Kabriókat borított fel az ADAC

Itt a nyár! Vajon mennyire veszélyes kabriózni?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kabriózni élmény, balesetet szenvedni azonban veszélyes lehet. Az ADAC megnézte, hogy mennyire.

Németország legnépszerűbb kabrióit vetette ezúttal törésteszt alá az idén botrányokkal citált ADAC. A szegmensvezető Volkswagen Golf Cabrio mellett az Opel Cascada szerepelt vászontetősként, velük szemben két lemeztetős modell, a Renault Mégane CC és a Peugeot 308 CC bizonyíthatott kvázi kihívóként. Úgy tűnik azonban, hogy a nyitott tetővel, azaz kabrió üzemmódban végzett teszten a tetőkialakítás kevéssé számított, a legjobban és a legrosszabbul szereplő nyitható tetejű is "vásznas" volt ugyanis.
Hirdetés

Biztonság szempontjából legrosszabbnak a német kabrióvásárlók kedvencének számító Volkswagen Golf Cabrio bizonyult az ADAC tesztjén, a legjobb védelmet pedig a legfrissebb modell, az Opel Cascada adta. Amilyen nehéz, nem is meglepő. A Golf Cabrio szélvédőkerete összerogyott a mozgó, majd hirtelen megállított bakról borulás során, a Renault Mégane CC és a Peugeot 308 CC esetén pedig a bábuk feje a viszonylag stabil A-oszlopok ellenére is az aszfalthoz koppant. Ugye nem kell ecsetelni, hogy egy baleset esetén ez milyen következményekkel járhat?
Első utasok ]Hátsó utasok Összértékelés
terhelés védettség terhelés védettség
Opel Cascada kielégítő kitűnő kitűnő 1,6 (jó)
Renault Megane CC kielégítő Kielégítő kitűnő kitűnő 2,1 (jó)
Peugeot 308 CC rossz kitűnő kielégítő kitűnő 2,8 (kielégítő)
VW Golf Cabrio rossz rossz kielégítő kitűnő 3,6 (kielégítő)

Az ADAC tesztje szerint van még mit fejlődniük a kabrióknak utasvédelem terén, aki pedig most fedél nélküli autóba ül, az állítsa minél alacsonyabbra ülését, borulásos baleset esetén akár azon az egy-két centin is múlhat az élete.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:47
    Permalink

    Az eredményt természetesen nem befolyásolja, hogy milyen tető van éppen a csomagtartóba hajtogatva. Viszont a szövegben Golf Cabrio helyett Eos-t írt a szerző (azóta javította), az első képaláírásban pedig még most is úgy szerepel. Csak erre akartam felhívni a figyelmet a pontos tájékoztatás érdekében.

  • 2017.10.29. at 07:47
    Permalink

    Azért ezek már egy fokkal jobbak, mint ahogy a kisautós cabrióknál volt ([url]https://www.youtube.com/watch?v=_lE88-6TmEA[/url], márpedig Magyarországon ezek vannak többségben. Prémium cabriókról bezzeg még mindig nem készítettek.
    Nem kimondottan találtam hasonló tesztet rendes személyautókról, pedig akkor legalább lenne összehasonlítási alap, mert ki tudja mennyire hajlik össze a tető ilyen esetekben.

  • 2017.10.29. at 07:47
    Permalink

    És ha kemény tető sakkor mi van ? Lenyitva tesztelték egyébként a Fozsó és a Renault is fémtetős … Múltkor épen erről pofáztam az Audi A4 cabrió használt tesztnél , hogy életveszélyesek ezek a kocsik pedig itt csak 50 km/h val tették őket tetőre mi van ha ez közúton mondjuk 90 km/h val történik .Az összes bábú betonba verte a fejét hiába írják rá hogy jó és kielégítő a minősítés … ezek simán maradandó sérülések .

Vélemény, hozzászólás?