A weboldalunk külső szolgáltatója karbantartási munkálatokat végez szerverein július 25 23:30 és július 26 06:00 óra között. A karbantartás érintheti az oldal szolgáltatásait és elérhetőségét ez idő alatt. Megértésüket köszönjük!

Kevesebb lesz a baleset, drágulnak majd az autók

Kötelező lehet a vészfékező rendszer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában az új közepes és nagy haszonjárműveket már jövő novembertől automata vészfékező rendszerrel kell felszerelni. A szigorítás a személyautókat is érintheti.

Néhány autógyártó már most is forgalmaz olyan kocsikat, amelyek koccanásgátlóval vagy másképp fogalmazva automata vészfékező (ütközésmegelőző, baleset-elkerülő, ráfutásgátló, vezetőtámogató) rendszerrel szereltek - opcióként vagy akár szériafelszerelésként. Az EU illetékeseinek döntése nyomán 2013 novemberétől Európában nem adható ki új típusbizonyítvány az ezen radaros-kamerás sofőrsegédet nélkülöző N2, N3, és N4 kategóriás közepes és nagy haszonjárművekre, 2016-tól pedig a korábban típusbizonyítványt kapottak sem lesznek forgalomba helyezhetőek, kivétel a pneumatikus hátsó futóművel szereltek, azok ugyanis egészen 2018-ig eladhatók lesznek nélküle.
A ráfutásgátló úgy működik, hogy ha az előttünk haladó hirtelen lelassul, autónk helyettünk-előttünk, az emberi reakcióidőnél gyorsabban fékez, s ezzel megakadályozza vagy legalábbis tompítja az ütközést. Tanulmányok szerint az Autonomous Emergency Braking (AEB) alapfelszereltségként elterjedése közel harmadával csökkenthetné a ráfutásos balesetek számát, kevesebb dugó is alakulna ki, arról ugyanakkor nem szólnak, hogy minden bizonnyal drágítanák is az autókat, illetve teherautókat. A Euro NCAP jelezte, hogy személyautóknál már 2014-től a hőn áhított 5 csillagos törésteszt egyik feltétele lesz a rendszer megléte.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    valamint ezt úgy is moderálják, de:

    de beveheted azt amit a ló himbál,és örülhetsz annak hogy szétbaszod az ide kommenteket író emberek véleményeit.
    És most annak még jobban örülni fogsz hogy hagyom ezt a tetves oldalt a picsába, mert ahol ilyen embernek megengedik hogy büntetlenül létezzen, az egy kalap szar…

    Ezúton kérném az oldal szerkesztőit hogy a regisztrációm töröljék!

    Köszi, és puszi!

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    [i]Itt nem mondott senki semmit rád[/i]
    A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem.

    [i]A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó[/i]

    igen, itt arról van szó, mármint a cikkben, de itt ezt írtam:
    “hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes”

    és asszem a link az pont megfelel ennek..és ne mondd hogy a vészfékező elektronika nem egy elektronikus biztonsági felszerelés..

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    Combi fiacskám te már réges-régen leszerepeltél, és sokszorosan a nulla alá küzdötted magad. Itt nem mondott senki semmit rád, kizárólag te hányod itt az epét a másikra primitív tehetetlenségedben (no persze ez nem meglepő, hiszen aki ilyen vén fejjel sokadjára(!) sem volt képes az energiát a teljesítménytől megkülönböztetni, meg aki szerint a sűrített levegős autó a jövő és nem az elektromos /csak azt képtelen felfogni, hogy a sűrített levegős is egy elektromos autó, csak sokkal rosszabb hatásfokkal/) attól nem is lehet mást várni, mint az érvek helyett a másik pocskondiázását, és hihetetlen szánalmas-hisztérikus könyörgést, hogy tiltsák ki. Ja, és a megkereséssel és megveretéssel való fenyegetőzés és hasonló intelligens megnyilvánulásaidat még akkor nem is említettem, amik mind ugyanolyan óriási pofára eséssel végződtek mint a többi akcióid. LOL! 🙂 Ez a te szinted. 🙂

    A link-ed meg megint csak úgy baromság ahogy van, ott semmilyen vészfékező rendszer nem okozott problémát, itt pedig arról van szó, de ezt szintén sokadjára is képtelen voltál felfogni. Jól látszik, hogy egymástól jelentősen különböző dolgokat összemosol és nem is érted, hogy miért baj ez.
    Ismét leülhetsz, ismét elégtelen.

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    De olvasd el szépen ezt a cikket hogy hogy lehet egy biztonsági funkciót betöltő elektronika életveszélyes:

    [url]http://www.autonavigator.hu/teszt/hataron_innen_es_tul_volvo_s60_2_0t_teszt-4014[/url]

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    ó nagy ember oszd meg mindenkivel az egész lényegét..és vedd észre hogy akárhova trollkodsz bele a kommentekbe ott meghal minden hozzászólás a bunkó és tahó magatartásod miatt..

    Az autonavigátor helyében már kitiltottam volna az összes regisztrációd…vannak akik nem teljesen vágják a különböző témákat, sőt szerinted itt csak te tudsz mindent helyesen, de ők legalább nem bunkó ,köcsög, gyökér, alpári, lekezelő módon bánnak egymással.Emberként egy nulla, sőt hulla vagy…még a családod sem szeret..az tuti :)))
    És asszem itt ha lenne “lájk” akkor nyomnák ezerrel ….höhöhöhöhö

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    Akkor megint nem sikerült megértened az egész lényegét. A kipörgésgátló és társai nem tudom hogy jönnek ide, de Te sem. Közük sincs az automata vészfékező rendszerhez, totál értelmetlen a kettőt egy lapon említeni.

    Ha kikapcsolható lesz akkor azért veszik el az értelme, mert minden idióta egyből kikapcsolná mondván hogy ő élvezni akar – és mint tudjuk belőlük nagyon sok van -, így aztán jó drágán kellene őket meg a vétleneket is eltemetni a nagy élvezkedések közepette.

    Aki pedig úgy akar megelőzni valakit, hogy nagy relatív sebességgel belemászik a másik seggébe, annak azonnal el kell venni a jogosítványát és soha többet vissza sem adni.

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    miért veszne el bárminek az értelme..a nagyobb teljesítményű autókban mondjuk miért kapcsolható ki a kipörgésgátló, kanyarstabilizáló meg egyéb kütyü?Pont mert elveszik a vezetési élményt..
    Itt csak gondolj bele hogy előzéshez közelebb húzodnál az előzendő autóhoz hogy gyorsabban megelőzd, de a rendszer nem engedi, így megnő az előzés ideje, és távolsága…unalmas, és veszélyes is lehet, pláne he vészfékez mert azt hiszi nekimész az előtted levőnek..

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    [i]“régebbi autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye”[/i]

    Milyen vezetési élményt, hogy nekimehetsz egy fának, vagy az előtted levőnek?

    Ha könnyen kikapcsolható lesz, akkor az egész értelme veszik el.

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    Sziasztok!
    Szerintem, nem egymás ócsárolásával kéne foglalkozni, ez az oldal nem erről szól,
    nekem speciel tetszik az ötlet, ha belegondoltok, megkapja milliomos csemete a “bivaly autót” aztán,
    megveszi a jogsit? és már ott is a baj ! Egy-két hasonló ötletem nekem is lenne, aki meg régebbi
    autós ( és rendesen szerezte meg a jogsit ) egyszerűen kikapcsolhatja ezeket a rendszereket, így megmaradhat a vezetés élménye, a buszosok, és kamionosok életét is könnyítheti, ha belegondoltok, hogy mennyit kel Nekik naponta vezetni, és az ilyen nagy dögöknél mekkora a felelősség a teher, aki nem hiszi próbáljon csak egyszer levezetni 8-10-órát egyhuzamban, Busszal, tele utasokkal, vagy teljesíteni egy kamionsofőr főnökének az elvárásait, hogy megtarthassa a munkáját. Üdv Tamás

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    Ismét a béna töketlen vezető előállítása a cél, nem kell megtanulni vezetni meg követési távolságot tartani……..minek,magától megáll meg beparkol….. egy elektronika majd eldönti mit kell csinálni.Lesz egyel több elektronika amit majd senki nem fog tudni megjavítani.

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    Jóbarát, el vagy tájolódva!
    Én buszt és kamiont vezettem 34 évig!
    [b]Ha a hozzászólásomban szakmai hibát látsz, úgy tálald az érveidet.[/b]
    Ha csak fikázni szeretsz akkor tedd nyugodtan, megjegyeztelek mint trollt.

  • 2017.10.30. at 19:17
    Permalink

    “Kivétel a pneumatikus hátsó futóművel szereltek, azok ugyanis egészen 2018-ig eladhatók lesznek nélküle. ”
    [b]Szóval adtunk a barna és büdösnek egy hatalmas pofont![/b]
    Pont azok kaptak mentesítést akik a legnagyobb kárt tudják okozni.

Vélemény, hozzászólás?