Két hét múlva debütál, most az alapját ecsetelik: új Volvo XC90

Moduláris padlólemezen, Thor kalapácsát mintázó menetfénnyel jön az új Volvo XC90

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

E hó végén debütál az új Volvo XC90, addig pedig moduláris padlólemezéről adott ki infókat, kalapácsos orrát mutatja a Volvo.

Nem új hír, hogy jön a rekord hosszú időn át gyártott első generáció után az új Volvo XC90, ahogyan az sem, hogy moduláris padlólemezen érkezik, de most, a hivatalos leleplezés előtt két héttel kiadott némi információt új "bázisáról" a Volvo. Az SPA (Scalable Product Architecture) padló elsőként az új XC90-essel érkezik, de idővel az összes Volvo erre fog épülni. Alkatrészeinek 90 százaléka új, és naná, hogy nem csupán egyszerűbb tervezhetőséget, hanem tömegcsökkentést is hoz.
Hirdetés
Tágasabb utasteret, jobb vezethetőséget ígér továbbá, és a Volvótól eddig sem idegen világújdonságnak számító biztonsági megoldásoknak is teret ad. Hogy pontosan mik lesznek ezek, arról egyelőre nincs információ, Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési alelnöke azonban nem felejtette el méltatni az új architektúrát: „Az SPA variálható padlólemez-rendszer és az XC90 egyértelmű bizonyítéka a „Volvót a Volvótól” stratégiánknak. Az XC90 a fényűző tér, a sokoldalúság, a hatékonyság és a biztonság egyedülálló kombinációját képviseli, amely a 2002-ben megjelent előd XC90-hez hasonlóan új dimenziót visz majd a sport-szabadidőautók szegmensébe.”
Az SPA variálható padlólemez-rendszer ugyanakkor a formatervezők számára is üdvös, ugyanis érkezésével megszűnnek az olyan korábbi formatervezési korlátok, mint a tengelytáv, a túlnyúlás, a jármű és az orr magassága. „Mindez nagyobb szabadságot ad nekünk, hogy magabiztos külsejű, dinamikus arányokkal és megkülönböztető design jegyekkel rendelkező autókat tervezzünk. A három legutóbbi koncepcióautónk már megmutatta ezeket a lehetőségeket. Bár hozzájuk képest a vadonatúj XC90 teljesen másfajta autó, két hét múlva, a leleplezéskor mégis azonnal felismerhető lesz rokonságuk” – mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Car Group formatervezési alelnöke.
Az új XC90 is a korábbinál mélyebb súlyponttal, jobb súlyelosztással érkezik, s az már most tudható, hogy harmadik üléssorában is csúsztathatóak lesznek a 170 centiméteres testmagasságig tökéletes kényelműnek mondott ülések. A fejlesztők kompromisszum nélküli sport-szabadidőautót ígérnek. Motorpalettájáról annyit lehet tudni, hogy 2,0 literes Drive-E stop-start elektronikás turbódízelek adják majd a kínálat alapját, s vélhetően az eladások javát. Ezek többféle turbófeltöltéssel és teljesítményszinttel, kézi és automata váltóval egyaránt elérhetőek lesznek. A paletta csúcsán az XC90 Twin Engine áll majd, szintén kétliteres négyhengeres, turbó és kompresszor feltöltésű benzines és elektromos motorral. E verzió 400 lóerős összteljesítményt és 60 g/km CO2 emissziót fog tudni; az SPA variálható padlólemez-rendszernek köszönhetően az utastér vagy a csomagtér csökkentése nélkül kerül bele a villanymotor és a hozzá tartozó akkumulátor.
Az új moduláris padlólemez iparági haszna, hogy a különböző Volvo-modellek azonos modulokból, illesztőegységekből, variálható rendszerekből és alkatrészekből épülhetnek fel a jövőben. A 60-as modell sorozattól felfelé valamennyi autó ugyanazon a gyártósoron készülhet majd. Persze majd csak akkor, ha a Volvo összes 60-as sorozattól felfelé lévő modellje is az új SPA padlólemezre épül majd. Egyelőre azonban csak a két hét múlva debütáló, most még csak "Thor kalapácsos", azaz a mennydörgés északi istenének kalapácsát mintázó menetfényű orrának részletével és vázrajzaival ismert új XC90 lesz ilyen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?