Japán autót mutattak be az olaszok: itt a Fiat Fullback

Fiat Fullback néven új, de mégis ismerős pickup debütált

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy bővült új modellel a Fiat palettája, hogy az igazi újdonságokat még mindig hiányolhatjuk az olaszoktól.


Fullback néven "vadonatúj" pickupot mutatott be a Fiat Dubajban. Még mielőtt a modellnév elemzésébe kezdenénk, el kell áruljuk, a Fiat újdonsága lényegében egy Mitsubishi L200. "A Fullback pedig nem a totális visszatekintésre utal, hanem a rögbi egyik fő alakjára. A fullback a védősor utolsó játékosa, de egyben támadó szerepet is betölt, egy olyan játékos, aki minden helyzetben megállja a helyét és képes szinte bármit megoldani" - írja a Fiat.
Lesz belőle szimpla, nyújtott és dupla kabinos, meg persze sima alvázas is. Mindegyik kivitel 1815 mm széles, a tengelytáv is fixen 3 méter, a hosszúság szimpla kabin esetén 5155, nyújtottal 5275, duplával 5285 mm, az alvázas esetén pedig nyilván felépítményfüggő. Platóhosszból a szimpla kabinos 2265, a nyújtott kabinos 1850, a dupla kabinos 1520 mm-eset kínál. A legnagyobb teherbírás 1,1 tonna lehet.
Hirdetés
A Közel-Keleten és Afrikában a Fullback kétféle motorral lesz elérhető: 2,5 literes, 110-178 lóerős dízellel és 132 lóerős, 2,4 literes szívó benzinessel. Mindkét motor soros négyhengeres, a váltók alapáron ötsebességes kézik, felárért automaták (szintén 5 fokozattal). Európába jövőre, 2,4 literes, 150 és 180 lóerős erőszinttel kínált soros négyhengeres turbódízellel érkezik a Fullback, alapáron hatfokozatú kézi, opcióként ötsebességes, sport üzemmódot is kínáló automata váltóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Azért is járunk erre az oldalra többek között, hogy tanuljunk. Nyilván nem tudhatunk mindent. Szakértőktől szívesen tanulok is, a magadfajta viszont csak elrettentő példának jó.

    Igazad van, ennyi erővel akkor ott a Tavria pickup, az Oltcit pickup, a Dacia TLX pickup, a Wartburg Trans, a Felicia pickup, az IZS 2715…alig van olyan gyártó, aki ne kínált volna ilyet. De nyilván nem ezekre gondoltam, ezt talán még te is fel tudod fogni. Szorítsd össze a fogaidat, és próbáld meg:)

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Még a Topolinoból is volt és még sok másikból.

    Tévedtél. nem először, Mini ügyben sem ment ez a haszonjármű szegmens. ne erőltesd és semmi gond.

    Olyat le ne írj, hogy valamit nem tudsz.

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Én nem azt mondtam, hogy a Toro szebb, mint a Fullback, csak arra akartam kilyukadni, hogy az legalább teljesen a sajátjuk. Szerintem bele lehet látni egy kicsit az új 500-ast, 500 L-t is a frontrészébe. Hitelesebb lenne Európában a Toro, mint Fiat pickup, mert valóban olasz. Biztos megoldható lenne az európai szabványoknak megfeleltetni. Ellenben így meg kapunk egy Fiatot, ami Mitsu – ami nekem azért is fura, mert nem rémlik, hogy a két cég között valaha lett volna kooperálás. Ez a mostani is szerintem egy új keletű dolog lehet köztük.

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Fiat 500 pick-up…hát persze, hogy is hagyhattam ki:)

    Most jut eszembe, a Kispolákból is volt platós – a csak Lengyelországban kapható Bombel.:)

    Most gondolhatnám, hogy biztos viccnek szántad. De a baj az, hogy ezeket te full komolyan gondolod.:)

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Ezek személyautó-alapú pick-upok, olyanok, mint pl. a Wartburg Trans vagy a Felicia Pickup. A Strada pl. a Palio alapjaira épült, nem igényelt túl nagy fejlesztéseket. Én olyanra gondoltam, mint az L200 vagy a Hilux. De tulajdonképpen igazad van, ha tágabb értelemben véve nézzük a “pick-up” fogalmát.

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    A válasz végtelenül egyszerű a Toro alapvetően a dél-amerikai piac számára készült illetve ott picit másabbak a gépkocsikra vonatkozó szabályok is. És azért valljuk be őszintén, formavilágát tekintve nem biztos hogy tetszene a finnyás európai vásárlóknak. Már a Multipla is sokkolta a jónépet anno meghökkentő külsejével. Ettől függetlenül én is azt mondom hogy a Toro szebb mint a Fullback.

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    [4]”… egyrészt mert sosem gyártottak pick-upot…”[/i]

    [url]https://www.google.hu/search?q=fiat500+pickup&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCMQsARqFQoTCIjDsOjrlMkCFUTbLAodBCgIUA&biw=1280&bih=887[/url]

    Legalább lennél egy kicsit nehezebb meló, de még az sem…. :-DDD

  • 2017.10.28. at 11:20
    Permalink

    Mik ezek az angol típusnevek mostanában a Fiatnál? A Chrysler-fúzió miatt van ez? Freemont, Fullback, 500 L Living…hol maradnak az ízes olasz elnevezések?
    Nagyon szokni kell az orrán a Fiat-jelet: egyrészt mert sosem gyártottak pick-upot, másrészt ez egy zömében ázsiai formaterv, mivel Mitsu. A másik pick-upjuk, a Toro már más tészta. Miért nem azt hozták el ide? Csak nem a költségek alacsonyan tartása volt a cél?:)

Vélemény, hozzászólás?