Jobb lesz a Honda Marokkóban?

WTCC: folytatás Marrákesben, a dobogó irreális cél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A balul sikerült monzai szezonnyitó után Michelisz és a Honda Marokkóban kerülhet egymáshoz közelebb, de nem lesz egyszerű.

Hétvégén a WTCC-szezon második versenyhétvégéjét rendezik Marokkóban, Marrákesben, 4545 méteres szűk utcai pályán, brutális rázókövekkel, várhatóan forróságban, s a nem túl esélytelen baleseteknél, falra kenődéseknél nehézkes romeltakarítással és a biztonsági autó mögötti végeláthatatlan, unalmas vonatozással. Különben elvileg 2x11 kör vár a srácokra. A túraautó-világbajnokság harmadik és negyedik futama Michelisz Norbertnek igazából még mindig csak éles teszt lesz, mivel új Hondájával először az évadnyitó monzai meccsen volt alkalma ismerkedni, s akkor sem a legszerencsésebb körülmények között. Finoman fogalmazva.
Hirdetés
A reálisabb helyzetkép azt mutatja, hogy az abszolút pontverseny tavalyi hatodikja és a privát résztvevők számára kiírt Yokohama-kupa győztese Olaszországban szinte semmit sem tudhatott meg a japán technikáról. Egyrészt, mert ömlött az eső, másrészt, mert a Civic még messze nem vetkőzte le gyermekbetegségeit. Volt baj a fékkel, a motorral is, majd a második futamon a ventilátor romlott el, de úgy, hogy a szélvédő akut párásodása okán - és a javítás után - Norbi csupán körözgetni bírt, további pontokat nem rakhatott az első nekifutásra összeügyeskedett nyolcadik pozícióért járó 4 egység mellé.
De Észak-Afrikában már ugye minden rendben lesz, s támadhatja akár a dobogót is? Nem valószínű. Több mint valószínűtlen, hiszen Monzából sebtiben kamionokba pakolták a versenygépeket, s máris hajózták át őket Marokkóba. A Zengő Motorsport reklamált a Honda WTCC-programjáért felelős olasz csapatnál, ám ettől az autó nem gyógyul meg, a gyári Hondával kepesztő Tarquini által is kiemelt motorerőhiány meg olyan valami, aminek orvoslása hónapok munkája lehet, már ha egyáltalán foglalkoznak vele, s nem a 2014-es módosításokra és fejlesztésekre koncentrálnak...
Mire számít Michelisz? "Nagyon ki voltam borulva, nem is tudom, hogy voltam valaha ennyire csalódott, mint a második verseny után" - olvasható a pilóta nyilatkozata a zengomotorsport.hu oldalon. "Tudom, hogy ez nem állapot, és azt is tudom, már most mennyi mindenben változtatni fogunk az első futamhoz képest. Az a helyzet, hogy Monzához hasonlóan Marrákes is egy erőpálya, vagyis hatalmas féktávok és padlógázas szakaszok követik egymást. Ez lesz igazán nehéz a Hondával. Ha netalán leesne az eső, hát, nem is tudom, legalább olyat már láttunk, de mégsem mehetünk egész évben vízen, csak azért mert késve jött meg az autó... Az megnyugtat, hogy mindenki érzi, hogy kell még motorerő, Tarquini mester hangja messze elhallatszott, remélem, azonnal nekilátnak. Más kérdés, jövőre megint másik autó lesz, csak akkor éri meg fejleszteni, ha a szezon közepére kész a csomag. Nincs sok idő."
Mire lehetünk még kíváncsiak Marrákesből? Mármint a versenyekkel és az erőviszonyokkal kapcsolatban. Kiderülhet, hogy Yvan Muller és a Chevrolet Cruze marad-e verhetetlen, mire lehet jó a címvédő Rob Huff a SEAT-tal, s a Hondán túl még gyári Lada, amennyiben nem törik össze egymást az edzésen. Monzában ugye ez történt, amiért ki is rúgták Dudukalót... A helyére egy másik orosz versenyző, Kozlovszkij érkezett, neki kéne a rutinos Thomsponnal vállvetve bizonyítania, hogy van potenciál a Grantában.
Az időmérő szombat 16:30-kor kezdődik (az Eurosport2 élőben adja), a vasárnapi versenyek 17:20-kor és 18:20-kor startolnak (Eurosport: élő; Duna: felvételről, 22:50-től).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?