Július közepével búcsúzhatunk az Ubertől

Megkezdődött az Uber hazai kivéreztetése. Állítólag nem adják fel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elfogadta az Országgyűlés a "jogellenes taxiszolgáltatás" tiltásának lehetőségét. A leginkább az Ubert támadó határozatra az Uber is reagált.


A parlament 119 igen, 61 nem szavazattal és 3 tartózkodás mellett fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot. A 31 nap múlva hatályos törvény szerint július közepétől ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. Ez ellehetetlenítheti a taxizásnál árban és szolgáltatási minőségben is sokszor bizonyítottan kedvezőbb Ubert.
Miként azt az MTI írja, a tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet.

A közlekedési hatóság legfeljebb 365 napra rendelheti el a tiltást, amely ezt követően megszűnik.

A blokkolást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szervezi és ellenőrzi, a blokkoló határozatnak - külön megjelölés nélkül is - valamennyi elektronikus hírközlési szolgáltató a kötelezettje.
A törvény szerint a közlekedési hatóság 50 ezer forinttól 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja azt a szolgáltatót, amely kötelezettségének nem tesz eleget. A bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt ismételten is kiszabható.
Hirdetés
A sofőrök örülhetnek, ugyanis a közúti közlekedésről szóló törvény módosításával az Országgyűlés úgy döntött: nem kell utánképzésen részt vennie a járművezetőnek, ha vezetői engedélyét a közigazgatási bírsággal sújtandó jogsértéshez tartozó 9 pont megállapítása miatt vonták vissza.
Válaszolt az Uber
A döntésre az Uber hazai operatív vezetője, Fekete Zoltán is reagált. Mint azt írja, nem tartja jó iránynak az új technológiák betiltását, blokkolását, "pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé". Közleményében leszögezte, a cég Magyarországon továbbra is kitart álláspontja mellett, ezt véleménye szerint megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében.
Az Uber eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megfeleljen a szabályoknak: az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak - írták.
A cég közleménye szerint az Uber továbbra is keresi a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, "idejétmúlt szabályozást" felváltsa egy modern, az új technológiákra szabott, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését - olvasható a cég közleményében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Már megint lemaradtam egy mélyenszántó gondolatodról. Vajon mi lehetett benne, ami miatt moderálta a csúnya szerző bácsi?:)

    Szerintem egyszerű a képlet: te túl okos vagy ide. Mi, halandók, nem érhetünk fel abba a műveltségi dimenzióba, amiben te szárnyalsz. Szerintem mindnyájan megérdemeljük, ha úgy döntesz, hogy mentesítesz minket:)

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    [url]https://www.google.hu/imgres?imgurl=https://pbs.twimg.com/profile_images/1342773832/Gyurcs_ny-Ferenc-217×300.jpg&imgrefurl=https://twitter.com/ferencgyurcsany&h=300&w=217&tbnid=RZDP0w20cUz3uM:&tbnh=186&tbnw=134&docid=MS2up2zmgQdzaM&itg=1&client=firefox-b&usg=__6Yg6sehAzwlenz-sN6xlPZUp2do=[/url]

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Minimálár? Ami 100 Ft-tal több kilométerenként, mint a hatósági áras időszak előtt? Hát bazeg, érdekes hályog van a szemed előtt.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Ez egy teljesen értelmetlen és üres hozzászólás volt barátom. Minden taxi társaságba nagy bevételek folynak be, de ezzel nem találtad föl a tyúkszarban a velőt!

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Ja, és még valamit: A taxisok egyedül kiharcolták, hogy a piaci verseny helyett náluk egységes minimálár van.
    Akkor most a saját főztjüket ehetik. A kenyérre, meg a tejfölre miért nincs ilyen szabály? vagy a fodrászokra?
    Pedig nem is mindegy, hogy Dacia Logannal, vagy Merdzsóval megyek.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    És a következő lépés a telekocsi szolgáltatás rendszerek tiltása lesz.
    (a környezetvédelem jegyében)
    Taxióra abban sincs, se diszpécser, meg nem is sárga.
    A diszpécser szolgáltatásról jut eszembe, szerintem az nem feltétlen jelent emnbert,m meg telefont. Maga az uber az, nem? (bár nm ismerem a rendszert, sose használtam)

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Meg zarszokent csak annyit: addig, amig valakinek a politikai “elit”-böl van erdekeltsege valamilyen bizniszben, amit barmi ujdonsag hatranyosan befolyasolhat, mindig is keresztbe fognak tenni. Lasd Fötaxi, ott nem kis bevetelek folynak be havonta, marpedig az Uber, mint ujdonsag, az versenytars….
    Mondom ezt ugy, hogy nem Uberezek, es nem is all szandekomban, sem utaskent, sem soförkent beszallni a buliba.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    A cikk megjelenése előtt fél órával lehetett ugyanezen az oldalon olvasni, hogy Franciaországban, Belgiumban és Hollandiában (= fejlett Nyugat egy része) már be van tiltva. Így a politikai vádak nem állnak meg.

    Se nem taxizok, se nem uberezek, a dolog viszont annyiban érint, hogy nem szeretem, ha bárki is akadályoz abban, hogy eljussak (a saját autómmal) a célomig. Nyugodtan, időben…

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Az……. Marha demokratikus volt. Papíron persze nem lehet belekötni. Ez a lényeg. Csak az emberek meg szerintem marhára nem ezt akarják a taxisokat kivéve.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Ha valóban az emberek érdekeit néznék, illetve a fejlődést tartanák szem előtt akkor az Európai Bizottság álláspontját követnék nem pedig a szöges ellentétét. Szerintem az egy elég irányadó javaslat volt, hogy hogyan is kellene egy ilyen problémát megoldani demokratikus formában.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Úgy néz ki, a jogállam fogalmát sokan úgy értelmezik, hogy a törvényi hátteret úgy formálom, ahogy a saját érdekeim kívánják. Kicsit sarkítva, de így működnek a diktatúrák is.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    A felsorolasbol kihagytad Franciaorszagot. Pont a heten buntettek meg rettenetesen az UBERT.
    Csak nem a franciak is kommunistak vagy eszak koreai diktaturistak?
    Nem kellene ennyire alltalanositani….

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    “…az Uber továbbra is keresi a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal…”

    Ennyi idő sem volt elég, hogy kiismerjék ezt a kretén bandát? 🙂

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Jogellenes….. Az….. És még csak véletlenül sem úgy alakították a “jogrendszert”, hogy az embereknek jobb legyen. Hozzáteszem, sosem Ubereztem, mindig taxival jártam, de ezek után a büdös életbe nem fogok taxizni. Ott rohadjanak meg ahol vannak, inkább megyek BKV-val vagy tudom is én valahogy megoldom.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Nem, tuti megoldanák valahogy. De egyszerűen hihetetlen az egész aljasság ahogy korlátozni akarják. Tisztára mint a kommunizmusban. Ilyen dolgokat ott szoktak csinálni. Kínában, Észak-Koreában, Oroszországban stbstb.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    Diszpécserszolgálati követelmény….. Nem semmi…… Jól kitalálták az okosok. Innentől kezdve az összes internet alapú hasonló szolgáltatást kinyírják. Belekényszerítenek mindenkit, hogy kénytelen legyen az ósdi idejét múlt modell szerint működni, így bebetonozzák a taxitársaságokat az elavul módszereikkel együtt.

  • 2017.10.28. at 04:30
    Permalink

    “hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében.”

    hahahahaha, ez itthon nem lesz 1xű ám ! 😀 persze…ha van elég pénze xy1-2-3-ra az übernek….akkor igen. úgyhogy nyúljon csak bele abba a kis offshore zsebecskéjébe és csillingeljen az a forint !

Vélemény, hozzászólás?