Jön a Frankfurti Autószalon, íme a legfőbb újdonságok

A Frankfurti Autószalon sztárjai vázlatosan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szeptember 10-én nyitja kapuit az év egyik legfőbb európai autós seregszemléje, a Frankfurti Autószalon. Sztárjainak zöme már ismert.

A tavaszi, Genfi Autószalon után páros években Párizs, a páratlanokban Frankfurt a második legjelentősebb európai autós seregszemle helyszíne. Idén tehát utóbbi következik, a Frankfurti Autószalon, amely idén 65. alkalommal nyitja kapuit, ráadásul területével mind közül a legnagyobb. Az óriási vásárvárosban óriási a vásárterület, s maguk a vásárcsarnokok sem kicsinyek, aki célba veszi a Frankfurti Autószalont, bizony készüljön fel arra, hogy le fogja járni a lábát. Két évvel ezelőtt a Mercedes például önálló csarnokot töltött meg, de a BMW és csatolt márkái, valamint a Volkswagen-konszern is jellemzően önálló épületben találhatók meg. Lehet majd ámulni az első sajtónapjával szeptember 10-én kedden, majd a közönség számára 14-én szombaton nyíló autószalonon. Már nem azért mert olyan szenzációsan friss, még csak hírből sem hallott újdonságokat várhatunk, hanem azért mert a jellemzően már többé-kevésbé megismert új modelleket itt tekinthetjük majd meg először élőben - nem szerény pompával körítve.
Hirdetés

De nézzük, hogy mi várható! Természetesen csak vázlatosan és nyilván a teljesség igénye nélkül. Az Audi ugyebár kiállítja a felújított A8/S8 párost, bizonyára lesz a standon a jubileumi TT-ből, s talán egy újabb Quattro-koncepció is feltűnhet ott. A BMW-nél i3, i8, 4-es sorozat, beleértve az M csúcsverziót, vadonatúj X5 (konnektorból tölthető verziójával is) lesz a menü. Miként arról már írtunk, a Chevrolet új modell helyett sok-sok frissítést, illetve vászontetős Camarót visz, a Citroënnél pedig az addigra itthon is bemutatkozó C4 Picasso, egy újabb Cactus koncepció, valamint a jövőre Sebastian Loebbel a WTCC-ben induló C-Elysée lesz a sztár, a Daciánál a sok-sok ígérgetés után végre megújult Duster.
A Fiat kártyáit még nem ismerjük, de komoly újdonság tőlük nem várható. A Ferraritól 596 lóerővel várható a 458 Speciale. A Ford elektromos modelleket, például konnektorból tölthető Focust, meg persze S-MAX koncepciót ígér, de esetében biztos, hogy jóval többet fogunk ismerni újdonságaiból egy hét múlva. A Hondánál nem titok, hogy lesz Civic Tourer, s bízunk benne, hogy végre az új NSX is kívül-belül megcsodálható lesz majd. Utóbbihoz mérten nyilván nehéz érdeklődést kelteni azzal, hogy a Hyundai pedig új i10-est ígér, de szenzációs árral és fogyasztással azért az is lehet majd sztár. Szintúgy az egyelőre csak konkrétumok nélkül, de XQ néven belengetett Jaguar szabadidő-autó. A SUV-hullám egyéb márkáknál is megfigyelhető, a Kia például már régóta beígérte a Soul ilyen irányú frissítését és viszi a Niro koncepciót is. A Land Rover esetében a hibridesített Range Rover és Range Rover Sport lesz a két legfőbb attrakció.
A Lexus RC Coupe néven ígér egy tanulmányt, s hozza a GS 300h-t, mely 2,5 literes benzines alapú hibridként kívánja majd megnyerni a prémiumkategória takarékosságra, de nem dízelüzemre vágyó vásárlóit. A Mazda az új hármassal a márka és jó eséllyel a szalon legfőbb újdonságát tálalja majd, ráadásul úgy, hogy a kiállítás (egyes) autói lábon érkeznek majd meg Hirosimából (most épp Oroszországban járnak). A vadonatúj, teljes mértékben Skyactiv filozófiás, tömegcsökkentett kompakt több mint ígéretes, gondoljunk csak a hatosra, ami kedvező áron remek autó, azaz szegmensében felülmúlhatatlanul jó ajánlat.
Hiába ígérkezik persze remek autónak az új Mazda3, lesz a szalonon új Mercedes S-osztály, polgári változataival közönségkóstoltatásra, a zsurnaliszták örömére pedig konnektorból tölthető hibridként és összekerékhajtású, 577 lóerős S 63 AMG csúcskivitelével is, meg persze lesz vadonatúj GLA és jó eséllyel CLA 45 AMG is. Ilyen arzenál semelyik másik márkától sem várható, a Nissan például csak a már látott Rogue crossover újabb verzióját ígéri, lehet reménykedni abban, hogy abból akár az új Murano is kinőjön, ám egyelőre biztosnak csak a márka prémiumvonalát jelentő Infiniti kisméretű szabadidő-autójának, azaz a Q30-nak az érkezése mondható.

Nem titok, hogy az Opel hozza a felújított, Country Tourer terepkombival is kiegészített Insigniát, pódiumon lesz a Monza Concept, az Adam pedig még tovább bővített extrakínálattal, valamint LPG-s hajtással is meg fog jelenni. Az újdonság-dömpingbe a Peugeot is alaposan belehúzott: 2900 négyzetméteren 30 autót fog kiállítani. Lesz felújított 3008 és 5008 egyterű, a márka eddigi legvérmesebb széria sportautójának számító RCZ R, kétliteres fogyasztású 208 HYbrid FE és levegőhibrid 2008 HYbrid Air, 208 T16 Pikes Peak, valamint nem utolsó sorban vadonatúj 308 is, melyből rögtön egy fickós R verzió is debütál majd. Hogy a Renault mit tartogat, azt egyelőre nem tudjuk, tippként azonban egy új, akár izmos Twingo említhető. SEAT-ék Leon ST-t, Skodáék egy kicsivel kisebb kombit, Rapid Spacebacket visznek – továbbra is erősnek tűnik a konszernen belüli kannibalizmus.
Új Toyotáról egyelőre nincs hír, mármint szériamodellről, koncepcióautóként pedig hibrid izomautó várható, a Le Mans-on is bevetett versenyautó hajtásláncával, illetve annak elemeivel; ugyanakkor van hír egy izmos Yaris Hybrid-R modellről is - várjuk részleteit. A nagyobb márkák közül a Volkswagen e-Golf és e-up! villanyautói mellé a koros Caddy BlueMotion verzióját tartogatja, a takarékosságot nem mindennél fontosabbnak tartók számára pedig lesz Golf R is. Miután Genfben csaknem az összes Volvo új arcot öltött, ezúttal a Concept Coupe állhat majd a márka standjának közepén.
Nyilván lesz még temérdek egyéb újdonság is, ám az autóipar egyelőre kézifékesnek tűnik, tömegeket érintő vadonatúj szériamodellként leginkább csak a Mazda3 és a Peugeot 308 említhető – legalábbis jelenlegi információink szerint. A nyitás után, illetve az addig még hátra lévő több mint egy hétben persze még sok minden kiderülhet. A témán természetesen erőteljesen rajta leszünk, amit tudunk, már a szalon nyitása előtt bemutatunk, ott pedig nyitott szemmel fogunk járni, s igyekszünk személyesen is megnézni a legfőbb újdonságokat.
Aki hozzánk hasonlóan személyesen is meg kívánja tekinteni Európa legnagyobb autószalonját, szeptember 11-13. között csak 45 eurós szakmai jeggyel teheti meg, 14-22. között már vásárolható a hagyományos, hétköznapokon 15, hétvégén 13 eurós, gyerekeknek 7,5 eurós jegy. Budapestről a távolság csaknem 1000 kilométer, érdemes repülővel utazni, fapados járattal akár 30-50 ezer forintból megúszható az út, nyugat-magyarországiaknak kézenfekvő lehet Pest helyett Bécsből repülni. Ha nagyobb társaság utazik, természetesen az autózás a legolcsóbb megoldás, szállást Frankfurt helyett valahol útközben érdemes foglalni vagy keresni. Egy biztos, ahhoz, hogy valaki ne maradjon le az autósvilág legfőbb újdonságairól, nem kell a szalonra utazni, sőt, talán még annak nyitónapját sem megvárni, ma már jó előre és szinte mindenről tudósít az internet. Ajtózáródási hangot, tapintást azonban még nem ad.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:36
    Permalink

    A volvo kupé hátsójára is vess egy pillantást szerintem…egy fantáziátlan téglalap az egész…nekem is tetszett szemből meg sréhen, de mikor megláttam hátulról, azonnal kiábrándított.
    A 308 abszolut jellemtelen, bár harmonikus.Az oldal ablaka, főleg a C oszlopnál, nagyon gagyi.A mazda 3-at még szokom, de nekem már nagyon bután felvitték az övvonalat a végére..a cx5nél sokkal szebben oldották meg..meg szerintem már, kicsit túlzottan “hullámzik” a kasztni meg az övvonal..tengeribeteg leszek tőle 😀 pedig az orra neki a legkarakteresebb és leszebb szerintem.Kíváncsi leszek, mik lesznek még

Vélemény, hozzászólás?