Két év múlva dobják piacra a Renault Zoe Preview-n alapuló kisautót

Zoe Preview, a wellness Renault Clio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilencven százalékban úgy fog kinézni a Renault 2012-ben piacra kerülő kisautója, mint a Zoe Preview tanulmány.

Clio-méretű autó, amely már az új márkaarculatot viseli az orrán, és kilencven százalékban azonos azzal az elektromos kisautóval, amelynek forgalmazását 2012-ben kezdik meg. Ezek után már nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy kitaláljuk: a népszerű Clio kisautó következő generációja – és annak teljesen elektromos változata – lesz majd két év múlva az az autó, amely a most bemutatott Zoe Preview tanulmány alapján készül. Néhány dologról azonban le kell majd mondani, nem valószínű, hogy wellness-autóként dobják majd piacra a végleges változatot. A tanulmány esetén hidratálja az utasok bőrét a légkondicionáló, a szagosító berendezés attól függően, hogy a csúcsforgalomban – nyugtató – vagy épp éjjel – felpörgető – illatot kever a befújt levegőbe, természetesen a légminőségre figyelő szenzor belső keringtetésre kapcsol, ha nagyon szennyezett levegőt érzékel. Ezen kívül még fényterápiával is igyekszik a kedvünkben járni az autó.
A Zoe Preview ezen kívül is figyelemre méltó, 4086 mm hosszú, 1788 mm széles és 1540 mm magas karosszériája a kisautó-alsó középkategória mezsgyéjén egyensúlyoz, a 2575 mm-es tengelytávolság például inkább a kompaktok közé sorolja. A tágas utastéren kívül még 292 literes csomagtérnek is jutott hely, ami annak tekintetében különösen figyelemreméltó, hogy a tanulmány esetén nagy méretű akkumulátort is el kellett még helyezni a kocsi alján. Utóbbiból semmit nem érzékelnek az utasok, egyedül a sofőr sejtheti a valóságot, hiszen az 1392 kg-os saját tömeg azért érezhető a menettulajdonságokon.
Az óriás-kisautó mozgatását egy 80 lóerő/222 Nm csúcsteljesítményű elektromotorra bízták, amely 8,1 másodperc alatt képes 100 km/h-s sebességre gyorsítani az autót, és elektronikusan korlátozott 135 km/h végsebességet tesz elérhetővé. A hatótávolságot már nem árulták el, csak annyit, hogy a külön az autóhoz kifejlesztett 205/45 R 19-es Michelin abroncsok nagyban megnövelik az egy feltöltéssel megtehető távolságot. A lítium-ion akkumulátort három módon lehet tölteni, normál konnektorról 6-8 óra alatt végzünk, gyors töltővel 10 perc alatt hatvan km megtételére elég energiát tudunk vételezni, fél óra alatt 80 százalékra tudjuk tölteni a telepet. Ahol lehetőség van rá, pár perc alatt ki is cserélhető az akkumulátor egy teljesen feltöltött egységre.
Ma még nem tudjuk, 2012-ben hogy állunk majd válság-ügyileg, és mekkorát fejlődik az akkumulátor-technológia, de az biztos, hogy a Zoe Preview már most nagyon versenyképesnek ígérkezik. A Renault többi elektromos autójához hasonlóan az autó vételárán felül csak lízingeli az ember az akkumulátort, azaz mindegy, milyen konstrukcióban vásárolja majd meg az ember az autót, nem menekül a havi részletfizetéstől. A Clio várhatóan nem pontosan úgy fog kinézni két év múlva, mint a Zoe Preview, hiszen annak orrán a légbeömlő nyílásoknak is kell majd helyet találni. Ennek ellenére az is izgalmasnak ígérkezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?