A kicsivel több mint 1,8 tonnát nyomó autó esetében különösen meggyőzőek az NCAP által közölt adatok
2020-ban indÃtotta útjára az Euro NCAP szakértÅ‘gárdája a Green NCAP rendszert, mely mindenre kiterjedÅ‘en vizsgálja egy-egy autó energiafelhasználását, károsanyag-kibocsátását, a levegÅ‘minÅ‘séget rontó anyagokat és az üvegházhatást erÅ‘sÃtÅ‘ gázok légtérbe juttatását. A tesztet a lehetÅ‘ legéletszerűbb keretek között végzik, annak reményében, hogy a lehetÅ‘ legpontosabb adatokat nyerjék ki a emisszióra vonatkozóan.
Az UX 300e az első tisztán villanymeghajtású modellje a japán gyártónak
Ezúttal a Lexus elsÅ‘ tisztán elektromos modelljét vizsgálta a NCAP szakértÅ‘gárdája. Az összpontszámot tekintve a maximálisan elérhetÅ‘ 5 csillaggal zárta a tesztet a japánok SUV-ja, és a különbözÅ‘ tesztfázisokat vizsgálva is szinte mindenhol maximális pontszámot kapott az UX 300e. Igaz, a károsanyag-kibocsátásnál nem lehetett túl sok kérdés, hiszen az elektromos autók ebben a szegmensben kivétel nélkül 10 pontot kapnak (a Green NCAP nem csak elektromos autókat tesztel). Egyedül a hideg fogott ki a Lexus akkumulátorán; a -7 Celsius-fokos hidegben az autó nem tudta hozni a maximális teljesÃtményt, de Ãgy is a megszerezhetÅ‘ 30 pontból 29,7-et szerzett, mely a 2021-es évet tekintve a harmadik legjobbnak tekinthetÅ‘. A legjobb eredményt az elektromos Fiat 500 érte el maximális 30 pontos teljesÃtménnyel, mÃg mögötte a Nissan Leaf e+ futott be 29,9-es értékeléssel, de a Lexus maga mögé utasÃtotta többek között a Ford Mustang Mach-E-t is.
A teszt során egyedül a hideg fogott ki a Lexuson, ám az eredmény Ãgy is több mint meggyÅ‘zÅ‘