Kétütemű kéthengeres dÃzelmotort mutatott be a Renault
A Renault kétütemű kéthengeres dÃzelmotorral rukkolt elÅ‘
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault technikai konferenciáján egy sor olyan új technológiát mutattak be, amely a jövő szempontjából meghatározó lehet az autógyártásban.
GÅ‘zerÅ‘vel dolgozik a mind hatékonyabb hajtásláncokon a Renault. Technikai erÅ‘demonstrációján elsÅ‘ként egy új villanymotort mutatott be, amelyet egy teljesen önálló zárt házba épÃtettek be. Ezzel a korábban használtakhoz képest kb. 10 százalékos méretcsökkenést értek el. A teljesÃtménye 88 lóerÅ‘ és 220 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik.
A francia autógyártó szintén kiemelte a háromhengeres turbós benzin/LPG üzemű motorját, mellyel elvileg mintegy 25 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Ehhez természetesen hozzájárul a start/stop és a fékenergia visszanyerő rendszer, továbbá az ECO mód és a kettős üzemanyag-technológia.
A fejlesztések másik fénypontja a HYDIVU (Hybrid Diesel for LCVs, azaz hibrid dÃzel a kis haszonjárművek részére) prototÃpus, amely egy twin-turbós dCi 165 Energy dÃzelmotor mellett egy 48 voltos indÃtómotort és egy váltakozó áramú generátort is tartalmaz. Ez csökkenti a motor terhelését, és szükség esetén többletnyomatékot biztosÃt. A konstrukció rendelkezik egy downspeedingnek nevezett rendszerrel, amely a hosszabb áttételnek köszönhetÅ‘en csökkenti a motor fordulatszámát.
Végül de nem utolsósorban szintén bemutattak egy igazi érdekességet, amely nem más, mint egy turbófeltöltÅ‘vel és egy kompresszorral ellátott kéthengeres kétütemű dÃzelmotor. TeljesÃtménye 48-68 lóerÅ‘ közötti, forgatónyomatéka pedig 112-145 Nm között mozog. A motor nagyon hatékony, a Renault szerint viszont tovább kell növelni a teljesÃtményét, mielÅ‘tt sorozatgyártásba kerülne a kisebb modellekben, például a szÃvó benzinessel torkosnak mutatkozott harmadik generációs Twingóban.
A funyirom is kethengeres, ur istem hova “fejlodik” a Francia autogyartas. Ennyire nem tudnak Europaban fentartani egy normalis autot ilyen bakogo kismotorokat akarnak beszerelni mar lassan minden jarmube.
Lássuk azt a 2 hengeres kétütemű Diesel motort.