Jaj a Passatnak? Itt az új Volkswagen Golf Variant

VW Golf Variant: 605 literes csomagtér, 4,5 milliós alapár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hetedik generációs VW Golf kombijának gigászi 605 literes a csomagtartója, a legzöldebb, nálunk nem kínált dízel pedig 100 km-en 3,3 liter gázolajjal is beéri.


Genfi premiere után megérkezett a hetedik generációs, Európai és Világ Év Autójának is választott ferdehátú Golf kombi verziója, a statisztikailag ötödik, lényegében negyedik Golf Variant már Magyarországon is kapható 4,5 millió forintos alapárral. Az új Golf Variant méretével és tudásával sem nagyon marad el a középkategóriás Passat Varianttól, annál ugyanakkor lényegesen olcsóbb, így akinek klasszikus kombira és VW-emblémára fáj a foga, a nagyra nőtt kompaktra szavazva kötheti a legjobb üzletet.A friss, 2014-es modellévű és természetesen a konszern moduláris MQB padlólemezére épített, így uszkve 100 kilóval csökkentett saját tömegű Variant elődjénél abszolút mértékben (+3 cm) és tengelytávolságával (+6 cm) is hosszabb, szélesebb (+2 cm) és laposabb (-2 cm) lett, a csomagtartó meg 100-125 literrel bővülve 605, üléshajtással 1620 literes - gyakorlatilag olyan hatalmas, mint az értéktartásban rekordernek mondott Skoda Octavia Combi esetében. Az Opel Astra Sports Tourer meg a többi rivális ehhez képest a fasorban sincs.
Hirdetés

A Variant a ferdehátúhoz viszonyítva 31 cm-rel hosszabb és 3-mal magasabb, szélességük és tengelytávjuk egyforma. Raktérben 225 l a kombi fórja. És a Passat Varianttal összevetésben? Hoppá: 605-603-ra nyer a Golf, tehát nincs mínuszban azzal együtt, hogy a nagytestvér karosszériája 21 cm-rel hosszabb, 2-vel szélesebb és 3-mal magasabb. Tengelytávban a még "régi" építésmódú Passat 8 cm-rel nagyobb, s komolyabb lábteret kínáló.
Méretek

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4562/1799/1481
Tengelytáv (mm)2635
Nyomtáv elöl/hátul (mm)1549/1520
Csomagtartó (l)605-1620

A Passat-párhuzam formailag is áll, a hátsó lámpa bezzeg fekszik - a Golf Variantnál először lett vízszintes elhelyezésű. A dizájn kívül-belül elegáns, letisztult, s ha izgalmasnak nem is, de tetszetősnek nyugodtan nevezhető. Megálmodói törésvonalakkal, tetőspoilerrel és fekete betétes hátsó lökhárítóval igyekeztek új, sportos, modern színben feltüntetni a különben csak teherhordó státuszban szenvedő kombit, de hogy azért kritikával is illessük már a belteret: magas maradt a hátsó-középső utas életét megkeserítő kardánalagút, s az ülés kialakítása is olyan, hogy hosszabb távokon ott senki nem szeret majd utazni.
A hátsó ülések a már említetten gigászi és mindössze 63 cm-es rakodóperemű csomagtartóból egy mozdulattal ledönthetőek, a kapott hangár síkpadlós, szabályos téglalap alakú. Comfortline felszereltségi szinttől az anyósülés támlája is elfektethető, így akár 2,67 méteres tárgyak is beférnek. A kalaptartó roló használaton kívül a duplafenekű padló alá rejthető, és persze csomagrendezőkben, 12 voltos aljzatban, kihajtható vonóhorogban sincs hiány.
A műszerfal, a felszereltség és a végtelen - ültetett sportfutóművet, elektronikus lengéscsillapítás-szabályzást, városi vészfékező rendszert, adaptív tempomatot, holttérfigyelőt, sávtartó vagy épp parkoló automatikát is soroló - extralista, a "normál" Golféra rímelő, (csakis turbós) motorból viszont kezdetben kevesebb közül válogathat a Variant-vásárló. A kombihoz nincs egyelőre a hengerlekapcsolós, 140 lovas 1.4 TSi ACT, nincs a 90 lóerős 1.6 Tdi, továbbá Variant GTI-ről és GTD-ről sem hallottunk még, de nem fogunk meglepődni, ha jönnek majd. Még valami: miként a három- és ötajtósból, úgy a kombiból is készült szuperspórolós, 110 lóerős, hibrideket zavarba hozó 1.6 TDI BlueMotion 3,3 l/100 km-es fogyasztási ígérettel és 0,27-es légellenállási együtthatóval, ezt a típust azonban a magyar importőr nem forgalmazza abból kiindulva, hogy az előző generációs Bluemotion felárát itthon senki nem fizette meg.
Műszaki adatok

1.2 TSi 851.2 TSI 1051.4 Tsi 1221.6 TDi 1052.0 TDI 150
Motorbenzinbenzinbenzindízeldízel
Hengerűrtartalom (cm3)11971197139515981968
Hengerek/szelepek száma4/164/164/164/164/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/6, DSG/7kézi/6, DSG/7kézi/5, DSG/7kézi/6, DSG/6
Teljesítmény
[LE (1/min]
85/4300-
5300
105/4500-
5500
122/5000105/3000-
4000
150/3500-
4000
Nyomaték
[Nm (1/min)]
160/1400-
3500
175/1400-
4000
200/1500-
4000
250/1500-
2750
320/1750-
3000
Végsebesség (km/h)180193204193218 (216)
Gyorsulás
(0-100 km/h, s)
12,610,79,711,28,9
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km)6,0/4,3/5,06,0/4,4/5,0 (5,8/4,5/5,0)6,9/4,4/5,3 (6,3/4,4/5,1)4,9/3,3/3,9 (4,8/3,5/4,0)5,1/3,7/4,2 (5,4/4,1/4,5)
CO2-kibocsátás (g/km)115117 (115)124 (118)102 (104)108 (119)
Saját tömeg (kg)12891297 (1324)1329 (1350)1395 (1410)1436 (1454)

Zárójelben a DSG-s értékek

Amint az táblázatunkból is kiolvasható, papíron az összes motor rendkívül gazdaságos és környezetbarát üzemű, s a 85 lóerős 1.2 TSi kivételével mindhez alap a 6 fokozatú manuális váltó. Ugyanilyen leosztásban és nem szerény felárért 6 vagy 7 sebességes DSG automata is rendelhető, a 2,0 literes dízel hátsó futóműve pedig ugyanúgy igényes multilink és nem holmi olcsó csatolt lengőkaros, mint a ferdehátúnál.
Mindez mennyiért? Az ötajtósnál durván 200 ezerrel drágább Golf Variant alapára 4,5 millió forint, ilyet (1.2 TSi 85 Start) persze ember nem fog venni, szóval ildomosabb a már 105 lóerős és Trendline szintű 1.2 TSI 5,6 milliós árát kiindulópontnak tekinteni. A legolcsóbb dízelért ezen felül is még vagy 700 ezret kér a Volkswagen, hogy aztán a vevőkör eldöntse, megér-e 3-400 ezres felárat a márkanév, az etaloni imázs az Octavia Combival szemben.
Listaárak (Ft)
StartTrendlineComfortlineHighline
1.2 TSi 854 489 680
1.2 TSI 1055 641 570
1.2 TSI 105 DSG6 134 330
1.4 Tsi 1225 868 9006 133 060
1.4 Tsi 122 DSG6 356 5806 620 740
1.6 TDi 1056 349 9106 614 070
1.6 TDi 105 DSG6 843 9407 108 100
2.0 TDI 1507 711 820
2.0 TDI 1508 199 500


Vagy a több mint 1 millióval húzósabb árú Passat bukja majd a kérőit? Így vagy úgy, a Golf Variantként is Golf, egészen bizonyosan olyan finom és közel tökéletes autó, mint amilyen az általunk tesztelt ötajtós 1.4 TSi Highline DSG példány is volt - 9,5 milliós árcédulával... Népautó - nálunk - nem lesz, sajnos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:40
    Permalink

    Akkor abban megegyzetünk, hogy az alapfelszereltség jó, de legalábbis nem mondható gyengének. Abban egyetértek, hogy a vásárlók túlnyomó része nyilván nem az alapmotorral fogja venni, ennek legfőbb oka, hogy vásárlók 80%-a céges vásárló, akik szerintem dízellel veszik, vagy legalább 1.4 TSI-vel. Ha azt nézzük, hogy az autó könnyebb, mint a 4-es Golf kombi, amit sokan 1.4-es szívó benzinessel vettek, ami 75 LE volt (később, ha jól gondolom 80 LE), akkor ez az 1.2 TSI 85 LE-vel, nagyobb nyomatékkal jó lehet a könnyebb kasztniban. Én is legalább 1.4 TSI-vel venném, de édesapámnak, vagy a nagybátyámnak bőven jó lenne az alap 1.2 TSI is (nagybátyámnak jelenleg Octavia II-ese van 1.4 80 LE motorral és teljesen elégedett vele).
    Én magam a kormányt sosem néztem. Jelenleg a cégnél sokszor vezetek egy 1.4 TSI-s VW-t 6-os manuális váltóval. És nekem a 6 sebesség nagyon szokatlan, hiszen több mint 2 évtizede vezetek 5 sebességes autókat, és érdekes módon több munkatársam is így van vele. Ettől persze még jó a 6-os váltó csak kicsit furcsa, vagyis nekem nem lenne gond az 5-ös sem.

  • 2017.10.30. at 01:40
    Permalink

    Maga az alapfelszereltség valóban nem rossz. A megállapítás arra vonatkozott, hogy az autó tudása, extralistája és presztízse alapján egy műanyag kormányos és 5-ös váltós, “csak” 85 lóerős benzines kevés. És a vásárlók túlnyomó többsége nem is ilyet vesz. Különben a 85 lóerős motor szerintünk is remek (legfeljebb kisebb kasztniba), próbáltuk már párszor és szeretjük.

  • 2017.10.30. at 01:40
    Permalink

    Teljesen egyetértek. Régebben a VW-nél valóban tejesen fapados volt az alapfelszereltség, de az utóbbi időben ez pozitívan változott. A cikk szerzőjének illett volna áttekinteni a felszereltséget, bár az, hogy kinek mi a méltatlan akár szubjektív is lehet. Az alap “Start” felszereltség – a teljesség igénye nélkül – a következőket tartalmazza: 9 légzsák, távirányítás központi zár, ködlámpa elől-hátul, mechanikus klima, elekromos ablakok elől, érintőképernyős rádió, ABS, ASR, ESP, guminyomás visszajelző, start-stop rendszer. Ez a felszereltség teljesen vállalható, a motor pedig turbo benzines, nem lehet rossz, a gyakorlatban kellene látni, érezni, hogy mit tud.

  • 2017.10.30. at 01:40
    Permalink

    “aki beéri 85 lóerővel, 5 fokozatú váltóval és méltatlan felszereltséggel, az már 4,5 millióért megkaphatja”
    Méltatlan felszereltség? Megnézve a hivatalos honlapot, nincs miért szégyenkeznie az alap Golfnak sem.
    “1.2 TSi 85 Start persze ember nem fog venni”
    A 12 sec gyorsulás nem rossz érték, egy konkrét teszt után illik ilyen kijelentést tenni.
    Kíváncsi is lennék rá…

  • 2017.10.30. at 01:40
    Permalink

    Ez nagyon jól sikerült. A 605 literes csomagtartó az nem semmi ebben a kaetegóriában. A minőség nyilván kifogástalan. Nekem az Octavia is tetszik, a 3-400 ezer Ft árkülönbség lényegtelen. Ha azt nézzük, hogy 5-6 milliós árról beszélünk, akkor ez a különbség csupán 6-8%. Szóval nem valószínű, hogy az ár lesz a döntő, inkább az, hogy kinek melyik tetszik jobban, esetleg melyik tud egy-egy testhezállóbb felszereltséggel előállni.
    Pár hónapja volt itt az oldalon egy “teszt”, amiben e-mail-ben kerestek meg VW márkakereskedéseket, és egy meghatározott felszereltségű Golfra kértek árajánlatot. Volt olyan kereskedés, amelyik kapásból 1,1 millióval olcsóbban ajánlotta a kért autót. Vagyis, ha ezt vesszük alapnak, akkor egy 1.4 TSI-t Comfortline felszereltséggel meg lehet kapni 5 millió körül, ami nagyon nem rossz ár. Persze nyilvánvaló, hogy ezt az engedményt csak a jobban felszerelt típusoknál lehet elérni, és nem fogják az alaptípust a listaárnál sokkal olcsóbban adni.

Vélemény, hozzászólás?