A teszt során az új 308 rendesen meg volt pakolva, jól látható a terhelés mértéke a hátsó futómű helyzetéből (Fotók: Autoexpress)
Valószínűleg az új 308 is a PSA eVMP alapokon nyugszik, akárcsak a hamarosan érkező harmadik generációs 3008 crossover. Ez a platform a jelenlegi 308 EMP2 néven ismert padlólemezének nagymértékben átdolgozott változata, amely már képes lesz a Peugeot jelenleg fejlesztés alatt álló új, teljesen elektromos hajtásláncának befogadására is. Ha ez így van, akkor az új modell nem csak a Golfnak, de elektromos változatban az ID.3-nak is piaci alternatívájává válhatna, miközben a hagyományos motorok is 48 voltos mild hybrid hajtást kaphatnának.
A sziluett jól láthatóan hasonlít az elődmodellre, de a részletek terén egyértelmű, hogy rengeteg a változtatás (Fotó: Autoexpress)
A PSA már korábban megerősítette, hogy az eVMP padlólemez alkalmas lehet akár 650 kilométernyi tisztán elektromos hatótáv elérésére, első- és összkerékhajtás alkalmazására, valamit 60 és 100 kilowattóra közötti akkucsomagok befogadására is. Szinte biztos továbbá, hogy feltűnik majd a kínálatban az e-206 kisautótól az e-Expert kishaszonjárműig az összes PSA elektromos termékből jól ismert elsőkerék-meghajtású, 134 lóerős tisztán elektromos hajtáslánc, bár ez valószínűleg csak a belépő elektromos modell lesz.A kinézetről az álcának köszönhetően egyelőre még nem sok biztos infó derül ki, de a képek alapján a sziluett hasonló marad, a Peugeot új dizájnelemei pedig egytől egyig megjelennek majd a harmadik generációs 308-ason. Ilyenek például az új fényszórók, a vadabb hűtőrács és a csomagtérajtó teljes szélességén átívelő egybefüggő hátsó lámpa.
A belső remélhetőleg csak a jó dolgokat tartja meg az új 208 hagyományaiból, nekem személy szerint a zongoralakk intenzív felhasználása például a mellőzendő kategóriába esik. (Fotó: Autoexpress)
A szintén csak takarók alatt fotózott műszerfal egyértelműen az új 208 stílusirányzatát követi majd, amelynek része a 3D-s digitális műszeregység, a 10 colos átmérőjű központi kijelző és a kisautóból ismerők klímapanel is.
Itt egyedül a kormányból lehet új információt levonni, mégpedig hogy vélhetően logót vált a márka a Fiattal való egyesülést követően. VAG-hasonlattal élve ez lehet majd az új “A3”, a Fiat Tipo utóda a “Golf”, a Citroën C4 a “León”, az Astra pedig az “Octavia”.