Kecskeméti szívtipró – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt

Mercedes-Benz CLA 200 Coupé teszt

Elcsábít a körítéssel az új Mercedes-Benz CLA Coupé, ezért a hibáit is megbocsátjuk neki.

Kizárólag Kecskeméten gyártják az új Mercedes-Benz CLA modelleket, tehát az egész világ tőlünk kapja a kupésított limuzinokat, illetve a sportos kombikat, avagy a shooting brake modelleket, valamin azok AMG változatait. Az utóbbi napokban nálunk járt CLA Coupén is többfelé feltűnik az AMG felirat, de ez ne tévesszen meg senkit, ezek csupán a sportos csomag kiegészítői, ám nélkülük nem lenne olyan varázslatos az összkép. Márpedig a CLA Coupé legnagyobb erőssége a dizájn és a hangulat. Léteznek nála praktikusabb A-osztályok, akár az ötajtós alap, vagy a szedán, de a kupénak, ahogy az a nevéből is következik teljesen más a rendeltetése még akkor is, ha négy ajtót szereltek rá. A forma egyszerűen magával ragadó, az autó orrát kicsit átszabták a „mezei” A-osztályokhoz képest, illetve a hátsó lámpái is különböznek a szedánétól, így kicsit karakteresebb szerintem a CLA. Persze a legmegkapóbb az oldalnézet és a tető valódi kupé vonala, mintha egyetlen mozdulattal rajzolták volna, egészen a csomagtérfedél alig észrevehető, szárnyszerű felkunkorodásáig. Az AMG-csomag (közel egymillió forint) sajátja, hogy elöl a lökhárítók szélein valóban légbeömlőket találunk, viszont hátul ugyanez csak imitáció, ahogy a két kipufogóvég és a diffúzor is. Bár a „sziklaszürke” fényezésnél léteznek izgalmasabbak is a palettán, kétségkívül jól áll ez is a „kupélimuzinnak”, főleg a 18 colos AMG felnikkel együtt.
Az utastérben aztán kiteljesedhet a színház, ahol forma és fényorgia fogadja az utasokat. Ami egyrészt tényleg látványos és örömteli, azonban jól elrejt néhány negatívumot is. Bár utóbbiak inkább a vezetés közben jelentkező dolgok. Az ízlés kérdése, hogy túl komor-e a sötét belső. A sportossághoz szerintem hozzátartozik. Egy sportautóban nem zavar, ha szűkíti a térérzetet, hiszen pont az a jó, ha magamra szabottnak érzem az autót. A CLA viszont nem egy sportkupé, a hátsó utasok már nem biztos, hogy örülnek a bezártságérzetnek. Bár felnőttek is kényelmesen elférnek, illetve hátulra is mélyített, sportos ülések jutottak, a kupésan lejtő tető elvesz némi fejteret. A csomagtér is megfelelő, 460 literes méretű, bár szűk a nyílás és a kerékdobok között is jelentősen elkeskenyedik, rontva a kihasználhatóságot, illetve a lehajtható hátsó üléstámlákért is külön kell fizetni.
Nézzük, mi vár elöl! Például bőr és Alcantara (persze ezek hátul is), szálcsiszolt fém díszek, valamint csillogó zongoralakk. Van itt minden, amitől drágának és exkluzívnak tűnik az autó, szinte alig venni észre, hogy az ajtóbehúzó karon azért silányabb műanyagok is „besettenkedtek”. De ez csak szőrszálhasogatás, mert az összkép tényleg olyan, hogy különlegesnek érezze a tulajdonos az autót, ezáltal pedig magát is, márpedig ez is egy lényeges tulajdonsága a CLA Coupénak. A sportosított modellben alul lapított sportkormány, vörös cérna és fém pedálok gondoskodtak az erő érzetéről, hiszen az 1,33-as motor nem fog, de erre majd később visszatérek.

A turbinákat mintázó szellőzőnyílások engem „megvettek kilóra”, nagyon szép kidolgozásúak és ízlésesen szórták szét őket a műszerfalon.

Az extraként (142 ezer és 209 ezer forintért) 10,25 colos kijelzők talán kicsit fantáziátlannak tűnnek, lényegében két egymás mellé pakolt táblagépnek, ám használat közben ez már eszembe se jutott, hiszen gyönyörű a grafikájuk és egy kis tanulás után könnyű boldogulni az infotainment rendszerben. A vezető előtti digitális műszeregységet a kormányról lehet vezérelni gombokkal, illetve a pici fekete négyzettel, ami szintén gombnak nevezhető, ám egyben egy apró tapipad is, az ujjunkat csúsztatva rajta lehet vele navigálni a menüpontok között. Mellette már érintőképernyős a kijelző, amit viszont szintén lehet a kormányról vezérelni, vagy a kardánalagúton trónoló tapipaddal is. A hangvezérlésről nem is beszélve.
Az MBUX rendszerrel ugyanis kedélyesen elbeszélgethetnek az utasok. A Hey Mercedes! felszólításra aktiválódik és még viccelődni is lehet vele. (Ha kérsz egy viccet, annyi a válasz, hogy bocs, de németek terveztek). Persze hasznos infókkal is szolgálhat, ha éhes, vagy szomjas vagy stb. Emellett a fényjáték az, ami még a színház része, hiszen 64 árnyalat közül lehet választani és az este megérkeztével egy „lézershow” veheti kezdetét az utastérben. Ilyenkor már azok a LED-fények is látszanak, amik nappal még rejtve voltak, parádés fényárba borítva a belteret.
De mi marad, ha vége a „színházi előadásnak”? Az 1,33 literes, turbós benzinmotor tisztességesen mozgatja az autót, de ennyi. Persze az átlagos közlekedéshez nem is kell ennél több. A csalókán 200-as modelljelölés 163 paripát rejt, 250 Nm társaságában, amit hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó továbbít az első kerekek felé. Mivel üzemmódválasztó is van az autóban lehet vele spórolósan vagy sportosan közlekedni, legalábbis elméletileg. A spórolás működik (már 1620-as fordulatnál rendelkezésre áll a maximális nyomaték, szóval nem pörög feleslegesen a motor), a sportosság már nem annyira, de ez leginkább a sebességváltón úszik el. Sok idő megy el a fokozatok közötti váltásra, legalábbis más kettős tengelykapcsolós váltókhoz képest, a hátramenetet pedig még komótosabban találja meg. Persze maguk a váltások nagyon finomak, nincs rántás, kényelmes az utazás a CLA Coupéval.

Az állítható lengéscsillapító 221 ezer forintért, szintén szerepet játszik a kényelmes közlekedésben, bár az AMG-csomagos modellt egy kicsit ültették is. Hátul multilink felfüggesztések gondoskodnak a kellemes gördülésről. Ezzel a futóművel a kanyartulajdonságai kimondottan sportosak a CLA-nak, annak ellenére, hogy fronthajtásos, élvezetes kanyarogni vele, nem tolja túlzottan az orrát az ívről kifelé, egyedül a már említett sebességváltó nem partner az élményautózásban. A színházi belépőért viszont mélyen a pénztárcába kell nyúlni. Az alap CLA Coupé 8,9 millió forintról indul, azonban a 200-asért már 10,4 millió forintot kérnek. Viszont ahhoz az elbűvölőséghez, amit a gazdagon felextrázott tesztautó nyújtott többek között a komoly biztonsági arzenállal, 16,8 millió forintot kell a márkakereskedésben hagyni.
Értékelés
Pozitív
Dizájn, hangulat, átlagos közlekedéshez megfelelő motor, kényelmes mégis sportos futómű
Negatív
Városban megugró fogyasztás, néhol zörgő műanyagok az utastérben, furcsán viselkedő duplakuplungos sebességváltó
Árak
Tesztmodell alapára
10 388 600 Ft (2019.09.18.)
Tesztautó ára
16 800 000 Ft (2019.09.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
122 kW (166 LE) 1620 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
Végsebesség:
229 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4688 mm
Szélesség:
1830 mm
Magasság:
1439 mm
Saját tömeg:
1325 kg
Össztömeg:
1935 kg
Tengelytáv:
2729 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
460 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
87-95 mm
Belmagasság hátul:
88 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
51-56 mm
Ülőlap hossza hátul:
48 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1420 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
490 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1820 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
520 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
250 Nm 5500 1/min-nél
Teljesítmény:
122 kW (166 LE) 1620 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
229 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
CO2-kibocsátás:
134-142 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
62 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?