Kidugta orrát az Alpine versenyautó
Széria versenysorozatot indít az Alpine A110-es versenyautókkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kupás versenysorozatot indít az Alpine a nemrég megismert A110 sportkocsi pályára átalakított verziójával. Az első rajzon igazán agresszívnek mutatkozik.
Versenysorozat indul legkorábban jövőre az Alpine sportkocsijával, az A110 Cup versenyautói nagyobb légterelőket, szélesítéseket kapnak, valamint bukókeretet, versenyülést és a FIA szabványnak megfelelő biztonsági kellékeket
A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Renault Sport által felélesztett Alpine első új sportkocsija, a középmotoros A110. A francia kupé 1,8-as 250 lóerős motorjával és hátsókerékhajtásával garantáltan jó móka lesz, ám nem csak a közúti szórakozásra koncentrál az Alpine. Széria versenysorozatot is indít az új sportkocsival, ahol átalakított, versenyautóvá épített és homologizált A110-esek fognak küzdeni az első helyekért.
Az A110 Cup széria versenyautóit a Signatech tervezi, gyártja és értékesíti. Változik a külső: a jobb aerodinamika érdekében nagyobb légterelők, szélesebb lökhárítók és kerékjárati ívek pattannak fel az A110-ekre. A FIA versenyszabályzat többek között bukócsövet, versenyülést és rengeteg biztonsági változtatást is előír, valamint a teljes beltér kipucolását is elvégzik a súlycsökkentés érdekében. Teljes egészében még nem láthatjuk az autót, de egy remek rajzon már kidugta az orrát a garázsból. Az A110 Cup sorozat nagy valószínűséggel jövőre startol, 20-as mezőnnyel számolnak, de ennél többet is remélnek. Nem ez az első versenysorozat az Alpine történelmében, 1985-1988 között a GTA-ból is indítottak sorozatot, a GTA Europa Cupot.
Már hype-olják egy ideje, csak nehogy úgy járjon mint az Alfa a Giuliával, még kapni sem lehetett, de nyomták a reklámot, marketinget a legerősebb, legütősebb modellekkel (QUADRIFOGLIO, Q4) vagy egy évig. A vége meg az lett, hogy a tervezett darabszámok töredékét hozza.
Persze ez rétegmodell, meg az első széria már kb. elkelt, de ahhoz hogy pénzt is hozzon nem kétezer darabot kell eladni belőle. nem olvastam, hogy a Renault mennyit tervez eladni belőle (hol a fedezeti pont), de a sok egyedi megoldásnak, fejlesztésnek köszönhetően ennek a sokszorosa szükséges – valószínűleg.
Vagy a Renault (most hogy a világ legnagyobb autógyára lett) is bevállal egy olyan modellt aminek gyártása nem rentábilis? (ismerünk már nem egy ilyet, hogy csak a legnagyobbat említsem a Bugatti Veyront, ami az 1 millió eurós vételárával is több milliós veszteséget jelentett darabonként a VW-nek! )
Csak a pontosság kedvéért: [b]az Alpine sportkocsit már bemutatták Genfben[/b] (ti is megírtátok: [url]https://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/alig_tobb_mint_egy_tonna_az_alpine_a110_turbos_motorja_pedig_250_loeros-18870[/url]).
Az igaz hogy azóta sem láttam élőben, és a párizsi vezér-képviseleten és bemutatótermen túl sehol sem nyílt még Alpine hálózat, tudtommal az autókat sem lehet még tesztvezetni.
De amúgy minden elismerésem a Renault marketingeseié, ennél látványosabban nehéz lenne egy új prémiummárkát bevezetni: legendás versenysikerek, a modellnek is nagy múltja van, és az új modell formailag is remekül utal a nagy elődre (bölcsen feledtetve a közbenső évtizedeket).
És bár a autómárka szinte most születik meg, az Alpine név évek óta szerepel versenyautókon, és a Renault jó ideje turnézik a tanulmánnyal is. Sosem gondoltam volna hogy a gyári tárlaton több tucat modellt és modellváltozatot fogok látni ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/08/10/alpine_kiallitas_a_brusszeli_autoworldben[/url]).
Mondjuk azért jó lenne ha lassan megérkeznének az autók is 🙂