Itthon az új Toyota Yaris, megnéztük közelről
Megérkezett hazánkba az első új Yaris, 4,8 millió forinttól lesz elérhető
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarországon most először piacvezető a Toyota, sem a koronavírus-járvány, sem az új CO2 szabványok nem érintették meg a gyártót. Az ünneplés most dupla, ugyanis megérkezett az új Yaris első példánya is.
Az első, Magyarországon is testközelből megnézhető új Yaris az országot fogja járni a nyáron
Büntetések nélkül kezdték meg 2020-at a jelentős mértékben hibrid modellekből álló kínálattal, és a hazai piacon első helyen is végeztek az első félév eladásai alapján.
Markáns külső jegyeket kapott, karakteres az új kisautó kiállása
A Toyota második legsikeresebb modellje eddig idén a Yaris, az év közepére kifut az előző modell
Érdekes, sportos, és eléggé otthonos formákkal dolgoztak, egészen sofőrre komponált az utastér elöl
Három kijelző figyelhet a kormány mögött, ízléses az ajtókárpitok berakása
Markáns kiállást kapott, hangsúlyosak a kerékjárati ívek, és ez a színösszeállítás, mely csak a Premier Edition felszereltséghez érhető el, nagyon sportosnak mutatja.
Elég jó a helykínálat elöl, passzentos, de a kategóriában teljesen jónak mondható
116 lóerős hibrid hajtással, vagy 1,0 literes, esetleg 1,5 literes szívómotorral érhető el
Elöl kisautós, passzentos, amire a középkonzol kialakítása is rájátszik, ugyanakkor közvetlen, egészen sofőrközpontú a kialakítás, amitől egyből otthonosnak is tűnt az utastér.
A csöpp Toyota kormánya is feltűnően kicsi, de tökéletesen passzol ebbe a méretosztályba, már csak azért is, mert a küllőit mazdásan filigránra faragták. Fogásra nagyon jó, ergonomikus kialakítású, rendesen elgondolkoztam mögötte ülve, hogy jó volna kipróbálni már élesben is.Csak elsőkerékhajtású lesz, az összkerekes GR Yaris egészen más alapokra épül
Öntöltő hibrid hajtásláncával alacsony fogyasztást ígér a Yaris
A kisautó nem csak látványban, technikailag is hatalmasat lépett előre.
A Style csomagban rendelhető teljesen ledes főfényszóróktól kezdve számos vezetéstámogató asszisztens vigyáz majd a bent ülőkre, ráadásul minden alapáron jár az új Yarishoz. Gyalogosokra és autókra is aktív vészfék-asszisztens és kormánysegéd is szerepel benne, mindkettő észleli a veszélyt és felkészül, ez esetben intenzív fékhatást és direktebb kormányzást kapunk. Ezek mellett adaptív tempomat, táblafelismerő és sávelhagyás figyelmeztető, valamint aktív sávtartó és automata távolsági fényszóró kapcsolás is elérhető az új Yarishoz. Motorkínálat tekintetében három választási lehetőség áll majd rendelkezésre. 1,0 literes és 1,5-ös háromhengeres benzinmotor, valamint 1,5-ös motorral szerelt hibrid is szerepelni fog a kínálatban. A 72 lóerős szívó 1,0 literes motorral szerelt kivitelek indulóára 4,8 millió forint, a 125 lóerős 1,5-ös 5 240 000 forinttól lesz elvihető, CVT váltóval pedig minimum 5 590 000 forintot kell fizetni. A Yaris átlagosan 400 000 forinttal lett drágább a kifutó modell azonos hajtáslánccal szerelt változataihoz képest, így az új 116 lóerős hibrid hajtásúért minimum 6 290 000 forintot kérnek el. Ezek mellett érkezik hazánkba az alaposan átalakított padlólemezre épülő összkerekes Yaris GR, melynek ára 11,65 millió forintról indul. Az új Yaris gyártását nyár végén kezdik, az első ügyfélautók érkezésére szeptember-október környékén számíthatunk.4,8 millió forintról indul, a hibridért minimum 6, 290 millió forintot kell fizetnünk