Hirdetés

Kettős Porsche győzelem a Nürburgringi 6 óráson

Minden Porsche dobogón a hazai futamukon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy újabb Le Mans-i győzelem után is sikerrel folytatta FIA WEC szereplését a Porsche LMP1 csapata. Továbbra is vezetik a tabellát.

Nehéz 6 óra után aratott kettős győzelmet otthonában a Porsche csapat, méghozzá az LMP1 csúcskategóriában

A FIA WEC Hosszútávú Világbajnokság Németországban is bebizonyította, hogy bár 6 óráig tart náluk egy sprint futam, végig izgalmasabb tud lenni, mint a csúcsnak mondott bajnokságok. Hiába hosszútávú versenyzés, ez már az a szint, ahol nem hibázhatnak, mindig a 100%-on kell autózniuk. Noha ezt nehéz elhinni, hiszen mindig azt halljuk az endurance pilótáktól, hogy tudni kell akár 85-90-95%-on autózni sok ideig, az autót is kímélve, hogy a végén jó eredményt érjenek el. Ám egy Forma-1-es költségvetéssel és annál is jóval komolyabb technikákkal dolgozó csapatnál, azok autóinál, ez másképp működik, ezt a Porsche LMP és GT vezére is megerősítette.

Egy Toyota kiesésével máris közelebb került a győzelemhez a Porsche, azonban így is két nagy csata zajlott a két hibridmágus között

Esővel indult a nap a Nürburgringen, azonban hamar javulni kezdtek a körülmények. Jó szokásuk szerint először a célegyenesben sorakoztak fel a versenyautók, csakúgy, mint a régi szép időkben, majd pontban 13:00-kor száraz pályán lódult meg a rajtvonalat átlépve több ezer lóerő. Még a felvezető körön megadta magát a gyári japán alakulat egyik autója, Sebastien Buemivel a volán mögött, így a Toyota máris kedvezőtlenebb feltételekkel vágott neki a viadalnak. Másik LMP1 prototípusuk még az élen rajtolt, ám nem kellett sok idő, hogy az első Porsche átvegye a vezetést, majd csapattársa is kövesse. Olyan szinten szoros volt a verseny, hogy 150 kör után és másfél órával a verseny vége előtt is mindössze 6 másodperc volt az első két helyen autózó Porsche között. Élőben követve jól látszott, hogy minden egyes körben ugyanakkora közöttük a távolság, ami az autósportban elég elképesztő dolog.

Hirdetés

Az időmérőn mutatott nagyszerű kezdés után végül alulmaradt a GT csapat az olaszokkal szemben, azonban így is dobogón végzett mindkét autójuk

Végül LMP1-ben Timo Bernhard, Brendon Hartley és Earl Bamber triója bizonyult a legjobbnak, ezzel a Porsche 919 Hybrid 15. futamgyőzelmét szerezték 2014-es debütálása óta. Másodikként az 1-es rajtszámú Porschét intették le. A LMGTE PRO mezőnyben végül az AF Corse Ferrarija látta meg először a kockás zászlót, ám a Porsche GT Team mindkét autója is ott tudott lenni a dobogón. Különösen fontos volt a Porsche számára a Nürburgringi 6 órás, hiszen az egyetlen hazai futamuk a naptárban, a német rajongók pedig állítólag ki voltak éhezve valami élvonalbeli autósportra, hiszen a Forma-1 nem látogat el 2017-ben hozzájuk. Így a Porsche Le Mans után folytatni tudta sikerszériáját, ezzel értékes pontokat szerezve és még közelebb kerülve a Toyotához. Az egyéni pontállást továbbra is vezetik. A nyári szünet után, szeptember 3-án, Mexikóban folytatódik a Hosszútávú Világbajnokság.

Mint a győztes katonák, úgy jöttek le a pályáról 6 óra után a már koszos versenyautók, bár ez a fajta kosz kifejezetten vonzó egy autón

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?