Jó forma, jó ár, jó az egész – Mazda6 Sportkombi teszt

Mazda6 Sportkombi 2.2 CD150 Revolution teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden adott a szerelemhez, a Mazda6 egyetlen porcikájába sem lehet igazán belekötni. Jó autó kedvező áron, vonzó formával. Sláger lesz? Ezt majd a vevők döntik el.


Azt már a bemutatkozásakor is megírtuk a Mazda6-ról, hogy ára eladhatja. Ez így van, az alap 2,2 literes, 150 lóerős dízelhez társított bőrkárpitos, tolatókamerás, okoskulcsos, "fullextrás" Revolution csúcsfelszerelésű kombi 9 millió forintos ára ugyanis kedvező. Szedánként tesztelve már-már rajongtunk formájáért, s ez nincs másképp a 6,5 centiméterrel rövidebb, 8 cm-rel kisebb tengelytávú, a már-már nagyautós szedán után inkább klasszikus középkategóriás kombinak számító Sportkombi esetében sem. Eltalált vonalak, tekintélyt parancsoló, mégsem agresszív orr, kecses, formás far. Jó megjelenni a Mazda6-tal, jó visszapillantani rá, s a ház előtt tudni.
Hirdetés

Míg kívülről - nyilván szubjektíven, de tapasztalataink szerint csaknem mindenki számára - szép, belülről inkább minőségi. Sőt, az európai modelleken nevelkedettek egy kissé konzervatívnak is nevezhetik a berendezést, bezzeg a japánokhoz szokottak joggal mondhatják, hogy minden finoman kidolgozott. Az igazság félúton van, a műszerfal alapja túlméretes hegyként húzódik, rajta a részletek már kellően kidolgozottak. Krómkeretesek a szellőzők, sportosan elegáns bordó árnyalatú a fényes díszbetét, a középkonzolon pedig pont az a jó, hogy szögegyszerű. Minőségi, fémes tekerentyűkkel szabályozható a (természetesen kétzónás, digitális) klíma, jól átlátható az óracsoport, s a sofőrnek nincs semmi különösebb tanulnivalója. Be kell ülni és vezetni kell.
Vezetni, ugyanis a Mazda6 abban nagy. Nem, nem egy adrenalint termelő fickós fenevad, hanem egy higgadt, csendes utazóautó, ami városban is tökéletesen kiszolgálja sofőrjét és utasait, országúton élmény hajtani, kanyarogni vele, autópályán pedig csak visz, visz és visz. A 2,2 literes SkyActiv dízel - ami egyébként a dízelmotorok körében a világ legalacsonyabb sűrítési arányát alkalmazza, Euro 6 normás és 150 lóerős, 380 newtonmétert termelő - alapjáraton és menet közben is csendes, járása nagyon egyenletes. Sokat persze nem ketyeg, ugyanis az alapáras i-Stop, azaz stop-start elektronika szinte mindig lekapcsolja - ilyenkor a kényelmi elektronikák az i-ELOOP, fékezéskor töltődő kondenzátorból kapják az áramellátást.
A takarékos rendszer elvileg 4,4 l/100 km vegyes fogyasztást adna, mi nem csak utóbbit nem tudtuk elérni, hanem még a motorindítás gyorsaságát sem találtuk kellően jónak, a hajtásláncba viszont más tekintetben nemigen lehet belekötni. Hacsak azzal nem, hogy autópályán már 130 km/óránál 7 liter környéki fogyasztásokkal rémiszt a fedélzeti számítógép, városban szintén 6,8 literes étvágy adódott, de hozzátesszük, hogy a 200 kilométeres higgadt országúti menetet, amúgy igazi vegyes körülményeket variáló 865 kilométeres tesztkör végül műszer szerint 6,2, tankolás alapján 6,1 l/100 km átlagfogyasztást hozott.
És nem csak a 150 lóerőhöz, a 9,2 másodperces 100 km/órára gyorsuláshoz, valamint a 210 km/órás végsebességhez vagy a 4,8 méteres, nagy karosszériához mérten kedvező az említett – kisautós – étvágy, hanem ahhoz képest is, hogy közben a Mazda6 úgy utaztat, hogy észre sem vesszük a távolságot. A menetnapló összeírásakor tűnt csak fel, hogy az egyik nap 350 kilométert sikerült megtenni vele. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű ugyanis még a 19 colos alufelnikkel is nagyon jól csillapítja az úthibákat, az ülések méretesek és kényelmesek. A hátsó középső hely persze csenevész, ahogyan az a komolyabb egyterűk kivételével megszokott. Az alig több mint 2,5 fordulatos kormánnyal jó terelni a hatost, ami nem csak nem érződik nagynak, nem is nehéz – ezért is mozog könnyedén és fogyaszt keveset. Városban is egészen jól manőverezhető, parkolni első-hátsó radar és tolatókamera segít a csúcsverzióban.
Ami lehetne jobb, az az utastéri pakolóhely-kínálat, s meglepő, de az 522 literes csomagtér sem olyan óriási, mint amilyet a külső méretektől várnánk. Megvan a több mint egyméteres raktérhossz, s még a kerékdobok között is méteres a szélesség, a kalaptartó csomagtérfedő-roló gerendája viszont eléggé hátrahúzott, így magasabb tárgyat, akár egy irodai széket betéve is ki kell venni azt. Legalább nem nehéz, a hátsó ülések pedig a raktér felől is előrebillenthetők egyszerűen, karhúzásra, karakuri elven. Így lépcsőmentes, de azért nem teljesen sík padlójú, 1,9 méter hosszú teret kapunk. Tekintélyes, ám kár, hogy síalagút felárért sem érhető el. Akinek pedig arra van szüksége, az hiába fogja élvezettel vezetni a hatost, nem fogja megvenni. És hiába igen gazdagon felszerelt a Revolution szint, a középkategória vásárlói elvárhatnak olyan tételeket, amiket a Mazda nem sorol. Ilyen lehet például az ülésszellőztetés vagy a kézi váltóhoz itt nem elérhető távolságtartós tempomat is.
Aki utóbbiakra vágyik, az nem fog szerelembe esni a Mazdával, aki viszont „csak” egy tisztességes középkategóriás kombit keres, a Mazda6 esetében teljesen kielégítő „alap” dízellel, remek futóművel és a csúcs, Revolution ellátmánnyal 9 millió forint alatt megkaphatja. Ebben sok egyéb mellett kétzónás automata klíma, tempomat, zsebben hordható okoskulcs, 19 colos alufelni, sötétített hátsó üvegezés, Bi-Xenon fényszóró, LED menetfény, ködfényszóró, fűthető, a sofőrnél elektromos első ülés, elektrokróm tükör, bőrkárpit, holttérfigyelő rendszer, automata reflektor és sávelhagyásra figyelmeztetés is szerepel, természetesen 6 légzsákon és menetstabilizáló elektronikán túl. Jó ajánlat, persze azt mi is tudjuk, hogy a valós vásárlói árak a legtöbb márkánál köszönőviszonyban sincsenek az árlistákon olvashatókkal, ez esetben pedig talán mégiscsak szükség lenne a Mazda6 népszerűségéhez a szerelemre. Vásárlók figyelem, tessék tehát nézegetni a vonalait és elvinni egy tesztkörre, mert azért nagyon érdemes, pláne, hogy 5 év/150 000 kilométer garanciával adják, s érzésre is nagyon egyben van az új Mazda6.
Értékelés
Pozitív
Csendes, erős motor, kiváló futómű és kormány, gazdag felszereltség, korrekt ár
Negatív
Lassú stop-start rendszer, nem elég nagy csomagtér, szűk ötödik ülőhely, kevés utastéri pakolóhely
Árak
Tesztmodell alapára
8 949 900 Ft (2013.05.06.)
Tesztautó ára
9 088 900 Ft (2013.05.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2183 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
380 Nm 1800-2600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4805 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1475 mm
Saját tömeg:
1420 kg
Össztömeg:
2090 kg
Tengelytáv:
2750 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
522-1648 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
920-980 mm
Belmagasság hátul:
945 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
175 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
690 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
2183 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
380 Nm 1800-2600 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
CO2-kibocsátás:
116 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:53
    Permalink

    Na mostmar, nekem ilyen van.2.2 dizel, 2013as. Amit elmondhatok, tetobox, plusz csomagtarto hatul csurig megrakva hogy a segge is ul kicsit 6,4 attlag 130al. Rafutasos stop van max 30kmperoraig es jol muxik. Szuper kocsi, ajanlom barkinek. Mellesleg nem egy Golf kategoria hanem inkabb Passat es az finomelegancia ami benne van nekem sokkal jobban tetszik mi t a Passatban.jobbak az anyagok is tappintasra. Az ilyen tesztek semmit sem mondanak mert nincs is kello idejok megismerni a kocsikat.mellesleg a hatso felfuggesztes kicsit merev es tud picit razni is. A kanyarba bevilagitos lampak szuperek, A 150 lo boven eleg, nyaron megkergettem 1 2 nemetet az autobahnon, nem igazan tudtak tartani a lepest a Merci, passat meg Audi.szoval aki egy gazdasagos csaladi autot akar venni nem tul dragan es penze is van ra, hajra, ajanlom.

  • 2017.10.30. at 03:53
    Permalink

    Szerintem is nagyon klasszra sikeredett, finom elegancia, elegáns karosszéria plakk,belső
    tere kifogástalan. Ha hozza minőségben azt, amit eddig, nem lesz autó, ami a közelében járhat.

  • 2017.10.30. at 03:53
    Permalink

    Úgy gondolom, hogy tartós autó lesz az új 6-os, nekem mindíg is tetszett ez a széria! Idővel bebizonyítja, mennyire is tartós!! 🙂 Megbízhatóbb egy S Mercinél, meg egy francia szemétnél !! 🙂

  • 2017.10.30. at 03:53
    Permalink

    A tempomat alap is, de nem távolságtartós. A szedánt automata váltóval próbáltuk, ott a Revolution ellátmány része a távolságtartós tempomat és a városi ráfutásgátló is.

  • 2017.10.30. at 03:53
    Permalink

    Rendkívül drága! Csak manuális váltó, csak 150LE. A tempomat már alap kellene legyen ilyen felszereltségnél ill. árnál!
    Mégsem lett tökéletes.

Vélemény, hozzászólás?