Kellett neki a frissítés? Körbejártuk az új Corolla Crosst!

A frissített crossover mellett a Toyota új kombiját is megnéztük közelebbről

A Corolla Cross bemutatása óta sok víz lefolyt a Dunán, ezért nem meglepő, hogy hozzányúlt a Toyota. Testközelből megnéztük mi változott, de még a márka új kombiját is körbejárhattuk, íme!

A Toyota Belgiumban tartott "Multi Modell" eseményén a szóban forgó két típus, a Corolla Cross és a bZ4X Touring már nem tartogatott túl sok meglepetést, hiszen mindkettőt az azt megelőző hetekben bemutatták. Viszont általánosságban a gyártó által közölt fotókon a legtöbb esetben más benyomást kelt egy-egy autó, így ha már ott voltunk, ezeket is alaposan megnéztük. A Corolla Cross esetében érthető a ráncfelvarrás, hiszen életciklusának felénél jár az aktuális generáció, amely egyben az első is. A leglátványosabb módosítást a frontrészen eszközölték. Változott a fényszórók grafikája, amelyeket mostantól egy LED-es díszcsík köt össze,. A hűtőmaszk lamelláit méhsejtmintába rendezték, ezzel jobban belesimítva a típust a Toyota aktuális formanyelvébe. Ugyan apróságnak tűnik, mégis érdekes megfigyelni, hogyan változtak a feliratok a csomagtér-ajtón. A típusfelirat a rendszám fölé vándorolt, illetve a C-oszlop mellett is megtalálható. Ha már a hátsó traktusnál járunk, a lámpatesteket is meg kell említenem,  ezek megjelenését is átszabták, azonban messze nem olyan látványosan, mint elöl. A ráncfelvarrás legnagyobb újdonsága egyértelműen a Corolla Cross GR Sport megjelenése. A teljesítmény változatlan, viszont a hasmagasságot 1 centiméterrel lentebb engedték, valamint a sportosabb viselkedés érdekében a kormány- és futóművet áthangolták. Emellett a GR plakettekkel megtűzdelt kivitel megkapja a Sport üzemmódot is, amely eddig egyetlen Corolla Cross szoftverében sem volt benne, illetve a "hó" opcióval is bővül a menü - utóbbit mindegyik összkerékhajtású példány megkapja. A Corolla Cross új változatára már nem is kell sokat várni, hiszen már idén nyáron megjelenik a kereskedésekben, míg a GR Sport változat ősztől lesz elérhető. Emellett a bZ4X Touring is tiszteletét tette a rendezvényen. Hogy pontosan miben más, mint a SUV kivitel, arról korábban részletesebben is írtunk. A 4,83 méteres hosszával 14 centivel termetesebb mint a "sima" változat. Ennek köszönhetően a csomagtere jelentősen megnőtt, hiszen 452 liter helyett ebben kerek 600-zal lehet kalkulálni. A Belgiumban tartott eseményen megerősítették, hogy 2026 elején várhatóak az első példányok a kereskedésekbe. Magyar árlista még egyelőre nincs, de vélhetően nem kell már sokat várni rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?