A japán piacon többféle GR Yaris létezik
Talán egy pici vigaszt jelenthet nekünk itt az öreg kontinensen, hogy bár többféle GR Yaris közül választhatnak a japán vásárlók, a brutális turbómotort – ami viszont hozzánk is eljut – nem kapják meg. Magyarán azoknak szólnak ezek a modellek, akik a ralis stílust szeretnék magukénak tudni, de nincs szükségük a 272 lóerőre. A GR Yaris RS talán a legérdekesebb közülük. Megőrzi ugyanis a drága anyagokból építkező, háromajtós karosszériát, a sportos futómű-beállításokat, valamint a sportabroncsokkal szerelt, kovácsolt BBS könnyűfém keréktárcsákat, ám a hajtáslánca csak 120 lóerős. Az 1,5 literes, soros háromhengeres benzinmotor és a tíz, előre programozott áttétellel üzemelő, de valójában fokozatmentes sebességváltó párosának az előnye a szerényebb fogyasztás.
A külső továbbra is vad, de a hajtáslánc szelíd
Az RS mellett RC és RZ változatokat is kínálnak. Technikájuk ugyanaz, de a külsőségekben különböznek. Az RZ Limited Edition például matt fekete fényezést kap, illetve márványmintázatú karbon tetőlemezt. Különlegességüket pedig tovább növeli az Akio Toyoda, a cégelnök aláírásával ellátott szélvédő. „
Ahelyett, hogy sorozatgyártású típusból fejlesztettünk volna versenyautót, a GR Yaris egy motorsportban született autó utcára adaptált változata. Ez az első olyan Toyota modell, amelyet ezzel a fordított logikával fejlesztettünk – azonban korántsem az utolsó. Szeretnénk, ha a GR Yaris kapcsán párbeszédet kezdeményezhetnénk, és együtt fejlődhetnénk ügyfeleinkkel” – nyilatkozta még a GR Yaris debütálásakor Toyoda.
Az RZ Limited Edition márványmintázatú karbontetőt kap
Nagyon szuper kis sportautó lesz a 261 lovas összkerekes Yaris, de sajnos az ára is az lesz. A 11.650.000Ft-os alapár megszűri a vásárlói réteget. A full extrás már 13 millió felett lesz.