Keleti kupék másfél millió forintig

Körkép: az égtáj, ahol a nap felkel, érdekes kupékat kínál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három vagy kétajtós japán csodákat kerestünk a használtautó-piacon, másfél millió forintig.


Néhány napja olyan kérdéssel fordult hozzám egy barátom, hogy keressek neki kétajtós, aránylag ritka autókat, megfizethető áron. Utóbbi kívánalomba szerintem a fenntarthatóság is beletartozik, így akadtam rá a felkelő nap országának és Dél-Korea autóiparának kupéira, amelyek a szerviztapasztalatok alapján, valószínűleg nem keserítik meg a tulajdonosaik életét.
Hirdetés

Honda Civic Coupe
Most már csak az amerikai piacon forgalmazzák a Civic kupé változatát, ám korábban jutott belőle az európai piacra is. Mit jelent a korábban? Az 1990-es évek közepére gondolok, bár néhány fiatalabb, USA-ból idetévedt példányt is láttam a hirdetések között. A Civic kupé jellegzetessége, hogy a lépcsőshátúhoz hasonló hátsót kapott, így jól megkülönböztethető a háromajtós, csapotthátú változatoktól. A hasznaltauto.hu felületén a hatodik generációból láttam elfogadhatónak tűnő példányokat egymillió forint alatt. Bár külön bekezdést nem szentelek neki, de az Accordból is létezett kupé és belőlük is található itthon néhány eladó példány a másfél millió forintos határ alatt.

Honda Prelude
Arra számítottam, Civic kupéból találok a legtöbbet, ám ha csak néhány példánnyal is, de a Prelude megelőzte. Az 1995 és 2001 közötti modellek mindegyike másfél millió forint alatt kelleti magát, bár a futásteljesítménye mindegyiknek jelentős. Ebben a típusban olyan érdekes megoldásokat is alkalmaztak, mint például a hátsókerék-kormányzás, amely idős korban visszaüthet. A ’90-es évek végi változatok megbízhatóságáról egyébként kevés panasz olvasható a szerviztapasztalatokat böngészve.

Honda CRX
Száguldó koporsóként is hivatkoztak az 1990-es évek elejének Honda CR-X modelljeire, ám hiába a riasztó gúnynév, élményautózáshoz egészen jó választás az 1,6 literes motorral kínált kis kupé. Kicsivel 500 ezer forint felett hirdetik őket, ennyiért persze már 200 000 km felett járnak futásteljesítményben. A fiatalabb példányok már egymillió forint felett várnak új gazdára, pedig köztük sem ritka a kétszázezret futott darab. A szerviztapasztalatok a CR-X esetében is meglepően kevés nyűgről szólnak, annak ellenére, hogy már nem mai csirke a típus.

Hyundai Coupe
Tökéletes választás a Hyundai Coupe is azok számára, akik olyan autót keresnek, amelyből kevés fog szembe jönni az utakon. Másfél millió forintból többnyire az 1996 és 2001 között gyártott első generációból nagyobb a kínálat, de akadnak második generációs példányok is. Az 1,6 literes és a kétliteres benzinmotorra is kevés panasz érkezik a tulajdonosoktól.

Mazda MX-3
A Mazda kínálatában az MX-előtagú modelleket kell keresni, ha kupéra vágyik a vásárló. A mindenki számára ismert MX-5 most nem játszik, hiszen az egy roadster, de ott az MX-3. Csak épp nagyon kevés példányt kínálnak eladásra. A négyüléses kompakt kupé 1992-ben érkezett a piacra és 1998-ig maradt gyártásban. 1600 és 1800 köbcentis változatokat kínálnak itthon eladásra, akár 200 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is. A vélemények alapján súlyos hibákra nem kell számítani ezeknél az autóknál (sem). Az 1987 és 1997 között gyártott MX-6, ahogy a nevéből is sejthető, a 626 kupé változata, ám ráakadni nem könnyű. Néha megjelenik egy-egy darab a kínálatban, aztán egy darabig eltűnik. Igazi kuriózum tehát, ha valakinek sikerül becserkészni.

Mazda RX-8
Igazi különlegesség a Mazda RX-8 is a Wankel-motorral, illetve a hátsó ajtóival. Így a kettő, illetve háromajtós halmazból kiszorul, de szerintem mégis itt a helye a listán. Persze a bolygódugattyús erőforrásról felemás hírek érkeznek. Miközben a korábbi tulajdonosok nagyon szeretik az RX-8-asukat, az 1,3 literes motorról rengeteg problémát megosztanak a különböző fórumokon. Másfél millió forint alatt még 200 000 kilométernél kevesebbet futott autókat is lehet találni.

Mitsubishi Eclipse
Szintén ritka látvány az utakon az Eclipse, valószínűleg azért is, mert jól szolgálják tulajdonosaikat és nem akarnak megválni tőle. A kopó alkatrészeken kívül többnyire problémamentes az autó. Másfél millió forintból a második és a harmadik generációs modelleket is meg lehet vásárolni. Utóbbiak futásteljesítménye természetesen jóval kisebb. A motorkínálatban a kétliteres, illetve 2,4 literes erőforrások a jellemzőek.

Nissan 100 NX
A Nissan palettáján az X-végződésű modellek tartoznak a „keleti kupé” csoportba, ám árban csak a 100 NX fér bele a másfél milliós keretbe. A 200 SX és a 300 ZX már más ligában játszik a Z-modellekről nem is beszélve. Sajnos a 100 NX is olyan, mint a Mazda MX-6. Néha feltűnik egy-egy példány a hirdetések között, de olykor el is tűnik a színről egy darabig.

Toyota Celica
Kedvelt kupé itthon a Toyota Celica. Található a kínálatban idősebb, ötödik generációs modell 1990-ből, de a modernebb, hetedik generációs példányokból is találni másfél millió forint alatt. A kettő között pedig ott a kereklámpás hatodik generáció, amely sokak nagy kedvence. A kínálat tehát szerteágazó, ez a futásteljesítményre is értendő. Kínálnak 200 000 km alatti, de 300 000 km felett futott autókat is. A kereklámpás és a hetedik generációs modellek hibalistája elég rövid. Szinte csak a kopó alkatrészek cseréjéről szükséges gondoskodni.

Első lélegzetvételre tehát ezek a keleti kupék jutottak eszembe, ám a kommentek között szívesen olvasom az ötleteiteket, hogy milyen modelleket javasolnátok. Illetve akár azt is, hogy Ti melyiket választanátok a felsoroltak közül!
Keleti kupék másfél millió forintig
Modell Motorok Évjárat Kilométeróra-állás Vételár
Honda Civic Coupe 1,5, 1,6, 1,7, benzin, 100-125 LE 1993-2004 145 000-320 000 km 450 000-1 200 000 Ft
Honda Prelude 1,8 2,0, 2,3, benzin, 105-160 LE 1985-2001 130 000-230 000 km 250 000-1 300 000 Ft
Honda CR-X 1,4, 1,6 benzin, 90-125 LE 1990-1997 170 000-280 000 km 400 000-1 350 000 Ft
Hyundai Coupe 1,6, 2,0, 2,7, benzin, 114-167 LE 1996-2006 115 000-280 000 km 400 000-1 500 000 Ft
Mazda MX-3 1,6, 1,8 benzin, 106-130 LE 1992-1998 150 000-250 000 km 350 000-750 000 Ft
Mazda RX-8 1,3 benzin, 231 LE 2004-2005 104 000-178 000 km 900 000-1 400 000 Ft
Mitsubishi Eclipse 2,0, 2,4, benzin, 140-150 LE 1995-2003 100 000-300 000 km 650 000-1 350 000 Ft
Nissan 100 NX 1,6 benzin, 90-101 LE 1993-1994 240 000-250 000 km 245 000-250 000 Ft
Toyota Celica 1,8, 2,0 benzin, 143-192 LE 1990-2004 115 000- 320 000 km 385 000 - 1 500 000 Ft
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?