Júniusban debütál, most láthatjuk: új Citroën C4 Picasso
Már-már űrhajóként jön az új Citroën C4 Picasso kompakt egyterű
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalos képeken először most mutatkozik az új Citroën C4 Picasso, mely a Technospace tanulmány formáját hozza.
ErÅ‘teljes dizájn, 3D hatású LED hátsó lámpák, dinamikus vonalak, jelentÅ‘s belmagasságú, loft lakások hangulatát idézÅ‘ utastér - zengi a gyár. Még fontosabb, hogy a C4 Picasso alapja a márka hatékony, moduláris padlólemezének legújabb tagja, az EMP2 (Efficient Modular Platform 2), mely a következÅ‘ Xsarát, illetve a Peugeot Citroën (PSA) csoport egyéb kompakt modelljeit, például a Peugeot 308 utódját is hozza majd a közeljövÅ‘ben. ElÅ‘djénél 4,43x1,83x1,61 méteres dimenzióival az új generáció 4 cm-rel rövidebb és 7-tel alacsonyabb is, 5,5 cm-rel hizlalt, 2785 mm-es tengelytávja ugyanakkor méretesebb utasteret Ãgér. Többletet hoz a csomagtér is, 537 literes űrtartalmával csaknem 40 literrel múlja felül a kifutó nemzedékét.
Az új Citroën C4 Picasso méretei
Hosszúság x szélesség x magasság | 4428 x 1826 x 1611 mm |
Tengelytáv | 2785 mm |
Csomagtér | 537 liter |
Tömegcsökkentést is fel tud mutatni az újdonság, 140 kilogrammal szerényebb önsúlya és apasztott légellenállása 3,8 l/100 km vegyes fogyasztási és 98 g/km CO2 emissziós értékhez segÃti a legtakarékosabb, 1.6 e-HDi verziót. A motorpaletta egyébként a korábbival lényegében egyezÅ‘, de természetesen finomÃtott és csakis 1,6 literes egységeket hoz. BenzinesbÅ‘l 1,6 literes, feltöltÅ‘ nélküli VTi (120 LE) és turbós (155 LE) választható, az 1.6 HDi turbódÃzelek pedig 92 és 115 lóerÅ‘vel sorakoznak. A benzines és dÃzel alapverziók 5 fokozatú, a második lépcsÅ‘sek már alapból 6 fokozatú kézi váltósak. Miként elsÅ‘ lesz a C4 Picasso az EMP2 padlólemezen, úgy e modell fogja elsÅ‘ként megkapni – dÃzelmotorjaihoz opcióként – a márka új robotizált váltóját, az ETG6, nevével (Efficient Tronic Gearbox) a hatékonyságot szajkózó, nem meglepÅ‘ módon 6 fokozatú egységet. További elsÅ‘ség, hogy BlueHDi néven szintén a C4 Picasso hozza majd a Citroën elsÅ‘ Euro6-normás dÃzelét is. Utóbbira azonban egyelÅ‘re még várni kell, miként a kÃnálatba csak jövÅ‘ nyáron megérkezÅ‘ hagyományos automata váltóra is, de lesz az is.
A Citroën C4 Picasso kezdeti kÃnálata
*: Efficient Tronic Gearbox - robotizált váltó
VTi 120 | THP 155 | HDi 90 | e-HDi 90 | e-HDi 115 | e-HDi 115 | |
Ãœzemanyagfajta | benzin | benzin | dÃzel | dÃzel | dÃzel | dÃzel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1598 | 1560 | 1560 | 1560 | 1560 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 | ETG*/6 | kézi/6 | ETG*/6 |
TeljesÃtmény [LE(1/min)] | 120 (6000) | 156 (6000) | 92 (4000) | 92 (4000) | 115 (3600) | 115 (3600) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 160 (4250) | 240 (1400- 4000) | 230 (1750) | 230 (1750) | 270 (1750- 2500) | 270 (1750- 2500) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,3 | 6,0 | 4,2 | 3,8 | 4,0 | 4,0 |
CO2 [g/km] | 145 | 139 | 110 | 98 | 105 | 104 |
Saját tömeg [kg] | 1252 | 1296 | 1279 | 1289 | 1298 | 1295 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,3 | 9,0 | 12,9 | 13,7 | 11,8 | 12,3 |
Végsebesség [km/h] | 187 | 209 | 173 | 175 | 189 | 189 |
*: Efficient Tronic Gearbox - robotizált váltó
Bár a C4 Picasso magasságával annak tömegközéppontja és minden bizonnyal ülésmagassága is apad, klasszikus egyterűs értékei, padlórekeszei, 16 cm-es úton tologatható hátsó ülései továbbra sem fognak hiányozni, s a júniusban debütáló 5 független üléses, modern családi autó után annak nagycsaládos, 7 üléses Grand verziója is minden bizonnyal érkezni fog. Várjuk, s halkan megjegyezzük, addig a kifutó nemzedék átlagon felüli árkedvezményekkel kapható meg.
A kérdésedre a válasz az alacsony fordulaton érkezÅ‘ bÅ‘séges nyomaték ami élvezetesebbé teszi a vezetést, nem kell úgy pörgetni, kevesebb váltás, alacsonyabb fogyasztás. Megnyugtattlak, nem fogok háborogni…
És minek kell a kis motor? Hogy használtan aggódj a turbó állapota miatt? Pár év múlva itt fogtok háborogni a turbók miatt… Bevált motor, BMW-PSA, mi kell még? Új kasztni, jobb minÅ‘ség, digitális kánaán.
Na bennem is éppen ez a kérdés fogalmazódott meg. Úgy néz ki, hogy a PSA elégé lemaradt ezen a fronton, pedig ma már más benzinest nem nagyon lehet eladni.
A kocsiról akkor lehet többet mondani, ha látjuk élÅ‘ben is, mindenesetre úgy tűnik, hogy belül az anyaghasználat, és a kialakÃtás igényesre sikerült.
Hol vannak a kisköbcentis friss fejlesztésű turbós benzinmotorok. Az 1.6Vti helyett jó lett volna egy kis turbós motort belerakni, a Thp alá.