Jobban törik a Mustang, a Civictől többet vártunk

Újabb autókat tört az Euro NCAP, vannak meglepetések

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hét autót zúzott le az Euro NCAP, hogy biztos képet kaphassunk. A Volkswagen termékeitől megszoktuk az 5 csillagot, a Mustang viszont csak egyel kapott jobbat.


A legfrissebb adagban hét kocsit törtek össze az Euro NCAP-nál, köztük a Volkswagen Arteont, a Seat Ibizát, az Alfa Romeo Stelviót, a Hyundai i30-at, az Opel Insigniát, a Honda Civicet és újra, a frissítés miatt a Ford Mustangot. Az Európában is kapható izomautó Amerikában 5 csillagot kapott az NHTSA-től, az európai próbák során viszont csak kettőt és ez a frissítés után is csupán egyel lett több. Az Euro NCAP viszont még így is büszke a Fordra, hogy olyan fejlesztéseket végeztek az autón, ami még nálunk is biztonságosabbá tette, legalább annyira, mint egy új Suzuki Swift.
Hirdetés

Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Alfa Romeo Stelvio 5 csillag 97% 84% 71% 60%
Ford Mustang 3 csillag 72% 32% 78% 61%
Honda Civic 4 csillag 92% 67% 75% 88%
Hyundai i30 5 csillag 88% 84% 64% 68%
Opel Insignia 5 csillag 93% 85% 78% 69%
Seat Ibiza 5 csillag 95% 77% 76% 60%
Volkswagen Arteon 5 csillag 96% 85% 85% 72%

A két Volkswagen termék 5 csillagos eredménye nem meglepő, ráadásul az Ibiza azért is kapta meg, mert a gyalogosfelismerő vészfék asszisztens alapáron jár hozzá, míg kategóriájában ez jellemzően feláras. A Stelvio 97%-os, közel tökéletes felnőtt utasvédelemmel szerepelt, de a többi pontban is meggyőző volt, szintén 5 csillagot érdemelt, ahogy az i30 és az Insignia is. Meglepő, de a Honda kompakt modellje négy csillagot kapott, a felnőttek védelmében jól szerepelt, gyermek utasvédelme viszont csak 67%-os. Az automata vészfékrendszer jól működött, az elöl ülők megfelelően védve vannak ütközéskor, a hátsó utasok viszont nincsenek maximális biztonságban frontális ütközésnél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Értem én hogy mit szeretnél mondani … de vajon Magyarországon mekkora eséllyel ütközöl egy Mustanggal és mekkora eséllyel valamelyik Német,Japán,Francia gyártó modelljével ?

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I[/url] Maguk az Amerikaiak sem pontozták fényesen a Mustangot .
    Meg keresetem az ominózus töréstesztet : [url]https://www.youtube.com/watch?v=8w2shpqgxa8[/url]

    És itt egy Vw polo igaz 2009 es évjárat az újról még nincs teszt a Mustang viszont 2017 es modellév… Gyalázatos hogy több mint 7 éves kisautó jobban törik mint egy 2017 -es majdnem 2 szer akkora USA autó . [url]https://www.youtube.com/watch?v=USas_poHSSI[/url]

    Ütközés során sokkal többet számít a jól megtervezett gyűrődő zóna mint a merevebb kaszni … gyűrődő zónák lényege az ütközésnél fellépő energiák elvezetése és az emberi testre nehezedő erők minél nagyobb mértékű mérséklése …

    Még annyit tennék hozzá hogy ebben a játékban nem feltétlenül a méret számít 😀
    Kevesen fogadnának egy Smartra és mégis …
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=89gYxOmGtH4[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=gvTjDyyOhJo[/url]

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Minden elektronikus szarral együtt mérik mivel az adott autó valódi védelmét azok is biztosítják … nem mindegy hogy mondjuk 90 km/h val ütközöl vagy 60 km/h val mert esetleg van ütközésmegelőző elektronika az autóba szerelve és már az ütközés előtt elkezd fékezni mikor a vezető még észre sem vett egy vészhelyzetet sem …

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    nem tetszenek ezek a tesztek egyébként. jó lenne már ketté választani a VALÓDI TÖRÉST és a valódi + elektronikus rásegítést/berendezéseket.
    tehát szeretnék egy olyan eredményt, ahol csak magát az utasvédelmet a KASZTNIVAL mérik, azokat csillagokban megadva és utána mehet külön az elektronikus bizbazok plusz pontjai. Vagy van valahol külön ilyen? a felnött és a gyerek védelem %-aiba bele van számítva bármi elektronikus sz@r?vagy csak a kasztni amit véd?

    más :
    az SUV-knál figyelmes lettem egy dologra, hogy túl magas a súlypontjuk és elég hamar fejreállnak, ha laposabb normál kocsival (ha sporttal akkor meg végképp) találkoznak, előröl vagy hátulról. Ez nem von le semmit a biztonságból vajon?

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    “Amúgy az USÁ-ban az igényetelen olcsó tömegautó szinonimája a Honda.”

    Miért, a Ford, a Chevrolet vagy a VW nem? :))) Amíg veszik, mint a cukrot, addig no problem. A VW-re is igaz, hogy igénytelen és olcsó, de még rossz a híre is, ellentétben a Hondával. Az Acura azért kellett nekik, amiért a Toyotának a Lexus, a Nissannak az Infiniti vagy a Hyundainak a Genesis. Rémesen nyakatekert és követhetetlen logikád van. (Az sokkal inkább rejtély, hogy a PSA-nak mire kellett a DS.)

    Az utolsó bekezdés kapcsán fel se fogtad, mire akartam kilyukadni. Az Alfa múltját hasonlítsd már össze a Lexuséval – a nagy múlt ellenére a világ számos pontján azt sem tudják, mi az az Alfa Romeo, és ez azt jelenti, hogy ezeken a területeken esélyük sem nagyon lesz, hogy megvessék a lábukat.[b] Az olaszok nem tudnak terjeszkedni, egyszerűen nem tudják, hogy kell.[/b] Hasonlítsd már össze őket mondjuk azzal, amit a Hyundai-Kia csinál! 🙂

    Marchionne nyakába nagyon sok probléma zúdul mostanság, és szerintem legalább egy márkát be kell majd áldozniuk, hogy legalább “tűrhető” legyen az FCA-nál a helyzet. Mert jelenleg finoman szólva is xar:)

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Jó, hát 570 kg sem kevés. Ha betonfalnak mennek, lehet jobb a Polo. Ha egymással ütköznének, szerintem meglepődnél az eredményen. Amúgy soha ne legyen ilyen élményben része senkinek, maradjanak csak csukva azok a légzsákok 🙂

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Ford Mustang 5.0 v8 automata : 1720 Kg
    Vw Polo 1.2 Tsi DSG : 1150 Kg

    Akár hogy is számolom ez csak 570 Kg különbség nem pedig 1 tonna 😀

    De még mindig azt mondom hogy ha választanom lehet egy Ford Mustang félátfedéses ütközés és ugyan ez egy Vw Poloba én a Vw-t választanám … Nem azért mert akkora sztár az a márka csak hát nem mindegy hogy tolószékbe ülsz át a kórházból vagy elsétálsz a taxihoz …

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Valszeg 150.000 eladott autót ki tud gazdálkodni, a fő gondja az Acurának lesz, mert az európai hondákat rendszerint Acura néven szokták odaát árulni (pl Acura TSX – EU accord, és fordítva is Acura RL – Honda Legend, Acura NSX- Honda NSX). Az Acura pedig kb 150.000-es eladást produkál, tehát el lehet lenni ilyen pldszámokkal is.

    Nagyon valószínű, hogy a Brexittel alapvetően át fog rendeződni a Honda jelenléte Európában…

    Amúgy az USÁ-ban az igényetelen olcsó tömegautó szinonimája a Honda (elég sok mém is szüléetik ezzel), ha magyar haslnlat kellene olyan, mint itthon a Suzuki. Nem véletlen hogy kellett nekik az Acura,, mint brand.

    A második bekezdésben vannak tényekhez kapocslódó kijelentéseid is, a szokásos fröcsögésen felül, szerintem Ezt a fiatnál is tudják, azért óvatosak a partraszállással (Q4 az első körben). Nekem is feltűnt párizsban hogy a Fiat szinte teljesen mellőzi a hibridhajtást (kivéve a Laferrari :)). Tehát még kilátás sincs. Ugyanakkor a hibrid hajtáslánc piaci részesedése még marginális, a Fiatnak ennél sokal közvetlenebb gondjai vannak.

    Ettől függetelénül az új Alfák elég jól sikerültek.

    Japánban az Alfa a közelmúltig jelen volt. Az általad iddézett országok eladásai egy prémiumműárka esetében nem lesznek meghatározóak. Az USA piaca kinevelt/eltartott egy fél tucat ázsiai prémiummárkát, ahogy nézem nem a maláj piac fogja újrarendezni az erőviszonyokat. Lexus 2016-ban 1500 autót adott el [url]http://raycee1234.blogspot.be/2017/02/malaysia-car-sales-brand-2016.html[/url].

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a Hondát bármennyire is megviselné, ha ne adj’ Isten, itt kéne hagynia az európai kócerájt? A GM is feladta Európát, igazából a Honda is elmehetne: csak a vicc az, hogy az Isuzu és a Subaru is itt vannak. Szóval feleslegesen gyártod a konteóidat. Megbízhatósági téren hiába próbálod a Honda nevét aláásni, szóval ebbe ne menjünk bele – ne égesd magad:)

    Integrale kolléga látványosan el van tűnve mostanság, szerintem ő is sokat rogy térdre mostanában, imákat mormolva az Alfáért:) A cégcsoporton belül a Chrysler és a Dodge is vergődik, csak erről keveset hallunk. A MiTo és a Giulietta leváltásáról semmi szó nem esik, a Stelvio mellé pedig további crossoverek kellenének, ami megint több évbe telhet. Alternatív hajtásról semmi, de semmi hír, az USA pedig egy bődületesen nagy falat lesz, amibe szinte biztosan beletörik az Alfa bicskája(a Genesis márka “személyében” újabb ellenfél érkezett, és a koreaiak nem fognak tökölni sokat a modellpaletta bővítésével). A Fiat rendszeres sereghajtója az amerikai vevőelégedettségi felméréseknek. Azt pedig ne felejtsük el, hogy bármikor jöhet egy-egy visszahívás(mint már többször elő is fordult a Levanténál), ami megint felemészt egy rakás pénzt. A Stelviónál simán lehet majd ilyen…

    Szóval Zöldike, ne a Honda sorsán agyalj, akiknek az európai piac pusztán egy marginális tényező, az Alfa viszont lélegeztetőgépen van, és nem tud Amerikára, Ázsiára támaszkodni. Szerinted pl. az indonézek, az ausztrálok vagy az argentínok tudják szélesebb körben, mi az az Alfa? :))) Na, mindegy, nem is folytatom, javaslom, idd meg a kakaódat és menj csicsikálni:)

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Ahogy írtam látványosan olaszosan indult a bevezetés, tekintélyes csúszással.

    A fejlesztlési költségeket ileltően segítség, hogy a Stelvio is erre a platformra épül.

    A 2000-es években az Alfa nagyon impozáns feljlődést mutatott be (156-147-166-GT-159/Brera), saját műszaki platformmal, remek formákkal igényes megoldásokkal. Az eladások viszont akkor sem mentek 200.000 fölé.

    Ha 75e-es értékesítéssel nem tudnak kilábalni, akkor egyszerűbb lenne, ha eladták volna, amikor még volt rá kérő (a VW-nek azóta ezer nagyobb baja van).

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Ok, de a 75-100ezres 12 havi eladási előirányzatot az Alfa adta ki, gyártókapacitást is erre építették fel. Valamire csak alapozták ezt a számot és tudták hogy nincs kombi, és nem is lesz (szóval nem gyártási csúszásról van szó). Az hogy felfutóban van az eladás, ok elfogadom (bár előtte egy évvel már nagyon reklámozták többek között a “BMW verő” Giuliát, szóval arról nem lehet szó hogy csak most pörög fel a reklámkampány), de a jelenlegi havi eladási számok többszörösére lenne szükség. Azt kb tudták az Alfánál (illetve a Fiatnál) hogy a 159-es csúcsát produkálva is még (talán) veszteséges a buli. Szóval azért valamire alapozták hogy azt túlszárnyalják. Jelenleg úgy néz ki hogy ezzel nagyon mellévertek a cimbalomnak.

    Én kevés esélyt látok hogy idén, de legalább 2018-ra megközelítsék a tervezett éves darabszámot alulról. Persze kérdés hogy mekkora gyártott mennyiségnél van a fedezeti pont, de az biztos hogy attól jelenleg még messze vannak, szóval üzleti szempontból bukás(nak néznek elébe, hiába jó az autó).

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Azzal tisztában vagyok, hogy itthon fontosabb a metálfény és az alufelni mint a családja biztonsága. Végül is még sosem volt súlyos balesete, a szomszéd meg minden reggel irígykedhet a nagy felni-nagy zenére… 🙂

    Én azt látom, hogyha valaki kritkával kezdi illetni a kedvenc márkádat akkor te rögtön személyeskedni kezdesz. A Giuliának pl itt semmi köze nem volt, csak terelni próbáltál. Ettől föggetlenül az Alfa több motorgenerációt hozott ki sokkal komolyabb változatokkal, mint amit a Honda bármikor megpróbált, az elmúlt 10 évben.

    Ha esetleg saját új autót keresel majd, esetleg érdekelni fog hogy létezik-e igényeidnek megelelő változat, általában jellemző hogy az elszúlt márkafanatikusok sosem a gyárak ügyfelli, és a hülyeségeiken felül letojjéák hogy a kedvenc márkájuk igazából épp csúszik a süllyesztőbe.

    Én rötgön szóvá tettem az alfánál is a mélyrepülést, és nem is voltam hajlandó a saját pénzemet feltenni rá lassan 8 éve. De ez nem változtat azon, hogy a Honda kihozta egy teljesen alkalmatlan 2.2-es CRDIvel az UFO civicet és egy generációba került, hogy felfogják mi kell az európai piacra (1.6 CRDI). És a jelek szerint a downsize benyák sem azért maradtak ki az előző Civiből, mert nem hitt benne, csak egy generációba tellett mire ők is kifejlesztették.

    Pedig gyanítottam hogy a fő kapcsolatod a műszerfallal az általad említett tevékenység. A linkelt giuliás posztban vannak fotók hogy nem csak a műszerfal bortítását szoktam tesztelni, (de ez igaz más tesztjeimre is, legyen az Tesla vagy Lambo). Bár tény az Xc60 II-vel még csak eddig jutottunk, de dolgozunk rajta.

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Könyörgöm azért egy kicsit nézzük már a realitások talaján a dolgokat.

    A 159 a csúcson produkált 70.000-es eladásokat. De egy kombival, ami az európai eladások nagyobbik részét szokta hozni. Most nincs kombi, ami miatt nem lehet pl a S/V60/CC háromtagú palettájához mérni az eladásait. Pedig az Európai piacon ez elengedhetelen.

    Az[b] amerikai bevezetés pedig több mint fokozatos[/b]. Kezdetben csak a Q4-eseket árulták (mintha a BMW csak a M3-ast árulná), ami azért més az USÁ-ban is erős szűrő. Mondjuk szerintem merleting szempontból a legjobb lépés, csak nem tesz jót az eladásoknak.

    De az [b]európai bevezetés sem ment zökkenőmentesen. [/b]Én elég keményen küdtöttem érte, hogy végre kipróbáljam ami júliusban sikerült ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/07/16/giulia_teszt[/url]). ennél előbb magán ügyfélek nem is nagyon jutattak a saját autóikhoz. Ennyire csalóka a 2016-os eladási adat.

    Valószínűleg ez késlekedés nem is véletlen. Az Alfa az elmúlt évi mélyponton összes modelljével nem tudott 50.000 éves eladás fölé emelkedni. Most egy [b]100.000-es többletkeresletet nem is biztos hogy zökkenőmentesen ki tudna elégíteni [/b]a gyártókapacitás. De itt most én is kénytelen vagyok spekulálni,de aligha többet, mint a korábbi 1-2 komment.

    Amit a végén írsz azzal egyet értek, de alapjában vége én erre kevés okot látok. A Giulia egyáltalán nem bukás, és még messze a modell teljes bevezetése. A Stelvio pedig granatáltan nem lesz bukás, ezt úgy mondom, hogy már próbáltam is egy helyes darabot. Jó ki verda lesz, nem mondom hogy a legjobb, de attól még lehet sikeres.

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Sajnos tényleg bukta a Giulia: 80-100ezer darabnak kellett volna elmennie az Alfa számításai szerint az első 12 hónapban, az európai eladás is a töredéke a vártnak, a tengeren túli adatok pedig még rosszabbak. Sok pénzt költöttek a fejlesztésre, gyártáselőkészítésre stb, a jelenlegi néhány tízezres eladás ezt messze nem fedezi.
    Ha a Stelvio nem jön be akkor kb vége az Alfának (legalábbis a jelenlegi formában).

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Miért lenne csúfos bukta? Javaslom nézz utána a tényeknek. [url]http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-premium-midsized-segment/[/url]. Kombi nélkül igazából az XE és az IS eladásaihoz lehet mérni, kb ott is van ahol az XE. csúfos bukást keresel akkor Q50 sőt az IS se egy kasszasiker.

    Ha így folytatja a Giulia önmagában jobb eladásokat fog produkálni, mint a “teljes” Alfa modellpaletta(159 kivezetése után).

    Speciel a left Lane elég korrektól figyeli a dolgokat (a jelenségeket meg is magyarázzák, nem csak elnagyolt hangulatkeltéseket, pl hogy halas az XE és a Giulia fej-fej mellett), javaslom néha te is nézz rá a tényekre.

    Ha nem olvastál rosszat Hondáról, akkor az jó neked. Azért próbálj ki egyet-kettőt, ha nem félsz attól hogy megzavar a képzelgéseidben… :).

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Az azért látszik hogy a gyerekvédelem húzta le leginkább a Fordot (pl nincs benne isofix sem), persze kérdés hogy egy sportcoupe-nak mennyire üzemszerű használata a hátsó ülésen történő gyerekszállítás.

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Zöldike, neked mostanság szerintem csak egy dolgod van: [b]imádkozni az Alfáért, mert csúfos bukás a Giulia[/b]. A Hondát ne keverd ide, vagy ha esetleg tudsz a bedőlését megszellőztető hírről, linkeld be légy oly’ szíves. Marhára nem érdekel, hogy 4 vagy 5 csillagot kap-e egy autó, és a dübörgő használtautó-import mutatja, hogy a magyarok nagy többségét szintén hidegen hagyja a csillagok száma. A lelkes rajongás pedig inkább szakértői véleményekre való alapozás – én még nem olvastam olyat, ami a Hondát negatív színben tüntette volna fel. De egy műszerfaltapogatónak ezt hiába magyarázom:)

    A jogsim meg köszöni szépen, jól van:)

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Ha megkapod a jogsidat talán megérted amiket írok. Addig is marad a lelkes rajongás kedvenc “csapatodért”.

    Hidd el, kevésbé fogod díjazni az ilyen bénázásokat mint a Honda esetében, ha már a saját pénzedet viszed bele a buliba…

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    A két autó között van egy tonna, a Mustang javára. A Poloból car se maradna, ha találkozna egy Mustanggal. Nem csak a törésteszt eredményeket kell nézni, hanem az autó tömegét is. Önmagához képest jó a Polo, de csak önmagához képest.

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    A forma rémes, a belső anyagai és formavilága diszharmonikus, a motorokkal 1-1.5 generációt késnek, a törésbiztonság hiányos. Hogy a fenébe nem dőlt még romba ez a cég?

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    -Az például, hogy az USA hivatalos közlekedési hatósága, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) egyéb eredményeit nem számítva, tesztjeivel csak kullog a biztosítók által fenntartott, jóval dinamikusabban fejlődő IIHS mögött.-
    A 3 amerikai izomautó közül a camaro szerepelt legjobban ha jól látom.:
    https://www.youtube.com/watch?v=z6Aqf_Tea6U

  • 2017.10.27. at 16:35
    Permalink

    Jól törik a Mustang ? :DDDDDD nevicceljünk 3 csillag ???? :DDDDD ÜBERCIKI KATEGÓRIA … igaz hogy diszkont áron van a konkurensekhez képest egy 5.0 v8 Mustang …csak a tulajdonos minden beindításnál mormogjon el egy imát hogy véletlenül se törje össze magát . Egy Vw polo-ban kevesebb sérüléssel megúszható egy frontális baleset mint a 2 szer akkora Mustangban … ez azért igazán mérnöki bravúr :DDDD

Vélemény, hozzászólás?