Minden idők legdrágábban gazdát cserélő autója évről évre a 250 GTO, a Ferrari most bukhatja a forma jogait
A formatervek levédetésével kapcsolatban van egy olyan szabály az EUIPO-nál, hogy a levédetéstÅ‘l számÃtott 5 éven belül fel is kell használni a levédetett vonalakat. Ebbe bukhat most bele a Ferrari, miután a világ legdrágább autójaként a köztudatban szereplÅ‘ 250 GTO formáját legutoljára 2008-ban védették le, de azóta egyetlen új autón sem használták fel. A szabály szerint ezután a formát más is levédetheti és fel is használhatja, amire persze van is nagyon esélyes pályázó.
Az Ares Design már évekkel ezelÅ‘tt szerette volna felhasználni a 250 GTO jellegzetes stÃlusjegyeit, ám a Ferrari ezt nem hagyta. Most úgy tűnik, hogy az Ares jogászainak sikerült megfogni a Ferrarit az EUIPO szabályzata alapján és egyelÅ‘re nagyon úgy néz ki, hogy valódi autón a Ferrari már nem használhatja legértékesebb autójának vonalait. Az Ares korábbi tervei alapján a 812 Superfast modellnek adtak volna teljesen új külsÅ‘t, modern formában megalkotva a klasszikus 250 GTO-t. Ezzel nem csak egy, de két tüskét is szúrnának a Ferrari szÃvébe, miután a márkánál azt sem viselik el, ha valaki jelentÅ‘sen hozzányúl az autójukhoz olyan módon, amitÅ‘l megváltozik a karaktere. Ha a per lezárul, onnantól kezdve a Ferrari csak a modellek és makettek formáján tarthatja rajta a kezét.
Az Ares Design évek óta megépÃtené a 250 GT új változatát, most jó esélyük van rá