Ki vesz ezentúl 3-as BMW-t? Itt a BMW 4 Gran Coupe
Ami nagyban sikeres, az kicsiben is jó lehet: itt a BMW 4 Gran Coupe
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nagyobb limuzinok kupéváltozatai után ma már a középkategóriások lejtőshátú négyajtósai is kötelező feladatnak számítanak a prémiummárkáknál. A BMW-nél e modell a 4-es Gran Coupe.
BMW 4 Gran Coupe, 2014 - méretek
Hosszúság [mm] | 4638 |
Szélesség [mm] | 1825 |
Magasság [mm] | 1389 |
Tengelytáv [mm] | 2810 |
Csomagtér [l] | 480-1300 |
Természetesen a 2,81 méteres tengelytáv és az igényes, elöl-hátul független, sok lengőkaros futóműrendszer is a 3-asból való, meg persze a teljes technikai töltet is. A négyajtós 3-aséval egyező, a 4-es kupéénál 35 literrel nagyobb alapméretű, 480 literes a csomagtér. Viszont itt van komoly és a márkától megszokottan 40:20:40 arányú ülésdöntéssel síkpadlós raktérbővítés is egészen 1300 literig. BMW-s jegy, hogy a csomagtér fedőrolója elektromosan kúszik ki-be, de talán a távirányítóról alapból, opcióként láblendítésre is nyíló csomagtér is márkasajátosság már; adnak a vakításra és persze a kényelemre a germánok. A 4-es Gran Coupe ugyanis a 3-asnál (és persze a többi 4-esnél) is nagyobb hátsó lábteret ad, ülésrendje 4+1 osztású, nem titok, hogy a hátsó középső hely csak szükségmegoldás.
BMW 4 Gran Coupe, 2014 - kezdeti kínálat
420i | 428i | 435i | 418d | 420d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1997 | 1997 | 2979 | 1995 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | 6/kézi (8/aut.) | 6/kézi (8/aut.) | 6/kézi (8/aut.) | 6/kézi (8/aut.) | 6/kézi (8/aut.) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 184 (5000-6250) | 245 (5000-6500) | 306 (5800-6400) | 143 (4000) | 184 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 270 (1250-4500) | 350 (1250-4800) | 400 (1200-5000) | 320 (1750-2500) | 380 (1750-2750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,5 (7,6) | 6,1 (6,0); xDrive: 5,8 (6,0 | 5,5 (5,2) | 9,2 (9,1) | 7,7 (7,5) |
Végsebesség [km/h] | 236 | 250 | 250 | 213 | 236 (231); xDrive: 234 (229) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,4 (6,1) | 6,6 (6,3); xDrive: 6,8 (6,7) | 8,1 (7,5) | 4,5 | 4,7 (4,6); xDrive: 4,9 (4,8) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 149 (142) | 154 (147); xDrive: 159 (157) | 189 (174) | 119 | 124 (121); xDrive: 129 (127) |
Alapjaiban természetesen a műszerfal is emlékeztet a hármaséra, de leginkább a négyesére, a sportos kormánykerék is onnan van. A motorpaletta (kezdetben) három benzinest (két azonos blokkú, soros négyhengeres és egy soros hathengeres turbóst), valamint két (egyezően kétliteres) turbódízelt kínál, a számokat nem ragozzuk, a táblázatból minden látható, azt viszont eláruljuk, hogy nyáron 3,0 literes hathengeres dízelek (430d és 435d) is érkeznek, s az összes variáns teljesíti már most az Euro 6-os normákat. A váltók alapból mind hatsebességes kézik, opcióként nyolcfokozatú automaták, xDrive összkerékhajtás a középső benzineshez és az erősebbik dízelhez lesz választható.
Extraként természetesen mindaz elérhető lesz, ami a 3-as, 4-es sorozatokban is, így például színes head-up display, araszolófunkciós távolságtartós tempomat, automata reflektor és LED-fényszóró is. Árak hamarosan, a 3-as BMW-nek vélhetően fog maradni esélye vevőket szerezni a nála praktikusabb, de persze nem limuzin 4 Gran Coupe mellett.
Szerintem egy kicsit túlzásba viszik a német prémium gyártók a modell fejlesztést.A BMW-nél nem rég még megelégedtek három méretű autóval – persze ami eladható….
Én se kopasz,se kutyaláncos nem vagyok(gyúrni se járok:)) és mégis megfelel…már vagy 5 éve ez a belső!Mondjuk nem lehet mindenkinek olyan kifinomult az ízlése,mint neked!
ja mondjuk a műszerfal tényleg fájó pont, az infinity q50 és a tesla S-ek idejében….
Na kicsit sok verziók kellett megszülnie a bajoroknak, mire megszületett a tökéletes GT.A 6-os túl nyúlánk, az 5-ös GT túl duci, a 3-as is túl duci csak kicsibe.És itt a 4-es, ami nem túl nyúlánk, nem túl duci, hanem pont olyan, amilyennek lennie kell.3-as és 5-ös szedán helyett is inkább ilyet vennék, ha lenne rá pénzem, na majd 1x használtba 😀
A BMW nem tud mellélőni, akármit is alkot. Mindent megvesznek, amit gyártanak, igaz néha “nagy duzzogva”, mint pl. a Bangle féle 5-öst, de azért megveszik. Ez a típus is kelendő lesz. Hogy őszinte legyek, nekem a hagyományos limuzin forma jobban tetszik, de ez a magasra nyíló ötödik ajtó meg praktikusabb. Szívesen beleülnék egy 435i-be. A hat hengeres benzines az igazi a BMW-be. Aki hallotta már ilyen motornak a hangját, az tudja miről beszélek. Persze az egyértelmű, hogy 95 %-ban dízellel veszik majd, ezzel sincs gond, a BMW dízelek kiválóak, gazdaságosak. Na de azért az a hatos benzines ……… :))))))))
Igen, mondja ezt a mindennel bebukott Gé, aki csak azzal nem égett be eddig amihez nem szólt hozzá. LOL! 🙂
Akkor az eladási statisztikák alapján jó sok barom él a világon és meglepő módon mindegyik sikeresebb nálad:D
Ezt a hihetetlenül elavult bazári belsőt nem tudom mikor fogják már elfelejteni a bömbösnél, az eddigi produkcióik alapján valószínűleg soha. Mondjuk végül is nem nagy gond, hiszen a kutyaláncos kopasz barmoknak így is teljesen megfelel.
Na ez lassan már követhetetlen lesz, de gondolom anyagilag nem jelent annyival többletköltséget, hogy ne érje meg lassan X1 Gran Coupet is gyártani. 🙂