Jubilál a Golf és a Passat közös őse

A Volkswagen K70-nel újjászületett a márka, a jellegzetes stílus évtizedekre meghatározó maradt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

50 éve mutatkozott be a Volkswagen K70 és a külön ennek a modellnek a gyártására készült salzgitteri üzem - egy volt dolgozó mesél most a márka egyik legfontosabb modelljéről.

Fél évszázada jelentős változás kezdődött a Volkswagennél. 1969-ben olvasztotta magába az NSU AG-t, amiből később aztán az Audi született, de közvetlenül a Volkswagennek is gyümölcsöző volt az akvizíció, ugyanis az NSU mérnökei által tervezett új modell, a K70 újította meg a wolfsburgi márkát. 1970-ig a Bogárhoz hasonló stílusú, gömbölyded formákkal ellátott autókat készített a Volkswagen, a K70-nel azonban elindult a minimalista, szögletes dizájn, és persze a kerek fényszórók korszaka, ami végül hosszú időn át meghatározták a márka arculatát (talán még ma is nyugodtan kijelenthetjük, hogy hasonló irányvonalak mentén rajzolják modelljeiket). Sőt, a tágas szedán alapjain végül megszületett a gyártó modern korának két legfontosabb modellje, a Golf és a Passat, kategóriájuk etalonjai.
Hirdetés
"Egy új Volkswagen, az eddigi összestől különböző" - így harangozták be a K70 érkezését 1970-ben Salzgitterben, a külön ehhez a modellhez készült gyárban. Karl-Günter Queißer az elsők közt kezdett az üzemben, mint karosszéria-festő, az autóval kapcsolatos akkori emlékei pedig nem fakultak fél évszázad után sem: "A K70 korszaka valami igazán különleges volt." Előtte Bogarat vezetett, az új szedán azonban annyira lenyűgözte, hogy a gyártás indulása után egy évvel már meg is vette az első K70-jét - igen, az elsőt, utána ugyanis még két további változat erejéig kitartott a modell mellett. A Volkswagenért való rajongása a K70 kifutása után sem csillapodott, mind a 8 Golfot próbálta már, és jelenleg is ilyet hajt, éppen a legújabb generációt. Külön említést érdemel Queißer úr kora: 79 év után még mindig aktívan vezet, ráadásul egy olyan technológiai finomságokkal telepakolt kocsit, mint az új Golf, sőt: elmondása szerint előbb-utóbb egy ID.3-asra szeretné majd cserélni autóját. Emellett természetesen vigyáz veterán élményautójára is, egy kitűnő állapotú K70-re. Ha nem lett volna a koronavírus, rajongói körével egy különleges túrát szervezett volna a K70 fél évszázados születésnapjának ünneplésére, így viszont csak néhány barátjával látogatta meg Salzgittert.
Hirdetés
A K70 nem csak formavilágában, de műszakilag is megújította a Volkswagent, ez volt ugyanis az első vízhűtéses motoros és elsőkerék-hajtású modell a márkánál - ez a koncepció végül a Golfban és a Passatban jelent meg, hatalmas sikerrel. Fejlett alváza és független kerékfelfüggesztései nagyban hozzájárultak a kellemes vezethetőséghez, a hosszú tengelytáv pedig a stabilitás mellett bőséges helykínálatot is lehetővé tett. A biztonság terén is nagyot villantott a közepes méretű szedán, az utastér megerősített elemekből készült, elöl és hátul ütközőzónákkal látták el a kocsit, az üzemanyag-tartály pedig a csomagtér alá, egy védett helyre került. Ezen felül alapfelszereltség volt a biztonsági övekhez való előkészítés is mindegyik ülésen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?