Jobb gyorsulást tölt le a netről a Porsche Taycan

Októbertől új funkciók lesznek elérhetők a Porsche első elektromos modelljéhez, a Taycanhoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vezetéknélküli frissítéssel hatékonyabb és kényelmesebb töltést, jobb menetdinamikát és további, akár előfizetéses rendszerben működő funkciókat kínál a Porsche.

Megelőzzük a Tesla-rajongókat, és már jó előre elismerjük, hogy nem a Porsche az első az autók vezetéknélküli frissítése terén. Viszont mindenképp az elsők között vannak, hiszen hiába vezette már be ezt Elon Musk cége évekkel ezelőtt, egyelőre még nem igazán terjedt el a hagyományos autógyártók között. Emiatt, és persze mert még mindig elképesztő és egyben abszurd, hogy a garázsban este leparkolt autó reggelre majdnem egy új járműként fogadja gazdáját, érdemes elismerésünket kifejezni. Videójátékokkal nem bővül a fedélzeti számítógép, ez talán nem is lenne túl porschés, viszont sok hasznos funkció érkezik októbertől a már eladott Taycanokba. A legérdekesebb újítás a Turbo S gyorsulásának javulása, a 0-200 km/h-s sprint 0,2 másodperccel 9,6-ra csökkent, negyedmérföldet 10,8 helyett 10,7 másodperc alatt tesz meg álló helyzetből a luxus-sport-limuzin-kupé. A Porsche továbbra is garantálja modelljük jellegzetességét, a teljesítményvesztés nélküli folyamatos, dinamikus használatot - ezt más elektromos autók nem mondhatják el magukról. A töltés terén újdonságként rendelhető lesz 22 kW-os fedélzeti tápegység (ez persze nem jön át wi-fin), amivel feleannyi időbe telik majd az akkumulátor energiával való ellátása, mint az alapáras 11 kW-ossal. Szoftveres újítás, hogy például a VW-konszern által használt Ionity oszlopokon lassabb töltést is lehet majd választani, ha hosszabb időre hagyjuk ott az autót - ez az akkumulátor élettartamát hivatott meghosszabbítani. Dicséretes, hogy az otthoni, zöld energiaellátást is támogatja a Porsche, a Taycan garázsunkban felismeri majd, ha például napelemekről üzemel a ház elektromos ellátása, és egy beállítható töltöttségi szint elérése után nem vesz el több áramot a hálózattól (csak ha szükséges a szintentartáshoz), hiába marad bedugva a konnektorba. Az említett Ionity és további, Plug&Charge töltőoszlopokon pedig elég lesz csupán csatlakoztatni a töltőt, nem lesz szükség alkalmazáson keresztül bejelentkezni, vagy töltőkártyát használni: a kábel közli az oszloppal adatainkat (titkosítva), a fizetés az előre beállított profilunkból automatikusan történik.
Hirdetés
Az apróbb, ám annál hasznosabb frissítések közé tartozik az immár színes, három részre osztott, konfigurálható head-up display, az Apple podcastok közvetlen elérése a menüből, illetve a légrugós futóműhöz elérhető okosemelő funkció, ami meghatározott helyszíneken, például a garázsbeállóban vagy sokszor használt fekvőrendőröknél automatikusan megemeli a kocsit (igen, a Teslák ezt is rég tudják...). Ezen kívül érkezik még négy funkció, amiket hívhatunk akár szolgáltatásnak is, hiszen ezzel a Porsche is belép az autóiparban a jövő üzleti modelljének tartott előfizetéses rendszerbe. Ennek lényege, hogy bizonyos képességek csak havidíj ellenében működnek. Ilyen például az aktív sávtartó asszisztens, az InnoDrive, ami intelligensen választja meg a sebességet a korlátozásoktól, kereszteződésektől és az úthelyzettől függően, vagy az energiát optimálisan felhasználó intelligens hatótáv-menedzser. Ezen felül aktiválható még a Power Steering Plus, ami közvetlenebb kormányreakciót tesz lehetővé nagy sebességnél. Ezek közül az első három érhető el havidíjas konstrukcióban (az utolsót véglegesen meg kell vásárolni egy összegben), ám a Porsche ebben is az óvatos középutat választja, hiszen kissé kockázatos drága prémium sportautókat eladni úgy, hogy bizonyos funkciókért folyamatosan fizetni kell - éppen ezért egyszeri összeg kifizetésével is ki lehet váltani a havidíjat, bár úgy árazták be ezeket, hogy bő három évbe telne, mire a rendszeres fizetés (havonta 11, illetve 20 euró egyenként) végösszege elérné az egyszer vásárlásét. Érdekes üzleti modell, innovatív, mégis kissé abszurd, emellett pedig valamelyest érthetetlen, miért kötik ezt az autógyártók az elektromos autókhoz, hiszen számos fent említett funkció független a jármű által használt erőforrás típusától - csak az előre beépített hardverre és internetkapcsolatra van szükség, és persze az ügyfél pénztárcájára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?