Kína lenyomta Európát
Már csak az amerikai autópiac nagyobb a kínainál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly már 13,2 millió autót adtak el Kínában, míg a visszaeső európai piacon csak 12,5 millió fogyott. Amerika még kitart, de sokáig biztos nem.
Miközben a háttérben piaci átrendeződés zajlik, Európában az olcsó, viszont a mi mércénkkel jónak, minőséginek és biztonságosnak semmiképp sem nevezhető kínai autó még fehér holló.
Ez ügyben is biztos lesz változás
Nem újdonság és nem is meglepő Kína gazdasági előretörése, az elmúlt néhány évben már a nyugati autógyártóknak is a világ legnépesebb országa szolgál elsődleges célpontul. És a friss adatok alapján már tavaly megtörtént az, amire korábban csak számítani lehetett: a kínai autópiac lenyomta az összeurópait. Nem is kicsit.
A 2011-es 13,6 millióhoz képest a válságos időket élő, a mérséklődő keresletre kénytelen-kelletlen kapacitáscsökkentéssel és üzembezárással reagáló kontinensünkön 2012-ben 12,5 millióra csökkent az értékesített új autók száma - írja a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva. Közben Kína 13,2 millióval előzött, s elemzők szerint idén a most még vezető Amerikai Egyesült Államok is "meglesz". Ferdinand Dudenhöffer, a duisburg-esseni egyetem autóipari kutató intézetének (CAR) igazgatója ráadásul úgy véli, hogy 2030-ban Kínában már több autót adnak majd el, mint Európában, az Egyesült Államokban és Japánban együttvéve. Az erőviszonyok a gyártásban is átalakulnak. Európában az utóbbi 10 év közül ötször csökkent a termelés - tavaly 15 millió személygépkocsit gyártottak, az idén pedig stagnálás van kilátásban. Kínában viszont az elmúlt évtizedben folyamatosan emelkedett a gyártott autók száma, és 2013-ban várhatóan eléri a 13,8 milliót. Ugyanakkor a piacot a betelepült nyugati gyártók uralják, a nem mellesleg már "visszafelé", azaz Európát is célzó hazai cégek aránya csupán egyharmados. A külföldi társaságok jellemzően helyi partnerekkel közösen üzemeltetnek gyárakat az ázsiai országban. Kiemelkedően erős a német cégek jelenléte, egyebek között a BMW és a Daimler is üzemeltet gyárakat Kínában; jelzésértékű, hogy a német autóipar tavaly 700 ezerrel több kocsit értékesített Kínában, mint Németországban.
Valószinűleg annyira mint a többi termékük amiket saját erőből -másolás útján- gyártanak (telefonok, műholdak, atomtengeralattjárók, repülőgép hordozó anyaahjók, 5-ik generációs lopakodó vadászgépek, tankok, stb…). Ha minderre képesek, akkor miért kételkednénk az autóikban??? A nagy Európai és Ázsiai gyártók már 20 éve ott vannak és gyártanak a Nagy Népi Kínában. A dolog pikantériája az, hogy gyárlétesítés feltétele már akkor is -és most is- a technológia TRANSZFER volt. Vagy ha nem kapnak technikát, akkor licenszet vesznek lásd a 2000-ben az orosz Szuhok 27 és 30 -as tipusok. Megvették a licenszet és vagy 30 db kész gépet. Felhúzták a gyárat, gyártottak még vagy 30 db-ot, majd felmondták a szerződést majd J10 és J11 néven továbbra is gyártják nagy számban de már nem fizetnek az oroszoknak egy vasat se. Ugyanezt eljátszották a légiharc rakétákkal és egyéb fegyverzettel is.
Én már alig várom hogy megjelenjenek a kínai autók az európai piacon, mivel lefogják nyomni az árakat, így pedig mi is profitálhatunk majd ebből.
Mennyire tartósak ezek a kínai autók? Mennyibe kerülnek újonnan?