Janika még mindig Peugeot-zik

Erősebb Peugeot-t kap a hétszeres ralibajnok ifj. Tóth

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromszáz lóerőre duzzadt ifj. Tóth János Peugeot 207-ese, amivel az idén a nyolcadik rali bajnoki címét szeretné elhódítani.

Bemutatta a Peugeot Sport Hungária idei ralicsapatát, amely nagy meglepetést nem okozott, hiszen ifj. Tóth János már 11. szezonját kezdi az oroszlános márkával, navigátora, Tagai Róbert is már jó ideje olvassa neki az itinert és a Peugeot 207 S2000-es sem újdonság a magyar pályákon. Illetve dehogynem, hiszen az autó neve mögé került egy Evolution felirat is.
„Tavaly a Sanremo Ralin debütált a legfrissebb fejlesztés” – magyarázta Tagai Tamás, az autót felkészítő TRT Europe vezetője. „A motorja a korábbi 285 helyett 300 lóerős lett, új az első futóműve és néhány megbízhatósági fejlesztést is végrehajtottak rajta. Rákerült például az FIA 2011-es szabálya szerint készült biztonsági oldalajtó, amely könnyebb az elődjénél, de a versenyzőknek nagyobb biztonságot nyújt oldalirányú ütközésnél.”
Reméljük, ezt ifj. Tóth, vagy ahogyan ralis berkekben jobban ismerik, Janika nem fogja letesztelni. A hétszeres magyar bajnok tavaly második lett, és bár az Országos Ralibajnokság élmezőnye az idén tovább erősödött, egyértelműen a nyolcadik cím megszerzése a célja.
„Ugyanolyan elszántsággal készülök erre a szezonra is, mint az elsőre” – mondta ifj. Tóth. „Tavaly nagyon sokat javultunk a szezon második felére, az idén ezt a lendületet szeretnénk megtartani.”
Ifj. Tóth ugyan erősebb autót kapott, de a magyar pályák adottságai miatt a hosszabb végáttétellel rendelkező N-es autók, a nagyobb végsebességük miatt olykor esélyesebbek. Míg a Szuper–2000-esek végsebessége 170, az N-esek bőven 200 km/h felett teljesítenek. Ez pedig a gyors magyar pályákon az N-esek felé billenti a mérleget.
„Úgy számolom, hogy az első három versenyen elég nehéz lesz a Szuper–2000-es autóval megverni az N-eseket, de nem lehetetlen. Az egyenes szakaszokon hátrányban vagyunk, viszont a kanyarokban sokkal jobban fordul a Szuper–2000-es. Ha nagyon jól mész vele, nem lehetetlen a győzelem egyetlen versenyen sem.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?