Kérem, tartsa! Az áramot! Ezért frissül a Chevrolet Volt

Megvan az Év Autója cím, jöhet az első frissítés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idén Európában az Opel Ampera mellett Év Autójának választott Chevrolet Volt amerikai kiadása minimális mértékben, de fontos funkcióval frissül.

A mai, sorozatgyártásból 2010 óta kapható verzióra igencsak hasonlító Chevrolet Volt koncepciómodell 2007-ben, azaz bő 5 évvel ezelőtt jelent meg először.
A tavaly testvérmodelljével, az Opel Amperával együtt Európában is bevezetett, s Év Autójának is választott kiterjesztett hatótávú hibrid amerikai verziója hamarosan megújul az autoblog.com információi szerint. Legfontosabb újdonsága az egyre több új autóban, többek között az Opel számos modelljében is elérhető sávelhagyásra figyelmeztetés lesz, valamint megkapja az Ampera által már kínált, az elektromos üzemet kiiktató, az akkutöltés megőrzését szolgáló Hold-charge módot. Ennek haszna, hogy a sofőr be tudja állítani, hogy autópályán például egyáltalán ne dolgozzon a villanymotor, s az akkumulátor töltése maradjon meg, esetleg még gyarapodjon is, hogy mire az autóval a városba érnek, ott tényleg emissziómentesen üzemelhessen.
Hirdetés
Az utóbbi hasznos újdonságokon kívül lesz külső ismertetőjele is a 2013-as modellévű, ma még fokozottan a jövőt jelentő Voltnak: teteje és csomagtérajtaja már nem fekete, hanem a karosszéria többi elemével egyező színű lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 00:30
    Permalink

    “az elektromos üzemet kiiktató, az akkutöltés megőrzését szolgáló Hold-charge módot. Ennek haszna, hogy a sofőr be tudja állítani, hogy autópályán például egyáltalán ne dolgozzon a villanymotor”

    Ilyen üzemmód nincs. A hold üzemmód egyszerűen átkapcsolja a vezérlést charge-sustaining módba, azaz a rendszer a pillanatnyi akkumulátor töltöttségi szintet próbálja tartani, még akkor is ha az még nem érte el azt a szintet amikor ez automatikusan is megvalósulna.
    Azt pedig hogy a villanymotor egyáltalán ne dolgozzon a Volt/Amperában egyedül úgy lehet elérni, ha a jármű áll.

Vélemény, hozzászólás?