Csak a LED-csíkok kerülnek egymástól messzebbre, egyéb változás nem látszik
Javában zajlik a hamarosan frissülő Porsche Panamera tesztelése, amit a koronavírus miatt kissé át kellett alakítani. Az extrém körülmények közötti vezetést szerencsére még a világjárvány előtt letudták, ami ma már kivitelezhetetlen lenne az utazási korlátozások miatt. Az utóbbi időben csak hazai pályán, Weissach és a Fekete-erdő környékén futják a köröket, ezeket is kissé rendhagyó módon. Hagyomány volt ugyanis, hogy a különböző motorokkal szerelt, eltérő felszereltségi szintű tesztpéldányok egymás közti cseréjekor a tesztelők pacsiznak egyet - ehelyett az átadási ceremónia már a fertőtlenítésből áll.
Valamivel vékonyabbra húzzák a hátsó lámpákat
Még, ha nem is vesz részt túl sok szakember a tesztelési folyamatban, a Porschétól megszokott módon akkor is figyelnek az apró részletekre, és nem bízzák a véletlenre egyetlen egy kollégájuk megfertőződését sem. Általában két személy ül a gyártás előtti példányokban, most azonban egyszerre csak egy személy tartózkodhat az autóban. Hogy mindenki ne csak a saját szakterületének számító változatról, hanem az összes kivitelről tudjon véleményt formálni, 45 percenként cserélgetik a kocsikat, de átadás előtt fertőtlenítő folyadékkal fújják le a kormánykereket, a kapcsolókat, a kilincseket és a csomagtér-ajtó nyitógombját. Emellett eldobható törlőkendőkkel is megtisztítják a fontosabb felületeket, és természetesen maszkot viselnek a szakértő kollégák.
"Mindegyikünk tisztában van saját felelősségével a többiek iránt" - nyilatkozta a tesztelést vezető Marcel Hönemann.
Nem spórolnak a fertőtlenítő folyadékkal
A maszkviselés persze nem újdonság a Porschénál, a gyártás előtti prototípusok mindig álarcban lépnek utcára, ez a frissülő Panamerával sincs másként. Igaz, az álcázást visszafogták, csupán a fényeket elnyelő fekete színnel vonták be a karosszériát, így az ívek és domborulatok nehezebben vehetők ki. A tesztpéldányokon mindössze kettő apró változást találunk a jelenlegi Panamerához képest: a (valószínűleg továbbra is a Turbo modelleken alkalmazott) dupla nappali menetfény-csík egymástól távolabbra kerül függőleges irányban, illetve a hátsó fényszóró eddigi három sávos felosztása kettőre csökken, ezáltal vékonyabbnak hat majd. Hogy ez lesz-e az összes újdonság, egyelőre nem tudni, hiszen lehetséges, hogy a régi karosszériával tesztelik a friss változatokat. A beltérről nem mutatott fotót a Porsche, bár a kupélimuzin kívül-belül viszonylag újnak hat még most is, ezért csak néhány apró módosításra számítunk - kíváncsian várjuk, megmarad-e a légkondi érintőképernyőről irányba állítható fúvókája. Inkább a meghajtások terén újíthatnak a németek, teljesítménynövekedés és egy új(abb) hibrid technológia is elképzelhető.
Kívül-belül megtisztítják a tesztalanyokat
“Emellett eldobható törlőkendőkkel is megtisztítják a fontosabb felületeket, és természetesen maszkot viselnek a szakértő kollégák”
A kép tanulsága szerint ez a maszk átlátszó.