Izzadságszagú sportzakó – BMW M760Li
BMW M760Li xDrive M Performance teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.
Kicsit sok az egy képre jutó hengerek száma, az M760Li-t az a V12-es S 600 L követi, amiről már olvashattak. Ez a méretosztály 20 éves kor felett is még mindig tekintélyes, hát még az új
20 colosak a felnik és matt szürkék a kiegészítők, még a mágikus számsor is, amitől főleg a BMW-sek képesek kiesni saját autójuk ablakán. Ez bizony az első olyan 7-es, amihez az M Performance-nak jelentős köze van
Embertelen. A smart hosszúságú géptető alatt van a lényeg, tizenkét dühös henger, összesen 6,6 liter, amibe két orbitális csiga tuszkolja a hűtött levegőt. Downsizing, mi? Akik a 740e megjelenésekor fújtak a BMW-re, azoknak az M760Li valódi kárpótlás, bár ez annál sokkal, de nagyon sokkal több. Akik eddig hiányolták, hogy az M-részleg hozzá sem szagolt még a 7-eshez, azoknak is elégtétel lehet, bár mégsem valódi M7. A motort már ismerhetjük, például a Rolls-Royce Dawnból, vagy Wraith-ből, ugyanez van bennük, csak persze másként hangolva. Ott nyomatékosabb, de lóerőből kevesebb. A BMW cirkálójában 610 lóerőt és 800 Nm-t teljesít, utóbbit 1500-as fordulattól, majdnem tiltásig. Szörnyű, nincs rá más szó, sportban nem is engedi ez alá esni a fordulatot, így ott bármelyik pillanatban lépünk a gázra, az megvan, és még nagyon sok más is.
Elég gagyi, de így mondjuk mindig pontosan tudjuk, hogy miért tankolunk bele vagyonokat. Nem karbon-kerámia, de nagyobb teljesítményű M Sport fékeket kap, ezek is tisztességesen megfogják
A 14 centivel nyújtott karosszériájú M760Li árából választhatnánk, hogy melyik paneltömböt vesszük meg, 64 millióra tornázták az árát
Elmebeteg! Három mód közül választhatunk. A Comfort a mindennapi, az Eco Pro az önsanyargatós, a Sport pedig az elmebeteg. A fogyasztás optimalizálása érdekében többször próbáltam Ecóban közlekedni, hogy ne fizessem ki a félhavi béremet az autó leadásánál, de hiába. Persze a városi használat brutális merénylet 12 henger ellen, de nem sok választásom volt. Ecóban körműszerként kapjuk a pillanatnyi fogyasztásmérőt, ami 20 literig van skálázva, azon a legkisebb gázra is hetykén átlendül a mutató, és ott is marad. Szóval 20 liter fölött fogalmunk sincs, hogy mennyit eszik. Tudom, hogy ez csak engem érdekel, aki ilyet vesz, azt cseppet sem. Ezt a küzdelmet viszont hamar feladtam, hiszen mikor járhat újra a kezem alatt V12-es? Jól sejtik, egy kisebb vagyont költöttem 100-as benzinre egy hét alatt, mert olyat eszik a drága és abból 64 liter ment bele az utolsó tankolásnál, meg két nappal előtte is. Mégis hogy haragudhatnék rá, mikor közel úgy gyorsul, mint a szupersportautónak tartott Nissan GT-R? Az 3,7 másodperc alatt gyorsult 100-ra GPS-es mérésünk alapján, az M760Li-nek ennyi a katalógusban írt értéke, a valóságban meg 4,03-at csinált, három emberrel a fedélzetén. Szép!
Mérhetetlenül ízléses az Individual belső, persze, minden BMW ugyanolyan, ugyanolyan otthonos
Óriási a lábtér, de hátul is csak kétszemélyes, a lebuktatható jobb első üléssel hátul jobb utazni, mint elöl, mert így csak ott nincs masszírozás, hátul mindkét helyen van, szellőztetés és fűtés is, na meg puha kispárna
Horizontot görbít. Kettesből startol launch controllal, így váltás nélkül megfutja a 0-100-at. Fergetegesen puha futást biztosító légrugós futóművét bekeményíti, de még ilyenkor is látványosan emeli meg az orrát, és mint egy hajó, tör előre. Bele szorít a bőrfotelekbe, ha nem támasztjuk ki a fejünket, simán megrándítja a nyakunkat. Mivel nem M7, csak M Performance, így olyan lényeges dolgok hiányoznak, mint a karbon-kerámia féktárcsák, vagy a duplakuplungos automata váltó. Előbbi talán jól jönne, mivel 2,2 tonnát sima, persze hűtött acéltárcsákkal megfogni komoly kihívás. Utóbbit viszont egyáltalán nem sajnálom, a ZF féle nyolcfokozatú bolygóműves villámgyorsan vált, komolyan, le-, és fölfelé is, elindulni pedig olyan, mint egy rendes automatával, nincs várakozás, mint a duplakuplungossal. Selymesen szól a motor, hangosak a ventilátorok, a vesékben kinyílnak a rácsok, ha jár a motor és érezni, ahogy szívják a levegőt, simán odatapasztja a kezünket. Alapesetben inkább a motort hallani, Sportba váltva viszont szolid csattanással kinyílik egy szelep a kipufogóban, onnantól kezdődik az igazi játék. Hörög, alapjáraton csodásan gurgulázik, gázadásra üvölt és jelentősen bemozdítja a karosszériát. Eszelős, pláne, ahogy gázelvételre durrog, még mindig feláll a karomon a szőr tőle. Hangos, nagyon, az egész olyan, mint egy erőmű. Ja, nem, ez pontosan az!
Hűvösen tartja az italokat a hűtő, a csomagteret meg jó melegen. Valahogy nem jó a hőszigetelése az ablakoknak, persze 34 fokos melegben nem is egyszerű lehűteni az utasteret, de 64 milliónak ezt tudnia kéne. A finom Alcantara tetőkárpit zseniális, van hátul is sminktükör, na meg napvédő roló
A kivehető tableten kezelhetjük a legtöbb rendszert, még a hangulatvilágítás árnyalatát és erősségét is, a világító V12 felirat a küszöbön nekem sok
Félelmetes. Egyszerre velőtrázóan izgalmas, fenséges és borzasztóan ijesztő. Minden a megdöbbentésről szól, mind a bent ülők, mind a kintről irigykedve figyelőknek. Nem tudom, ki a szerencsésebb, akit bent masszíroz az ülés – de csak a sofőrt és a hátul ülőket - , vagy akik hallhatják a hangját odakint, ugyanis bent olyan síri csönd van, hogy azt elképzelni is nehéz. Dupla hangszigetelésű üvegek tartják kint az alantas zajokat, mondjuk dupla hővédelemnek jobban örültem volna. Jó, hogy 40 fok volt a teszthéten, de elvárnám 64 milliótól, hogy ne legyen melegem. Plusz egy érv a hőszigetelés mellett, hogy a csöndben így feltűnően zavaró a szellőzés süvítése, kevesebb hő, kevesebb klíma, kevesebb zavaró zaj. Minden ülés elektromosan állítható, minden irányban, a 1 793 200 forintos Executive Lounge csomag miatt viszont a legrosszabb hely a jobb első ülés lesz. Így nincs se deréktámasz, se masszírozás, se állítható magasságú fejtámla, a legjobb jobb hátul. Vagy bal elöl.
Elképesztő a részletesség, a fonott szegélytől kezdve a legapróbb részletekig bőrözött ajtón át a lezárható középső dobozig. Mondjuk sok a zongoralakk, utóbbi helyen durván porosodik zárt állásban is
Légrugós futómű, összkerékhajtás és összkerékkormányzás is jár hozzá. A zajkomfort tökéletes, a hővédelem kevésbé
Sportautós teljesítmény egy hatalmas limuzintól, az M760Li lenyűgöző, letaglózó, lélegzetelállító, de sokkal finomabb és stílusosabb az M csomag nélkül. Ehhez a mérethez már nem illik a játékos külső
hatévesen 5 millióért……
Rengeteg gomb van benne, és mindegyikkel mást lehet csinálni 😀