Kémfotókon a Maserati új SUV-ja, még idén megérkezik

A Porsche Macant veszi majd célkeresztbe a Maserati Grecale, megérkeztek az első kémfotók

Az Alfa Romeo Stelvio alapjain a Maserati is piacra dob egy, a Levanténál kisebb SUV-ot, ebből készül majd a tervek szerint a márka első elektromos modellje is.

Kemény szelek fújnak a Maseratinál, több értelemben is. Egyrészt évek óta nehézkesen működik a gyártó, bár a minőségbeli problémákat az utóbbi időben frissített változatokkal orvosolni tudták, ráléptek az elektromos autózás útjára is első hibrid modelljükkel a Ghibli személyében, és még egy új szupersportkocsit is villantottak, tehát kilábalni látszanak a kellemetlen helyzetből. Másrészt viszont azért is, mert több modelljük is nevezetes szelek után kapta nevét, ez alól pedig nem kivétel következő újdonságuk, a Grecale sem: így hívják a Mediterrán-tenger vidékén uralkodó északkeletről fújó légmozgást.
Hirdetés
A Maserati Modenában, a Viale Ciro Menottin lévő legendás gyára előtt fotózta le a Grecale prototípusának álcázott változatát. Vagy a fotós volt amatőr, vagy még titkolózni szeretne a gyártó, mert sajnos a képek elmosódottak - de legalább a tervek szerint néhány hónapon belül teljes pompájában leleplezik majd az új SUV-t. A fotókat a Maserati saját alkalmazottai kapták meg első körben, amiket megoszthattak a világgal a különböző közösségi oldalakon. A Grecale a Levanténél kisebb lesz, legfőbb riválisa a Porsche Macan lehet majd, de a későbbiekben akár a Lotus tervezett SUV-ja is ebben a kategóriában versenyezhet, bár annak konkrét méretei egyelőre nem ismertek. A Grecale az Alfa Romeo Stelvio alapjaira épülhet a Carscoops értesülései alapján, bár annál valószínűleg valamivel kisebb lesz (a Stelvio a Porsche Macan és Cayenne közötti méretosztályban helyezkedik el). Esélyes az is, hogy a Stelvio alapváltozatában dolgozó kétliteres, turbós négyhengeres is átkerül a Grecale-ba, mint ahogy a Macan alapverzióját is egy négyhengeres erőforrás hajtja. A nemrég bemutatott hibrid Ghibliben is négyhengeres motor van, tehát nem ez lesz az első modell a Maserati modern történetében egy ilyen kis blokkal, viszont ez lehet majd az első modell a gyártótól, ami teljesen elektromos verziót is kap. Idővel mindenre fény derül majd, a prototípust még aszfalton és földúton tesztelik, illetve a Stelviót is gyártó üzemben végrehajtanak egy 800 millió eurós beruházást, hogy felkészítsék a Grecale gyártására. Addig csak a túl sok részletet fel nem fedő fotókkal kell beérnünk, bár a hátsó fényszóróból annyi azért látszik, hogy a nemrég frissített Ghibli lefelé ívelő csíklámpáját kapja meg, ami az ikonikus, 2000-es évek eleji 3200 GT hátsó lámpáját idézi meg (mondjuk hasonlít ez a jelenlegi Toyota Corolla hátsójára is, de tény, hogy a 3200 GT volt korábban). Kíváncsian várjuk az új Maseratit, remélhetőleg folytatja a márka szépen lassan felfelé ívelő pályáját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?