Kazincbarcika Rali – eldőlt a bajnoki cím

Janika majdnem nyert, Asi a bajnok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy kontakthiba fosztotta meg ifj. Tóth Jánost az első helytől, így Asi győzelemmel lett bajnok.

Az Asi–Pikó páros győzelemmel ünnepelhette pályafutása első abszolút bajnoki címét, bár a Mitsubishi Lancer Evo IX-essel inkább taktikusan versenyeztek, és nem akartak kockáztatni az első helyért.
A szerencse azonban – idén már sokadszorra – melléjük állt. Három gyorsasági szakasszal a vége előtt az addig vezető ifj. Tóth–Tagai páros Peugeot 207-esében kontakthibás lett az önindító, ami miatt csak nagy nehezen tudták beindítani az autót, öt percet késtek a gyorsasági rajtjából. Ezért 50 másodperc büntetést kaptak. Az utolsó előtti szakaszon pedig defektes lett az egyik kerék, amivel újabb 37 másodpercet veszítettek.
Asi így közel egy perc előnnyel nyerte meg idei ötödik futamát, és ezzel a bajnokságot, Ifj. Tóth második helyezése pedig a bajnokságban is a második helyet jelentette számára.

Gyakorlatilag az egész Kazincbarcika Rali a két éllovas külön meccséről szólt. A pénteken sötétben megrendezett szakaszokon ifj. Tóth János nagyon a lovak közé csapott, és idei legjobb formáját hozva 12 másodperc előnnyel zárta a napot Asival szemben.
Szombaton világosban folytatódott kettejük külön meccse, és öt gyorsasági alatt Asi már 5,5 másodpercre csökkentette hátrányát, amikor Janikáék önindítóhibája véget vetett a versenyüknek.

Az idei szezon másik két „nagy nevéből” a Turi–Percze páros nem állt rajthoz, miután Veszprémben az idei második oldalra billenésük költségesebbnek bizonyult a vártnál. A bajnoki címvédő Herczig–Baranyai kettős előbb egy defekt miatt késett, szombaton pedig, amikor éppen a harmadik helyért voltak csatában, árokba csúsztak, és mire vissza tudták rakni őket az útra, közel 12 percet veszítettek. A távot ugyan teljesítették, de az utolsó szervizparkban leadták a menetlevelüket, így hivatalosan kiestek a versenyből.
Célba ért viszont a Kakuszi–Kakuszi páros a Ford Fiesta S2000-essel. Bár ők is közel egy percet kaptak Asitól, így is nagyon biztatóan szerepeltek pályafutásuk harmadik versenyén a Fiestával, és szerezték meg a harmadik helyet.

Az utolsó előtti szakaszon Janika defektje után még másodikok is voltak, de ifj. Tóth az utolsó etapon 6,9 másodperces hátrányát 1,5 másodperc előnyre fordította velük szemben. Kakusziék azonban így is megszerezték pályafutásuk első dobogós helyezését.
A Hideg–Kismődi páros lett a negyedik Mitsubishi Lancerral, akik Janikához hasonlóan az év végére találtak bele jobban az autóba. Hideget két féltengely és egy differenciálmű hiba is hátráltatta, ami miatt elmondása szerint olyan érzése volt, mintha egy háromszáz lóerős Wartburggal versenyezne. De miután szakaszt is tudott nyerni, ez jelzi, hogy a sebessége megvolt.

Szintén nyert szakaszt a Hadik–Juhász kettős, a mezőnyben kuriózumnak számító Subaru Imprezával. Nekik is volt féltengely problémájuk, de végül az ötödik helyre hozták az autót.
Némi meglepetésre az első szakaszt a Kazár–Szőke páros nyerte, amelynek sofőrje két éve még Spitzmüller Csaba navigátora volt. A szerencse azonban elpártolt mellőlük: az ötödik gyorsaságin a kardán törése miatt kiestek a negyedik helyről.
A kétkerekesek versenyében az A7 győztes Ollé–Budai kettős volt a leggyorsabb. Ollé Sasa Szuper–1600-as Suzukija helyett most egy R3-as Renault Cliót bérelt a versenyre, és az A6-os bajnok navigátort, Budai Annamáriát kölcsönözte ki.

N2-ben a Demjén–Milcsevics páros volt a leggyorsabb Suzuki Swifttel, N3-ban a Krupa–Bagdány kettős nyert Renault Clióval, míg A6-ban a Bakó–Gyöngy kettős bizonyult a leggyorsabbnak.
Az S csoportban idei hatodik győzelmét aratta a Matics–Viczena duó, akik abszolút értékelésben a hetedikek lettek volna a Mitsubishi Evo VII-essel, de az S csoportot abszolútban nem értékelik. S1-ben a Németh–Szegő páros nem talált legyőzőre.
Bár a Kazincbarcika Rali negatív rekordot döntött - hiszen mindössze 47 páros rajtolt és ebből 38 ért célba -, egyáltalán nem mondhattuk rá, hogy gyenge volt. Az élmezőny újfent nagyon komoly versenyt vívott, amit az is mutat, hogy hatan tudtak gyorsaságit nyerni. (Ifj. Tóth 6, Asi 4, Kazár 1, Herczig 1, Hideg 1, Hadik 1)
Bár az Országos Ralibajnokságban minden bajnoki cím eldőlt, erős mezőny várható a szezonzáró Mecsek Ralira is, október 15-17-én.
A Kazincbarcika Rali végeredménye:
  1. Asi–Pikó, Mitsubishi Lancer Evo IX, 1:15:54,3
  2. ifj. Tóth–Tagai, Peugeot 207 S2000, +51,6
  3. Kakuszi–Kakuszi, Ford Fiesta S2000, +53,1
  4. Hideg–Kismődi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:00,8
  5. Hadik–Juhász, Subaru Impreza N12, +1:13,1
  6. Balogh–Németh, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:37,0
  7. Trencsényi–Vinoczai, Mitsubishi Lancer Evo IX, +4:24,0
  8. Sziklai–Verba, Mitsubishi Lancer Evo IX, +5:54,0
  9. Ollé–Budai, Renault Clio R3, +7:14,8
  10. Lévai–Schweighardt, Honda Civic Type–R, +9:06,4

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?