Hirdetés

Két centivel nagyobb a cseheké

Skoda Citigo, így mondják csehül a Volkswagen up!-ot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre Skoda emblémával, Citigo modellnévvel is piacra lép a Volkswagen up! - a különbségek minimálisak.

Balra a Skoda Citigo, jobbra a Volkswagen up!, a különbségek szinte modellváltásnyiak. Már most ki lehet találni, hogy a két miniautó közül a cseheké lesz a praktikusabb

Módosítottak a karosszérialemezek présgépein is, hiszen az oldalfal hátul eltérő a Citigo és az up! esetében

Köztudott, hogy a Volkswagen Polo és a Skoda Fabia azonos alapokra épül, habár kisautóit a VW-konszern minél jobban igyekszik elkülöníteni. Most azonban a miniautó up! és a vadonatúj cseh csöppség, azaz a Citigo néven érkező háromajtós között nagyjából olyan erős az azonosság, mint a SEAT Alhambra és a Volkswagen Sharan között. Magyarán a két kisautó szinte csak emblémáival és persze lökhárítóival, fényszóróival különbözik. Annak érdekében, hogy oldalról se lehessen őket összetéveszteni, a Citigo több üvegfelületet kapott, mint az up!. A méretek közül egyedül az 1,48 méteres magasság azonos, ám a Citigo 3,56 méteres hosszával 2, 1,65 m-es szélességével 1 cm-rel nagyobb az up!-nál. Az átemblémázás során (érthető módon) sem a 2,48 m-es tengelytáv, sem a négyüléses utastér mögötti 251-951 literes csomagtér nem módosult.

A műszaki alapok természetesen azonosak, azaz a Citigo is az up!-pal érkezett 1,0 literes, háromhengeres benzinmotort kapja, alapesetben 60, turbóval 75 lóerővel. Utóbbi nem csak izmosabb, 4,2 l/100 km vegyes fogyasztási értékével takarékosabb és 99 g/km szén-dioxid emissziójával tisztább üzemű is, mint a belépőverzió.

A Citigo az up!-pal lényegében egy időben, jövő év elején lép piacra és a két újdonság együtt kínálja majd a ma még a kisautók körében is ismeretlen, 30 km/óra alatt állóra fékező városi koccanásgátló-rendszert.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?