Júniusban már az utakon az új Sprinter

Bemutatták az új Mercedes-Benz Sprinter kishaszonjárművet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vérpezsdítő dizájnt ígértek a korábban megjelent skiccek, illetve a tanulmányautó. Szinte már sportos, AMG arc köszönt vissza a képekről. A valóság azonban egy picit más lett.

Harmadik generációjához érkezett a Mercedes-Benz Sprinter, amely jövőbe mutató felszereltséggel érkezik meg a márkakereskedésekbe júniusban. Jövőre pedig az elektromos hajtású eSprinter is megjelenik az utakon. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, mit kínál az újdonság!
Hirdetés
Talán egy kicsit csalódást keltő, hogy a sportosnak ígérkező formatervet végül konzervatívabbra szabták, ám a használhatóság terén ez semmit nem számít. A lényeg a lemezek alatt rejlik. A külsőségeket ezért nem is érdemes hosszan ecsetelni. Az új generáció már nem a Volkswagennel közös platformra épül, ám ennek ellenére a vonalai alig változtak a B-oszloptól hátrafelé. A front viszont személyautósabb hatást kelt, és ez igaz az utastérre is.

A Sprinter is megkapta az MBUX multimédiás rendszert egy 10,25 colos kijelzővel, illetve az előre beharangozott PRO Connect sem hiányzik. Utóbbi a flottakezelést könnyíti meg. Az autóról lényegében online lehívhatók olyan adatok, mint a pillanatnyi helyzete, az üzemanyagszint, de a karbantartásban is segít, jelezve az esedékes szervizlátogatás idejét. A hátsókerék-meghajtású, dízelmotoros változatoknál ez 60 000 kilométer vagy két év, míg az elsőkerék-hajtású modellek esetében 40 000 kilométer vagy két év. A vezetők örülhetnek még az új, testhezállóbb üléseknek, illetve az optimalizált légkondicionálónak.

Szintén a mindennapi munkát teszik könnyebbé az új sofőrsegédek. A parkolásban a 360 fokos kamerarendszer és a tolatókamera visszapillantóba vetített képe is segít. Megjelent az esőszenzor is a kínálatban az új ablaktörlőlapátokkal, amelyek nyugdíjazták az ablaktörlő folyadék fúvókáit, ugyanis az új rendszer közvetlenül a lapátokból fecskendezi a vízpermetet a szélvédőre.

Az újdonságnak számító elsőkerék-hajtás mellett hátsó-, illetve összkerékhajtással is megrendelhető a harmadik generációs Sprinter. A tengelytávolság 3250 és 4325 milliméter közötti lehet, miközben a felépítmények közül ötféle választható (néhány piacon egy hatodik, vontatóként használható kivitel is). Így összesen több, mint 1700 variáció konfigurálható az új Sprinterből! Az elsőkerék-meghajtás előnye egyébként a hátsókerekeshez képest a 80 milliméterrel alacsonyabb rakodóperem és az 50 kilogrammal nagyobb terhelhetőség. A legnagyobb raktér 17 köbméteres lehet, a megengedett össztömeg pedig modelltől függően 3 és 5,5 tonna közötti.

A motorpalettán a 2,1 literes, négyhengeres benzines található három teljesítmény lépcsővel, illetve egy hathengeres, háromliteres dízel. A négyhengeres erőforrás a hátsókerék-meghajtású változatokhoz 114 , 143 vagy 163 lóerővel érhető el, míg az elsőkerék-meghajtásúakhoz ugyanezeket kínálják, kivéve a legerősebbet, amely ebben az esetben 177 lóerős. Viszont ez utóbbi csak a lakóautó változatokhoz kérhető. A hathengeres dízel pedig egyedülálló a szegmensében. A 190 lóerős teljesítménye mellé 440 newtonméternyi forgatónyomaték társul.

Két új sebességváltó is debütált, amelyek közül a kilencfokozatú automatikust először kínálja a Mercedes-Benz ebben a kategóriában. A másik új fejlesztés egy hatfokozatú manuális egység, ám választható a már ismert hétfokozatú automata is. Üzemanyag-fogyasztás terén ígéretesek a gyári számok. Változattól függően 6,9 és 9,7 literes átlagfogyasztást vetítenek előre 100 kilométeren.

Németországban már előrendelhető az új típus 19 900 eurós alapáron, ami a jelenlegi árfolyammal számolva 6,3 millió forintot jelent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?