Kémfotókon a Ferrari 812 még erősebb, hamarosan érkező változata

Szemet gyönyörködtető Ferrari prototípusokat kaptak lencsevégre Maranellóban

Vitán felüli, hogy a Ferrari 812 a ma kapható egyik, ha nem a legérzékibb szupersportautó. Az Euro normáknak hála nem egyszerű életben tartani egy ilyen V12-es modellt, de a Ferrari már teszteli a típus még morcosabb változatát, melyről készült pár fotó.

Nemrégiben jelentette be a Ferrari, hogy a négyszemélyes túrakupéjuk, a GTC4 Lusso gyártását befejezik, mi több, már rendeléseket sem vesznek fel a modellre. Személy szerint engem igencsak szíven ütött a hír, hiszen egy igazán karakteres és egyedi sportgép volt a GTC4, még a luxus sportautók világában is. Már csak a motorja megért volna egy misét, hiszen valami gyönyörű orgánummal tudott benne ordítani a 6,5 literes szívó 12 hengeres erőforrás. Ugyanezen remekmű kicsit átdolgozott változata teljesít szolgálatot a 812-ben is, ezért a GTC4 Lusso kivezetése után sokan azt jósolták, hogy már ennek a modellnek is meg vannak számolva a napjai. Nos, hál' Istennek nem lett igazuk!
Hirdetés
Alig egy hete kaptak lencsevégre nem egy, hanem rögtön két szolidan elmaszkírozott 812-es Ferrarit. Első ránézésre látni, hogy változtattak az első, illetve a hátsó lökhárítójukon, valamint egyéb aerodinamikai elemeken is. Azonban ha közelebbről megfigyeljük a képeket, akkor kiszúrhatjuk, hogy az „AT01” végű rendszámtáblát hordozó Ferrarinak az első sárvédőjére igen nagy mennyiségben tettek egyszerű ragasztószalagot, ami alatt egy vastag sárga kábel fut be a motortérből a kabinba. Ez, pedig arra utal, hogy a Ferrari már a forgalomban teszteli és figyeli a gépháztető alatt megbúvó továbbfejlesztett erőművet. Kérdés, hogy egyáltalán hova lehet még továbbfejleszteni a 812 Superfast alapból is 789 lóerős V12-es erőforrását. Azonban a kérdésre a Ferrari már minden bizonnyal tudja a választ. Az pedig, hogy az átdolgozott motor 800 lóerő felett fog teljesíteni, csak egy óvatos becslés, hiszen a pletykák szerint a lencsevégre kapott 812-esek a GTO változatok lehetnek. Amennyiben ezek tényleg a Gran Turismo Omologato (GTO) verzió prototípusai, akkor számítanunk kell arra, hogy - mint ahogy az az 599 GTO esetében is történt - igencsak limitált darabszámban lesznek majd megvásárolhatóak. Cserébe a szerencsés tulajok a világ egyik legerősebb orrmotoros autóját tudhatják majd magukénak, mely valószínűleg könnyebb, valamint sokkal drágább is lesz a "sima" 812-eseknél. Ha minden igaz, akkor a hivatalos bemutatóra sem kell már sokat várnunk, hiszen a Ferrari megígérte, hogy koronavírus járvány ide vagy oda, ők még idén két új modellt bemutatnak. A másik új Ferrari szerepében, valószínűleg az SF90 Stradale Spidert láthatjuk majd, habár róla még nem készültek ilyen kedvcsináló fényképek, sajnos. Mindenestere annyi bizonyos, hogy az elkövetkező hónapokban is lesz miben gyönyörködnünk a Ferrari háza táján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?