csomagtér 51-gyel bővülve 211 literes, a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva lehajtható; extraként rakodóhely-csomag is van többféle pozícióban rögzíthető padlóval. Új a műszerfal és a középkonzol is akár LED-gyűrűs központi kijelzővel. A mindent bele verzió 8,8 colos monitoron jeleníti meg az ezernyi információt. Igényesebb lett a kidolgozottság, jobb a felhasznált anyagok minősége.


One DCooper D
Hengerűrtartalom (cm3)14961496
Hengerek/szelepek száma3/123/12
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6 (aut/6)
Teljesítmény [LE]95 (4000)116 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]220 (1750)270 (1750)
Végsebesség [km/h]190205 (204)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,09,2
Fogyasztás − vegyes [l/100 km]3,4-3,53,5-3,6 (3,7-3,8)
CO2-kibocsátás [g/km]89-9292-95 (98-99)
Saját tömeg [kg]11151135 (1150)

Merevebb a karosszéria, új, állítólag még gokartosabb élményt nyújtó a futómű: az első felfüggesztés egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított, nagyszilárdságú acél segédvázas; a hátsó szintén könnyűszerkezetes, többkaros, kis beépítési helyigényű geometriával. Az elektromechanikus szervokormány immár szériában Servotronic funkciós. Széria nyilván a menetstabilizáló elektronikus differenciálzár-hatással, a Cooper S-ben Performance Control rendszerrel. Első ízben rendelhető MINI modellhez a dinamikus csillapítás-szabályzás. Továbbfejlesztették, a fokozott menetteljesítményekhez igazították a féket. A kerekek alapkivitelben 15 colosak, de 18 colos is van, ha úgy tetszik.


A világon elsőként: MINI BAR BUDAPEST
Április 10-én hivatalosan is megnyílik a világ első MINI bárja, a MINI BAR BUDAPEST. A főváros szívében, a Szent István téren található vendéglátóhely világszerte egyedülálló koncepciójának ötlete Gubcsó Balázs nevéhez köthető. „A vendégekre a klub minden pontjáról egy, a MINI-kből ismert részlet köszön vissza, így a színek, a formák és az anyagválasztások is teljes mértékben a MINI által használt elemeket tükrözik. A bár csakúgy, mint a MINI, nem a méretével, hanem a stílusával és az apró részletek szellemességével és kidolgozottságával hódít, de azért a 100 m2-es belső tér és a Bazilikára nyíló 60 m2-es terasz kiváló hangulatú bulikra ad lehetőséget, a konyhán pedig a MINI-hez illő minőségben gasztronómiai meglepetésekkel készülünk” – mondta el a fő tulajdonos. A MINI BAR BUDAPEST vezetőjét először 10 éve kapta el a MINI-láz, amikor egy Cooper S boldog tulajdonosa lett. „Azóta egyre inkább kedvelem ezt a márkát, és mostantól üzletileg is érdekelt lettem benne. A MINI magyarországi és müncheni vezetésének is nagyon megtetszett az ötletem, és biztosítva látták, hogy a világ egyik legvagányabb márkáját megfelelően kezeljük, az igényes és ötletes vendéglátástól kezdve a minőségi és az autóra emlékeztető dizájnon át az exkluzív és igazán városi elhelyezkedésig.”
„A MINI márkának az éjszakai élet alapvető része, mindig is a fiatalosságot, a prémium minőséget és az egyediséget biztosította a vásárlói számára, így teljesen egyértelmű volt számunkra, hogy szívesen támogatunk egy ilyen világszinten is egyedülálló kezdeményezést. A MINI-nek világszerte és Magyarországon is nagy rajongótábora van, és e közösség számára ideális találkozó hely a MINI BAR BUDAPEST, ahol azokat is megszólíthatjuk, akik szeretik a MINI-t, de még nem vezetik” – tette hozzá Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

Széria az első és első oldallégzsákokon kívül a függönylégzsák is, a gyalogosvédelmet félaktív motorházfedél-rögzítés szolgálja. Modern sofőrsegédekben sincs hiány:Head-Up Display, kameraalapú aktív sebességszabályzás, ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens, táblafelismerés, illetve parkoló-asszisztens, tolatókamera is szerepel az extralistán. Okostelefon-kompatibilitás? Telepíthető alkalmazások végtele? Segélyhívási és MINI Teleservices funkció integrált SIM-kártyával? Naná. És kulcs nélküli nyitás, üvegtető, ülésfűtés, navigáció, harman kardon hifi, motorházfedél-csíkok, minden, mi szem-szájnak ingere. Listaárak alább, aki pedig teheti és rajongó vagy "csak" érdeklődő, látogasson el a MINI BAR BUDAPEST-be vagy legalább a Szent István térre - klassz hely ez is, az is.

Alapárak[/b]"]
CooperCooper SCooper D
5 609 000 Ft6 520 000 Ft6 114 000 Ft

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?