Itthon most adták át az első európai Nissan Leaf villanyautót

A Magyar Telekom vásárolt elsőként itthon az új Nissan Leafből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi már tavasz végén tesztelhettük, a Magyar Telekom júliusban rendelte meg az európai gyártású Nissan Leaf villanyautót, s a múlt héten vehette át - itthon elsőként.

Tavasszal, egészen pontosan április végén a villanyautózást legjobban elsajátító, azt felettébb értelmes ösztönzőkkel támogató Norvégiában vezethettük a Nissan Leaf frissített, Európa számára hangolt és Európában is gyártott, idén megújult változatát, majd már szinte a nyárban, május végén itthon is próbára tehettük - elsőként. A tesztautó azóta is fut, nem csak az autós újságok szerkesztőségeit, hanem a nagyobb céges kuncsaftokat is bejárja, az ugyanis sajnos egyértelmű, hogy az európai gyártásnak köszönhetően hiába mehetett 9 millió forint alá a Leaf alapára, ez az autó (is) leginkább csak céges vevőkre számíthat.
Hirdetés

Így aztán nem meglepő, hogy egy nem is kis cég, a Magyar Telekom rendelte meg az első példányt, még júliusban, s szeptember utolsó hetében vehette azt át. Mivel másként egyelőre nem forgalmazzák itthon, Visia alapfelszereltségben, ami persze kellően gazdag ellátmányú (egyebek mellett intelligens kulcsos, 6 légzsákos, Bluetotooth kihangosítós, MP3 CD-rádiós, automata klímás, opcióként tolatókamerás és navigációs rendszerrel is felszerelt). Mivel a villanyautóval a Magyar Telekom is környezetbarát filozófiáját kívánja hirdetni, a gyárilag fehér autót zöld színűre fóliáztatta. Noha villanyautók már több mint két éve kaphatók itthon, s számost magunk is próbáltunk (teszteltük a Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero, Peugeot iOn triót - ami ugye japán gyártású, illetve az Amerikából érkező Opel Amperát is), és mivel a Renault egyelőre nem árulja itthon remek (Európában készített) villanyautóit, a mostani Leaf az első, hivatalos forrásból értékesített európai (szériagyártású) villanyautó, s egyben az első, a Nissanon keresztül eladott Leaf. A világ legnépszerűbb villanyautójának számító modell ugyanis csakis idén tavaszi frissítése, illetve két új (amerikai és angliai) üzem termelésének beindítása, azaz kapacitásnövelés után tudott megjelenni a hazai piacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:10
    Permalink

    cdEX

    aki egy kitalált sorgyilkosról koppintotta a nevét az itt ne…

    Életszerű a 230, igazad van….mindig azt használjuk…

    Lényeg hogy csak Lassú töltöre futotta a nagy T konszernek….

  • 2017.10.29. at 22:10
    Permalink

    Valószínű, hogy az itthon eladott villanyautó szinte kivétel nélkül PR célokat szolgáló autók lesznek nagy, tőkeerős cégeknél, mint ahogy ez a nem túl szép zöld példány is.

  • 2017.10.29. at 22:10
    Permalink

    HybridFoeLife: ha egy kicsit is értenél hozzá tudnád hogy az 230V-os és nem másolnál butaságoka. Illetve kis háttérismerettel tudhatnád hogy ilyen telepek töltésénél az áramerősség a mérvadó, nem a feszültség. Hozzáértő megállapításaid ezek után helyén kezelendőek.

Vélemény, hozzászólás?