Ki kivel flörtöl a rali vb-n?

A Ford újabb Citroën versenyzőnek tett ajánlatot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Loeb és Ogier lesznek jövőre a gyári Citroën versenyzők, Sordónak a Ford tett ajánlatott, Meeke-et pedig már az idén is láthatjuk a DS3-asban.

A Deutschland Ralin több pletyka is lábra kelt a Citroën gyári versenyzőjének, Dani Sordónak a jövőjével kapcsolatban.
Bár a spanyol versenyző tagadja, hogy konkrét ajánlatot kapott volna más csapattól, bennfentesek tudni vélik, hogy tárgyal vele a Ford.
Sordo az elmúlt négy évet a Citroën gyári versenyzőjeként töltötte a vb-n, előtte pedig a Kronos-nál húzott le egy szezont, ami gyakorlatilag a Citroën harmadik gyári autóját üzemeltette. Világbajnoki futamot ezalatt ugyan nem nyert, de 26 alkalommal végzett dobogón. Az idén azonban a Citroën Junior versenyzője, Sébastien Ogier jobbnak bizonyult nála murván, ezért a Finn Ralitól kezdve őt nevezi a Citroën gyári pontszerzőnek a murvás versenyekre, Sordo pedig ezekre a futamokra a Junior-csapatban kap helyet.
„Dani része a Citroën-családnak és mindenképpen szeretnénk, ha velünk maradna” – mondta Olivier Quesnel, a Citroën Racing vezetője a Deutschland Ralin. Azóta az is kiderült, hogy a Citroën Junior csapatába szerződtetné jövőre Sordót, ami egyben azt is jelenti, hogy Loeb és Ogier maradnának a gyári versenyzők.

Az idén a Ford igencsak alul maradt az aszfaltos versenyeken a Citroënnel szemben. Egyrészről a C4 WRC is jobbnak tűnt a Focus WRC-nél, más részről Loeb és Sordo révén a franciáknak két nagyon jó aszfaltspecialistája van.
Nem csoda, hogy a Ford mindent megtesz, hogy meg tudja verni a Citroënt aszfalton. Sordo szerződtetésével két legyet ütnének egy csapásra. Egyrészről egy aszfalton nagyon gyors versenyzőhöz jutnának, más részről a konkurens Citroëntől elvennék az egyik, aszfalton verhetetlen versenyzőjét.
Gerald Quinn, a Ford Európai Motorsport igazgatója korábban kijelentette, hogy Hirvonen és Latvala mellé szeretnének jövőre még egy gyári versenyzőt szerződtetni, aki főleg aszfalton tudja erősíteni a csapatot.
A Citroën eközben az IRC bajnoki címvédő Kris Meeke-kel tárgyal, aki a Peugeot brit importőrének a csapatában versenyez, így gyakorlatilag Peugeot gyári versenyzőnek tekinthető. Mivel pedig a Citroen és a Peugeot sportosztálya közös, Meeke már korábban is tesztelte a Citroën raliautóit. Legutóbb például a DS3 R3-as (kétliteres szívómotor, elsőkerékhajtás) változatának fejlesztésében működött közre. Quesnel most azt szeretné, ha a brit versenyző még az idén rajthoz állna pár futamon a DS3 R3-mal, hogy az autót a privát versenyzők felé reklámozzák.
Meeke egyébként nagyon kapós, hiszen a Peugeot UK is szeretné vele folytatni jövőre az IRC-n, de a Mini WRC volánja mögött is szívesen látnák.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?