Kémet szerződtetett a Williams Formula–1-es csapata

Visszaszivárgott a kém a Formula–1-be

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az a Mike Coughlan veszi át a Williams-csapat technikai irányítását, aki 2007-ben a McLaren kémbotrány egyik alakja volt, és 100 millió dolláros kárt okozott csapatának.

Meglepő bejelentést tett a Williams-csapat, amely az idén júniustól vezető mérnöknek szerződtette le Mike Coughlant, aki az elhíresült 2007-es kémbotrány óta nem dolgozott a Formula–1-ben.
Akkor Coughlan a McLaren mérnökeként több oldalas dokumentációt kapott a Ferrari mérnökétől, Nigel Stepney-től az olaszok versenyautójáról. A kémkedésért a McLarenre 100 millió dollár pénzbüntetést róttak ki, és ez az incidens vezetett a csapatvezető Ron Dennis távozásához is. (Bár ennek és a büntetés nagyságának is inkább politikai okai voltak, amelyek az FIA akkori elnöke, Max Mosley és Ron Dennis közötti nézeteltérésre vezethetők vissza.)
Coughlan ezek után nem volt túl népszerű alakja a Formula–1-nek, de műszaki tudását más területeken kiválóan hasznosította. Többek között dolgozott az amerikai Michael Waltrip Racingnek a NASCAR-sorozatban.
A Williams-csapat az idén hiába mutatott be radikálisan kompakt váltót és ezzel együtt a mezőny legkedvezőbb aerodinamikai kialakítású hátsó részét, az eredmények messze elmaradtak a várttól. Ezért nem volt meglepő, hogy a jelenlegi technikai igazgatónak, Sam Michaelnek, valamint a vezető aerodinamikai mérnöknek, Jon Tomlisonnak menniük kell az év végén.
Mike Coughlan azonban már júniusban csatlakozik a Williamshez, hogy minél hamarabb átvehesse a 2012-es autó fejlesztési munkáit.
„Mike (Coughlan) nagyszerű mérnök, aki hatalmas tapasztalattal rendelkezik a Formula–1-ben” – indokolta döntését Frank Williams csapatvezető. „2007-ben távozott a Formula–1-ből, mert olyan dolgot tett, amit belátott, hogy hiba volt és ezt megbánta. A kétéves eltiltása egy ideje már lejárt, és eltökélt szándéka, hogy újra bizonyítson.”
Coughlan valóban tapasztalt mérnök, aki még a legendás eredeti Team Lotusnál kezdett, majd a Tyrrellnél, a Ferrarinál, az Arrowsnál és a McLarennél is dolgozott. Kérdés, hogy meg tudja-e fordítani az alacsony költségvetéssel rendelkező Williams szerencsekerekét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?