Készült egy vadonatúj léghűtéses Porsche 911
Miden egyes részlete új ennek a Porsche 911 993-nak, a gyárban készült
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szép látni, hogy a Porsche nem akarja maga mögött hagyni a múltat, büszkék arra, amin keresztülmentek, így a léghűtéses boxermotorra is ikonként tekintenek házon belül. Így emlékeznek rá.
Egyetlen példányban készült el ez a 993-as Porsche, lényegében mindene új, teljesen új alvázszámot is kapott
Nagy a buli idén a Porschénél, 70 éves a márka, aminek tiszteletére még fővárosunkban, a Budavári Palotában is kiraktak egy tisztességes méretű 70-es számot[/url] Porsche modellekből. A Porsche Classic műhelye viszont ennél komolyabban veszi a megemlékezést, újragyártottak egy modellt, a szó legszorosabb értelemében. Az alany egy 993-as széria, ráadásul egy Turbo, az utolsó léghűtéses, felöltött boxermotorral. A karosszériát újragyártani nem tudták, így annak alapjául egy felújítandó 993-as szolgált, melyet az utolsó csavarig szétszedtek és a Porsche zuffenhauseni gyártósorán galvanizálták és fényezték, ugyanúgy, ahogy a legújabb modelleket.
Kézi munkával alakították ki az utasteret, a karosszériát a Porsche gyárban galvanizálták, majd a Porsche Classicsnél fényezték
Kézzel gyártották le és szerelték össze, motorja az eredeti széria 3,6 literes turbós léghűtéses boxere
Több, mint felújítás, bár az alapot egy régi 993 szolgáltatta, az új, Project Gold fedőnév alatt futó építéssel teljesen egyedi alvázszámot kapott, ami éppen egyel azutáni, mint a legutolsó elkészült 993-as 911-esé. Minden alkatrészből újat kapott, és amit csak lehetett, azt a Porsche Classicsnél készítettek hozzá. Az arany fényezéshez passzoló utasteret kreáltak, az alap fekete bőrt kézi munkával arany cérnával varrták. A teljes csomagteret is kibélelték a nemes anyaggal, ahogy a komplett kormányt és a műszerfalat is. A felniket lézerrel gravírozták, a motor pedig egy korabeli 3,6 literes léghűtéses turbós boxermotor. Csak és kizárólag egyetlen darab készült belőle a Porsche 70. születésnapjának tiszteletére, de soha nem kerülhet forgalomba, nem kaphat rendszámot, hiszen nem tudja az aktuális emissziós normákat. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem lehet megvásárolni, október 27-én Atlantában egy árverésen a legmagasabb licit fogja vinni és egy gyűjtemény része lehet.
18 hónapig tartott az építés, elárverezik, de sosem kaphat rendszámot, csak kiállítási darab lehet