Janika ismét a dobogón, élen a Hercizg/Bacigál páros

Iseum Rallye: Herczigék nyertek, de Janikáék is dobogón végeztek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Herczig Norbert/Bacigál Igor páros diadalmaskodott az Iseum Rallyen, az országos bajnokság harmadik futamán, ahol ifj. Tóth János/Szőke Tamás is dobogóra állhatott.


A hétvégi szombathelyi viadal honlapjának beszámolója szerint Herczigék - akik a szezonnyitó Eger-ralin, valamint a Miskolci-ralin sem találtak legyőzőre - 12,1 másodperccel előzték meg a címvédő Kazár Miklóst. Miként arról a futam előtt beszámoltunk, Kazár visszatért a Mitsubishi Lancer volánja mögé, miután az első két versenyt Ford Fiestával teljesítette. A miskolci pilóta 2012-ben ezzel az autóval győzött a vasi ralin, ezért döntött a váltás mellett. A harmadik helyen az idei visszatérő hétszeres magyar bajnok, ifj. Tóth János végzett.
Hirdetés

Az Iseum Rallye (11 gyorsasági, 120,75 km) eredménye:
  1. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 1:04:03.3 perc

  2. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer Evo9) 12.1 mp hátrány

  3. ifj. Tóth János, Szőke Tamás (Peugeot 208T16 R5) 17.1 mp hátrány

A három év kihagyás után is a Peugeot-Total Hungária Rallye Team színeiben, de immár Peugeot 208 T16 R5 versenyautóval visszatérő ifj. Tóth, azaz Janika már a verseny után minden kulisszatitkot elárult a murvás-saras versenyről. „A szombati három gyorsasági szakasz azt a tanulságot hozta számomra, hogy túlságosan beesek a kanyarokba, így nem volt megfelelő kimeneti sebességem. Vasárnap próbáltam erre jobban odafigyelni, és gyorsultunk is, a hajrában azonban nem éreztem, hogy extra kockázatot kellene vállalnom” – mondta a hétszeres bajnok ifjabb Tóth, aki alapvetően szeret murván versenyezni, a szombathelyi pályák azonban saját bevallása szerint nem igazán fekszenek a stílusának. „Szeretek murván menni, de kockázatot vállalni csak akkor szabad ezen a talajtípuson, ha képben vagy mindennel, ha ismered az autót és a gumit. A verseny előtt is így gondoltam, és kíváncsi voltam, mit tudok kihozni a Peugeot 208-asból. Az volt a cél, hogy élvezzem a vezetést, és azt érezzem, uralom az autót murván. Erre fókuszáltam, és nem is volt bennem görcsösség azzal kapcsolatban, hogy hányadik leszek – tudtam, erre újra rá kell érezni” – mondta ifjabb Tóth, akinek persze több évtizedes tapasztalata van a murvás pályákkal, ez azonban szerinte nem jelenti azt, hogy rögtön az első ilyen futamon esélye lett volna nyerni. „Az ellenfelek gyorsak, és akik megelőztek, régóta mennek az autóikkal. Fizikai képtelenség lett volna, hogy legyőzzem őket három év kihagyás után, és nem is lett volna életszerű. Így azután gyűjtögettem a tapasztalatokat, és egyre inkább megerősödik bennem az érzés, hogy ha még jobban összesimulunk az autóval, még jobb eredmények várhatók” – tette hozzá ifjabb Tóth, amit a szurkolók ígéretnek vehetnek, az ellenfelek viszont intő jelnek. Folytatás június 12-14. között a Fehérvár Rallye által. Bár a bajnokságot egyelőre magasan vezeti a Herczig/Bacigál páros, a még hátralévő négy futam más bajnokot is hozhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?