Jön a háromhengeres Audi A1, A3

Az Audi háromhengerest épít kisebb modelljeibe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A VW Polo 1,0 literes háromhengerese lehet a vele azonos technikájú Audi A1 és az eggyel nagyobb A3 alapmotorja.


Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója a Pekingi Autószalonon árulta el egy újságírói kérdésre válaszolva, hogy legkisebb modelljükben, az A1-esben lesz majd elérhető legkorábban a VW csoport új, háromhengeres benzinmotorja. Az 1,0 literes egység természetesen turbós és a Volkswagen Polo ráncfelvarrásakor mutatkozott be. Az A1 jelenlegi alapmotorja 1.2-es négyhengeres, 86 lóerős TSI. Ezt egy 90 lóerős kis turbós válthatja, de a 105 lóerős 1.2-est is kisebb méretű, tömegű és előállítási költségű háromhengeresre fogják cserélni.
Hirdetés


A Golf méretű és technikájú A3 alapmotorja 1.2-es TFSI, ezt az ugyanilyen erős háromhengeres válthatja, várhatóan kisebb fogyasztással és jobb környezetvédelmi értékekkel. Stadler a dízelekről egyelőre nem nyilatkozott, de a Polo 1.4-es háromhengeres csettegője is bekerülhet a kisebb Audikba. Azt viszont leszögezte, hogy a kis hengerszámú motorok csak a belépő szintű termékekbe lesznek szerelve, mert azokban nem okozna a downsizing presztízsvesztességet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Ha ebből a megközelítésből nézzük nyilván egy 200 lóerős 1.5 turbó motor előbb tönkremegy mint egy 2.5 v6 szívó … akár még jó üzlet is lehet nekik … 😀

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Így van, nagyjából ugyanannyi abrak kell a lovaknak a való életben megközelítően azonos terhelés mellett, függetlenül a hengerszámtól, sőt még a lökettérfogattól is bizonyos határok között.
    [i]“de amíg ez a nevetséges mérési ciklus van érvényben nem tehetnek mást mint , hogy egyre kisebb motorokat gyártanak mert az papíron jól fogyaszt … :D”[/i]
    Én nem sajnálom ebből a szempontból az autógyártókat. Mivel nagy befolyással rendelkező, monopolhelyzetben lévő cégekről van szó, ezért a törvényhozással igencsak össze vannak “hangolva”, üzleti megfontolások mentén. Ebből a rövidebbet mindenképpen csakis a fogyasztó húzhatja. Nem üzlet a gyártóknak a hosszú életű, üzembiztos, hosszú időn át hibamentes konstrukció.

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Persze , hogy nagyjából azonosra jön ki a fogyasztása egy kb 200 lóerős 4 hengeres vagy egy 6 hengeresnek a való életben ” nagyjából ugyan annyi abrak kell a lovaknak ” , deeeee az euban mint tudjuk a való élet és a valós körülmények nem számítanak csak a laboratóriumi fogyasztás ott meg jobban teljesít egy 3-4 hengeres turbó mint egy ugyan olyan teljesítményű 6 hengeres motor … ezzel agyártók is tisztában vannak ,de amíg ez a nevetséges mérési ciklus van érvényben nem tehetnek mást mint , hogy egyre kisebb motorokat gyártanak mert az papíron jól fogyaszt … 😀

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Olyan nagy terület egy egy motor aeromechanikája, egyéb működési jellemzői, és az általa mozgatott test sajátosságai és a mindezek végeredményeként mért üzemanyag fogyasztás, hogy számtalan oldalról lehet közelítheti, és mindenki hozzátehet valamit, ami igaz. Vagyis a témakör messze túllépi e fórum kereteit. Így csak az üzemanyag fogyasztásra koncentrálnék, nagyjából azonos kategóriák esetén. Te az 1.4 és 1,9-es pdti motorokat hasonlítottad össze.
    Szívó benzinmotorokról beszélve, bosszankodva nézem, hiába jönnek ki az új nagyszerű kisautók, új fejlesztésű 3 hengeres motorokkal, Pl. új Picanto, Hyundai I 10, Space Star, stb. gyakorlati fogyasztási eredményük semmivel nem kedvezőbb, mint a 11 éves 1,4-es 4 hengeres Jazz-emnek. De mondhatok más példát is. Sokat autóztunk a családdal (3 személy) ugyanazon az útvonalon, alkalmanként 500 km-es táv, ugyanazzal a sofőrrel, különböző, de egy kategóriába tartozó típusokkal, 6 hengeres V motorral ill. 4 hengeres hasonló teljesítményűvel. Azonos fogyasztást kaptunk mindegyiknél…

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Azért nem feltétlenül kell a mai turbós “csodákat ” alapul venni a régi 3 hengeres motor fogyasztásával … már csak azért sem mivel akkoriban még azok nem is direkt befecskendezős motorok voltak 150-200 bar os üzemi nyomással hanem szívócső pár 10 bárossal … ráadásul akkoriban ezek a motorok úgy néztek ki hogy fogtak egy régi 1.6 motort levágtak egy hengert és lett belőle 1.2 3 hengeres … az újakat viszont már direkt így tervezik 3 hengeresnek … egyébként súly lóerő arányban Polo a maga 50 lóerejével és 100nm körüli nyomatékával igen csak vesztésre állt a felsoroltakhoz képest 😀

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Teljes mértékben igaz , hogy több energia kell a kiegyenlítettebb járásra mivel a 3 hengeres jobban vibrál mint egy 4 hengeres motor … de abban az időben még nem volt aktív motortartó bak … vagyis a 1.4 pdtdi ben még ez nem volt… mostanra viszont már annyira olcsó lett ez a konstrukció , hogy bekerülhet egy kompakt autóba is ” gyanítom a prémium Audi is ezt fogja alkalmazni mivel avevők úgy is megfizetik majd az árát inkább mint , hogy pár kilóval nehezebb kiegyenlítő tengelyt rakjanak bele az amúgy is arról szóló marketingben ki tud könnyebb autót gyártani ” … ekkor viszont már nem feltétlenül szükséges a nagyobb nehezebb kiegyenlítő tengely … bármilyen meglepő is egy 3 hengeres turbós jobb mint egy ugyanolyan 4 hengeres turbós… gázreakcióban és pörgősségben mindenképpen … és azért nem mindegy hogy tételezzük fel 1.200 ccm motornál 4 hengeresnél 300 ccm egy henger míg ugyan ez 3 hengeresnél már 400 ccm ami közelebb van az ideális hengerenkénti 450 -550 ccm- hez … egyébként sokat számít 1 henger elhagyása a belső súrlódásban… nem mind1 hogy 3 hengernek van ellenállása vagy 4 nek … ráadásul a 3 hengeres motor egy egység alatt több kipufogó gázt ” termel ” mint egy ugyan olyan 4 hengeres motor … ” 3 hengernél a 4 ütem illetve 4 hengernél a 4 ütem ” . Én annyit tudok mondani , hogy 1.4 pdtdi 90 lóval fogyasztott 3.4 litert ha odafigyeltél ….1.9 tdi szintén 90 lóval meg evett 5.2 igaza 2 autó között volt 100 kg különbség ” elektromos adagoló vs pdtdi ” … de nekem jobban bejött a 3 hengeres motor mint a 4 hengeres ” pedig a pdtdi igen csak traktor hangon szólt főleg 3 hengerrel ” .

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Ha ezt tudom akkor nem adom el a négyütemű trabantom,mert néha annak is csak 3 hengere ment.Ez is azt bizonyítja,hogy az autóipar visszafelé halad a fejlődésben:D

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    De ha Kempelen nem is majd jön s3000 és elküldi az összes köcsög koromdieselesföldpusztítótap…ba.Benceboss és s3000 milyen jól el lennének egy saját topicban…:DDD

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Nem nevezném számottevően kisebbnek 3 hengeres motor esetében még a belső súrlódást sem. Azért nem, mert azt az egyenetlen járást ki kell egyensúlyozni, ami teljesítményveszteséggel jár. Hajtani kell a főtengellyel azonos sebességgel forgó excentrikus kiegyenlítő tengelyt, akár kettőt is. Van ahol lánc, van ahol fogaskerékhajtással oldják meg.
    A fogyasztásnál szintén nem kifejezetten a hengerek száma a döntő, (3 – vagy 4) hanem a főtengely végéről leszedett teljesítmény. Nem csodálkozom azon, amit m20b25 kolléga írt, hogy nem sok fogyasztáscsökkenést remélhetünk a hengerszám alapján (3 vs 4).

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Biztos hogy jo motor a 3hengeres, nekem volt egy Daihatsu Sharade 1L 3 hengeres, mar 270 ezer volt benne es meg mindig 150 Km -el bírt menni!
    A lényeg az hogy sűrűn cseréld az olajat szűrővel együtt, mivel nem volt drága es en magam csináltam, 3000 km- terenkent, szerintem ez adta a hosszú életet.

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Teljesen igazad van , amikor kiegyenlítetlen járási kultúráról írsz a három henger esetén .
    De gondoljunk bele : egy három hengeres motor négy darab főtengely csapágyon fut , a négy hengeres
    ötön , a hat hengeres hét helyen van csapágyazva . A különbség sokat jelent .

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Micsoda egy hulladék az összes downsizing, ultratakarékos fos. Volt nálam tavaly egy új Polo 1,2 3 henger. Klímával 9,5-et evett országúton és városban vegyesen, mondjuk a hegyekben, de akkor is. Ennyit nem evett a 2 liytis mondeonk sem. 9,5-es átlagot tudott haverom 164-es 3 lityis alfája.

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Nekem volt szerencsém 1.4 pdtdi hez nagyjából 35-40.000 km en keresztül használni és az alapjárati ” röfögésen ” kívül semmi negatívumot nem tudtam felhozni ellene … terhelve szerintem kifejezetten szép morgós hangja volt ” szebb mint a 4 hengeres tdi nek ” …és sokkal jobb gázreakciója volt mint az ugyan olyan 4 hengeres tdi nek ami a másik kocsim volt … a másik problémája télen volt mert diesel hez mérten is kifejezetten nehezen melegedett be . Némely esetben van előnye a 3 hengeres motornak a 4 hengereshez képest pl :súrlódás , súly , kisebb fogyasztás . hátránya a kiegyenlítetlenebb járás kultúra de mint mondtam dieselben sem volt vészes akkor a benzines még jobb lehet . Nos igen hol lesznek ezek a motorok majd 300.000 km nél nos valószínű ugyan ott ahol a diesel motorok …. szerelőnél valamilyen fő alkatrész cserével … de hát nem kell meglepődni … autógyártók kb a garancia időig gyártanak kocsikat …. mert nem biznisz ha utána is még évekig tökéletesen működik …

  • 2017.10.29. at 09:46
    Permalink

    Ilyen baromságot hogy 1.0 meg 1.2 motorok megölik a benzinmotorokat mondjuk engem nem érdekel diesel párti vagyok . Meglehet majd nézni mi lesz egy 1.0-1.2 motorral 300 ezer KM-nél ..

Vélemény, hozzászólás?