Készül a GR Prius? Mutatjuk a részleteket!

Sportmodellt faragnának a Toyotánál az új Priusból?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Prius GRMN néven érkezhet a gyári sportváltozata annak, amiből egykor úgy hittük, hogy nem lehet sportos modellt faragni. Az ikonikus hibrid azonban a generációváltással új szintre emelkedett, így lényegében újraírta a saját történetét és megítélését.

A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius a valaha volt legerősebb és leggyorsabb. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a 6,8 másodperces gyorsulási értéke is csak fél másodperccel rosszabb. Ezért az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a pletykák szerint a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Ez nem összekeverendő a képeken is látható optikai tuningcsomaggal, ami már korábban elkészült, mert állítólag a mű a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing.
Hirdetés
A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével. Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött. A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is javítani fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékek és feszesebbre hangolják a futóművét is, hogy élénkebb vezethetőség is társuljon a jobb gyorsuláshoz. Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, amelyben fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk. Ha valóban megvalósul, valamikor 2023 vége és 2024 második negyedéve között jelenhet meg a piacon a Prius GRMN, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben kapnunk kell majd valamilyen hivatalos megerősítést az érkezéséről. Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?